20 בפברואר, 2011

אסטה לה ויסטה, פאשניסטה

הכירו אקססוריז שעשויים מעטיפות של מוצרי מזון, או עטיפות של מוצרי מזון שעשויות מאקססוריז, תלוי איך מסתכלים על זה

בתור קרבנות אופנה, התאהבנו לאחרונה בביטוי "חצי קלאץ'" שהתפשט במהירות במחוזותינו. אמנם, הפירוש המקורי של הביטוי (נניח, "תפסת אותי בחצי קלאץ") מקביל בכלל ל"יצא כשחצי תאוותו בידו", או מה שזה לא יהיה, אבל אנחנו הרחבנו את תחומי הגיזרה גם למחוזות האופנה והאקססוריז. חצי קלאץ' הוא מעתה, אפוא, המצב הנפשי הטורדני שאנו נתקפים בו כל אימת שאנחנו מזהים פריט אופנתי שווה. לנוכח תיק הקלאץ' הצבעוני הבלתי-ייאמן-כמה-שהוא-מקסים שפגשנו לאחרונה, שמאחוריו אג'נדה אקולוגית משובחת, לקינו בחצי קלאץ' קשה במיוחד, ונאלצנו לעצור בצד ולהסדיר נשימה ממש.

מדובר בפריט מתוך קולקציית תיקי Ecoist – חברה שהקימו שני אחים ישראלים, יוני ויאיר מרוקשמר, שחיים כיום בארה"ב. תיקי "אקואיסט" עשויים מעטיפות של מוצרי מזון ומשקה שלא נעשה בהן שימוש (בגלל הדפסים פגומים או מיושנים) והן נועדו להיזרק לאשפה. אנשי "אקואיסט" אוספים חומרי גלם מחברות גדולות כמו קוקה קולה, דיסני, מארס וכדומה, ומוסרים את התיקים לייצור ידני של אמניות פרואניות, בכפוף לעקרונות הסחר ההוגן. החברה קיימת כבר שבע שנים ודואגת לנטוע עץ בגין כל תיק שנמכר. עד כה, אגב, נִטעו למעלה מ-100,000 תיקים – סליחה, עצים – ברחבי העולם. התיק ששבר את לבנו הוא תיק קלאץ' קטן מדגם Every/Any Confetti (בתמונה למעלה) שמתאים לאחסן בתוכו סלולרי, צרור מפתחות, משקפיים, ליפסטיק וכרטיס אשראי. הוא מיוצר מעטיפות ממתקים ממוחזרות, סגור בריצ'רץ' ומצויד ברצועת פלסטיק לנשיאה על פרק כף היד. את תיקי "אקואיסט" משווקת בישראל חברת Madeo, שעוסקת אף היא באופנה אקולוגית. לכבוד הוא לנו להיראות ברבים עם תיק כה עתיר אקו שיק: שהרי מבחינה אופנתית, זהו לא סתם קלאץ'. זה לגמרי זינוק בעלייה.


תיקי "אקואיסט" – 175-1,200 ש"ח (תלוי בגודל הדגם)

להשיג ברשת סוהו, "דליקטסן" (ברזילי 5, תל אביב), "יוסף" (בחנות בבעלי המלאכה 9 בתל אביב בלבד), "אלזה" (בית לחם 53, ירושלים), LANCIANO (המייסדים 56, זיכרון יעקב) ובחנויות נוספות ברחבי הארץ. לפרטים נוספים – טל': 052-3541584 (מירונה), ובאתר חברת "מדאו".

ממוחזרת ומאושרת. תיק Ecoist בגרסה הגדולה

 

 

ויש גם גרסת ערב. תיקי Ecoist

 

 

או אפילו גרסת אחרי הצהריים. קלאץ' של Ecoist מעטיפות קוקה-קולה

 

 

[PSGallery=4u07a99yaq]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה