10 באוקטובר, 2019

אשת הברזל

תמר חדד יכולה לברוא מחוט ברזל בודד עולם ומלואו - החל מתמונת נוף אורבני, דרך טבע פראי ועד מזכרת אישית שתרצו להנציח. מי מכיר את התכשיט שבקיר?

הרמנו ידיים. אין לנו מושג איזה יום היום, כמה ארוחות חג עוד לפנינו ומתי הלימבו הזה ייגמר. כל בוקר מרגיש מדכא-כמו-ראשון-מהול-בשמחה-כי מחר-שישי. ואם זה לא מספיק טרלול, בעוד יומיים אנחנו גם נדרשים לאשפז חבורת אושפיזינים קטנים ב"סוכה-מארחת" (בצורת אוהל איקאה). כך שבזמן שהתארגנו על פעילות גזירת רצועות נייר, הדבקת שרשראות ושידוך אצבעות, ניסינו לשאוב השראה מגדולים ומוכשרים יותר בעבודות יד סזיפיות מאיתנו – עד שהתגלגלנו אל קישוטי הקבע המרהיבים של היוצרת תמר חדד, מי שבוראת מחוט ברזל ופּלאייר עולם ומלואו.

אחרי 3 וחצי שנים בלימודי ארכיטקטורה ב"בצלאל", ועוד ארבע במחלקת צורפות – החלה תמר לעבוד בחברת תכשיטים, במקביל יצרה תכשיטים משלה ואף העבירה סדנאות בתחום. עד שיום אחד, חבר הראה לה עבודת אמנות שעשויה כולה מחוטי ברזל, שהדליקה אותה לנסות גם. מאז כבר למעלה מעשור שהיא יוצרת בעשר אצבעות (וקאטר) עבודות מורכבות ויפהפיות מחוטי ברזל, משהו בין רישום תלת מימדי לציור מפוסל, או כמו שתמר קוראת לזה – תכשיטי קיר. זה יכול להיות קו נוף עירוני, פרצוף אבסטרקטי, שורת סוקולנטים, בובות מריונטה או להקת דגים. חלקם מתחילים כשרטוט על דף, חלקם מועברים אז לסקיצה לא סגורה מחוטי מתכת דקים; וכולם לבסוף מקבלים נפח, דיוק ונוכחות חומרית כשהיא יוצרת הכל מחדש בחוטי ברזל שחורים בעוביים שונים, ומרססת בחומר שקוף להבלטת הגימורים.

תמר מספרת שהמעבר מתכשיטנות לעבודה אישית בברזל איפשר לה לעבוד מביתה שבצפון (קיבוץ הסוללים) תוך כדי גידול המשפחה, וכי הודות לדקיקות וקלילות החומר – ניתן לשנע את יצירותיה בלי בעיה לכל קצוות תבל (מתנה מושלמת לדוד מברלין שמארח חג שני). כשהתגובות הנלהבות סביבה הלכו וגברו, החליטה להרחיב את העשייה, וכיום היא מעבירה גם ימי חברה, מסיבות פרטיות וסדנאות לכל מי שרוצה לכופף את הברזל בעודו הוא חם. תמר מוסיפה שמה שהכי מעניין הוא החיבור שהחומר יוצר בין עולמות מנוגדים. כך שמצד אחד אתם מקבלים יצירה עדינה, חסרת מסה, בעובי חוט; אך מצד שני מדובר בעבודת ברזל נוקשה וחזקה, מורגשת, עצמתית וכזו שמאפשרת להעביר סיפור שלם בעזרת קו נקי וברור.

מי שרוצה יכול להזמין מהמגוון הקיים – נופי ילדותה, פרחים, כביסה תלויה בין ברושים, סירות מפרש, פרדס, מדף כלי מטבח או צנצנות, עדר של שוורים ועוד דימויים שהיא יוצרת בהשראת עולמה, הטבע שסביבה והמשיכה לאדריכלות ולבניינים, שנשארה איתה מהלימודים. מי שמעדיף (להיות נודניק) יכול לשלוח תמונה מביתו, רגע שהוא מבקש להנציח, תחביב, מקצוע, דמות אהובה (כבר קרה שהכינה אריה בגובה 2 מטר וקיר עם 50 פרפרים) או כל עניין שחלמתם לצרוף בברזל. רק תנו לה קצה חוט.

 
יצירות חוטי ברזל – החל מ-180 ש"ח (ליצירה קיימת בגודל A4) ועד 1,800 ש"ח
הזמנות בחנות של תמר חדד ובטל': 054.7469987; עוד באתר, בפייסבוק ובאינסטגרם

 

 

 

נוף ילדותה, או ילדותכם. יצירות ברזל בהזמנה אישית

נוף ילדותה, או ילדותכם. יצירות ברזל בהזמנה אישית

 

 

עגילים לפרוזדור. תכשיטי הקיר של תמר חדד

עגילים לפרוזדור. תכשיטי הקיר של תמר חדד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה