24 באוקטובר, 2011

בּת בּזמן

המדף של כל אישה בכל גיל שאתם מכירים עומד להיות שלם יותר עם הספר "נשים לגופן" שחיברו יחד יותר מ-350 נשים

מאז הספר הוותיק והאנכרוניסטי, חביב הנערות, "מ-12 עד 16", מעטים הם הספרים שהגישו מועמדותם להשתכן על מדף הספרים של כל אישה ובת. אחת לכמה שנים יוצא לאור ספר חשוב, במידה כזאת או אחרת, וברובם המכריע של המקרים הוא מתורגם מאנגלית ומדבר על האישה האמריקאית, שהיא הכל – חוץ מישראלית. סוף סוף, גם זה משתנה: אחרי שש שנים אינטנסיביות של איסוף חומרים, תחקיר, כתיבה ועבודה מאומצת של יותר מ-350 נשים, יוצא לאור "נשים לגופן" – בגרסה עברית ובגרסה ערבית – ומציע מארג עצום של ידע מקצועי וחווייתי, מִמסדי וחתרני, של נשים, מאת נשים ולמענן.

 

את עמותת "נשים לגופן" יסדה ומנהלת דנה וינברג, שרתמה למבצע את העורכת הראשית, טל תמיר, ועוד חמש נשים ששימשו כצוות עריכה שניצח על הפרויקט הענק, שעוסק לראשונה – ובהיקף כזה – באורח החיים של נשים דוברות עברית בישראל. לצד המידע המקצועי העדכני מופיעים בספר קטעים אישיים של נשים מוכרות יותר ופחות. כך נוצר פסיפס מרתק ורב מימדי, שמעלה לדיון נושאי "ששש…" נשיים רבים, כמו דימוי הגוף הנשי, בריאות נפשית, התמכרויות, יחסים עם גברים, מיניות, אמהות, זקנה ועוד ועוד. את הטקסטים מלווים צילומים ואיורים שנתרמו לפרויקט על ידי אמנים ישראליים מובילים, שהאמינו בחשיבותו. למרות שיש לנו מעורבות אישית צנועה בספר העצום הזה (גילוי נאות: אחת מחברות מערכת מרמלדה אחראית לחצי עמוד, אישי במיוחד) – אנחנו מרשים לעצמנו להגיד שכל אישה, בכל גיל – מהלידה ועד כסא הנדנדה – זקוקה לעותק אחד מהספר הזה, שיספק לה ידע, כוח והרבה חומר למחשבה בכל הנוגע להיותה בת חווה.

הספר "נשים לגופן" בעריכת טל תמיר (בעברית בהוצאת מודן) – 148 ש"ח (חפשו מבצעים בחנויות ברשת). הגרסה הערבית, חלק ראשון מתוך שלושה, יוצאת לאור בהוצאה עצמית.
פרטים נוספים בדף הפייסבוק "נשים לגופן". המעוניינים לתרום ולתמוך בפעילות העמותה מוזמנים לפנות לדוא"ל nashim.nissa@gmail.com.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה