26 במאי, 2008

ארץ אוכלת

ספר אחד מצליח לאגד את כל מושגי האוכל, המוסדות והמאכלים שגדלנו עליהם, עוד לפני שהיתה כאן קינואה

כמה פעמים אמרו לכם שכדי להבין את התמונה הגדולה צריך להסתכל על פרט אחד קטן? קחו למשל את החגיגות שעברו עלינו במלוא הדרן לקראת 60 שנות הוויה ישראלית. קשה לומר שהצלחנו להבין משהו על עצמנו משלל המופעים הגרנדיוזיים, הטקסים הפומפוזיים, הפרויקטים המיוחדים, האלבומים המסכמים וכל השאר.

אבל אם נעשה כמו שאמרו לנו ונתמקד רגע בפרט אחד מיני רבים אז אולי נצליח. הספר "אוכל, קדימה אוכל!" של העיתונאים שלמה פפיברלט ואורן נהרי מייצג חלק ניכר מהפאזל האניגמטי הזה שנקרא ישראל. האלבום המרהיב ויזואלית כולל כרזות, פרסומות, מודעות ודימויים הקשורים בקולינריה הישראלית, ומביא אוסף ערכים המציעים מסע בין מקומות, מאכלים וביטויים הקשורים באוכל ישראלי. המארג הולך ונרקם עם מטבעות לשון כמו "חומוסצ'יפסלט" ,"תרד זה בריא" ועד "להגדיל לך?" וממשיך עם אסופת נכסי צאן ברזל כמו שוקולד "השחר העולה" , דג לקרדה וסברינה. בדרך אפשר גם ללמוד איזה מלכה היתה פעם המרגרינה ועל תכנית הרדיו של רבקה מיכאלי משנות ה-60 "התכנית לעקרת הבית" שעשתה רייטינג שלא היה מבייש את כוכב נולד.

המסע ממשיך לנבכי ארון המטבח הישראלי שכלל סיפולוקס, סיר פלא, פתילייה ומטחנת בשר ואל עשרות מקומות מיתולוגיים כמו פינק, פלאפל דבורה, אבו חסן, קפה פילץ ושמוליק כהן. מומלץ לכל מי שמתעניין בנוגע למה שהיה כאן לפני שהקינואה השתלטה על כל חלקה טובה (ומשביעה וטעימה).

ספר אלבום "אוכל, קדימה אוכל!" – אורן נהרי ושלמה פפיברלט (מוציא לאור: אריה ניר) – 128 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה