03 באפריל, 2012

ארבע כוסות לפסח

ביקשנו ממביני היין הגדולים בצוות לגלות לנו מה הם מתכוונים לשתות בחג וקיבלנו ארבע הצעות שונות (פלוס אחת למימונה). מסיבים עם יד ימין, שמאל, מה שתרצו

עד שמגיע החלק האהוב עלינו בליל הסדר (הזיופים בקאנון ובגרסאות שונות מכל עברי השולחן של "בצאת ישראל ממצרים") – אנחנו מסתמכים כל שנה על מסורת ארבע הכוסות, שתעביר לנו את הזמן והקריאה המשותפת במצב רוח מרומם. אז בהמשך למסורת שהרמנו פה בשבועות, ולפני שאתם נוחתים מבולבלים לנוכח המבחר בחנות היין הקרובה אליכם – קבלו מאיתנו ארבע הצעות (מתוך עוד המון טובות ומשובחות שטעמנו) לארבעה יינות ישראליים מעולים (שלושה אדום, אחד לבן, ועוד אחד ורוד למימונה) שלא אכפת לנו לחלוק עם אליהו: 

כוס ראשונה – שיראז רזרב 2009 של יקב מוני (בתמונה למעלה)
מילה מהסומלייה – יין השיראז של יקב מוני מעמק שורק שבאזור יהודה, מתיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 14 חודשים. היין מתאפיין בגוון אדום עמוק עד סגול ומציע ארומה עשירה של שזיפים בשלים, בשר, עישון, קינמון ווניל עדין בשילוב אלון מאופק ואלגנטי. צפו לשלוק עשיר בניחוח פירות-יער וטאנינים חלקים.
האותיות הקטנות – 79 ש"ח (ביקורים ביקב ללא תשלום בחול המועד, להרשמה – טל': 02-9916629).
למי זה מתאים – לזה שאוהב את הגפילטע עם אקסטרא חזרת.

 

 

כוס שנייה – הראל סירה של יקב קלו דה גת

זה רק נשמע זר. Clos de Gat

מילה מהסומלייה – הענבים של קלו דה גת שנבצרים ידנית, עוברים יישון במשך 14 חודשים ולאחר תהליך תסיסה בשמר טבעי והשרייה במיכלים סגורים ופתוחים – ממולאים בבקבוקים ללא סינון. הצבע האדום והכהה שמתקבל מגלה ארומות של פירות אדומים ושחורים כמו שזיף, עם רמיזות צמחים ותבלינים ים תיכוניים, בעלי גוף מלא ורענן ועם סיומת ארוכה ואלגנטית. מתאים לשתייה בין שנתיים ל-8 מעת הבציר.
האותיות הקטנות – בסביבות 130 ש"ח (משתנה בין חנויות היין. לבירורים – טל': 02-9993505).
למי זה מתאים – לזו שהכי לא ממהרת הביתה וכל שנה מבקשת "אולי נמשיך לקרוא גם אחרי "שולחן עורך?"

 

 

כוס שלישית שרדונה 2011 של יקב Bravdo – כרמי יוסף

בראבו לברבדו. השרדונה של יקב ברבדו-כרמי יוסף (צילום: עמרי מרון)

מילה מהסומלייה – השרדונה של ברבדו, שזכה במדליית ארד בתחרות העולמית "שרדונה דה מונד", מיוצר בתהליך המשלב חקלאות אינטנסיבית בכרם (באזור הרי יהודה) ושיטת ויניפיקציה המדגישה את ארומת הפרי. בסוף התהליך המורכב מתקבל יין בעל דגש פירותי וחמאתי שעתיד עוד להתפתח היטב בבקבוק, במהלך שלוש עד שש שנים. צפו לטעמים עוצמתיים של אננס, אשכולית, פירות טרופים, ניחוח וניל עדין וחומציות קלה ומאוזנת בפה.
האותיות הקטנות – 92 ש"ח ( מרכז המבקרים פתוח בחול המועד, 11:0-14:00, כניסה בתשלום 40 ש"ח תקוזז בקניית בקבוק וכוללת טעימות וכיבוד. להרשמה – טל': 050-2207022).
למי זה מתאים – לזו שבחיים לא תגלה מה המרכיב הסודי שלה בחרוסת (נורית, אנחנו יודעים שזה לימון).

 

 

כוס רביעית – קברנה סובניון 2009 של יקב כרמי עבדת

חפשו את התווית הירוקה. "כרמי עבדת" (צילום משמאל: איל יזרעאל)

מילה מהסומלייה – יקב כרמי עבדת שוכן בחווה מדברית והררית בנגב, לא רחוק משדה בוקר. הגפנים אם כן מושקות בעזרת טרסות מים עתיקות, נבצרות ידנית בשעות מוקדמות של הבוקר, ומיד נכנסות ליקב לתהליך הפרדה ושמירת טריות בטמפרטורה בה נבצרו. הקברנה מתיישן במשך 14 חודשים בחביות עץ אמריקאיות ובכך משיג טעמי ווניל של החבית. היין מקבל צבע טוב ומציע גוף בינוני בבלנד של 85% קברנה סוביניון ו-15% מרלו.
האותיות הקטנות – 67 ש"ח (60 ש"ח בקניית ארגז). הקברנה סוביניון ללא תעודת כשרות. ניתן להזמין לינה בבקתות היקב, טל': 08-6535177.
למי זה מתאים – לזה ששר בבלנד את שני הקולות של "והיא שעמדה".



לאפרטיף של המימונה – מרטיני רוזטו החדש מבית מרטיני

בקרוב אהיה קוסמופוליטן. Martini Rosato

מילה מהברמן – מדובר בוורמוט שמשלב יין אדום ולבן. למרטיני רוסטו ("ורדרד" באיטלקית) ארומה חזקה של תבלינים כמו ציפורן, קינמון ומוסקט עם נגיעות עדינות של פטל ולימון. הייצור שלו מבוסס על מיצוי של טעמים טבעיים מצמחים ומיזוגם עם יינות עדינים וקלים.
האותיות הקטנות – 55 ש"ח (לבקבוק 750 מ"ל), להשיג בחנויות היין והאלכהול ברחבי הארץ (ובאיטליה כמובן).
למי זה מתאים – למי שיודע שקאווה זה כל כך 2011.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה