13 בספטמבר, 2010

אנשים קטנים

המיניאטורות המקסימות של דיסני שמצאנו במקרה בחנות שלומפי העלו בנו זיכרונות מתוקים מימי האוסף הגדול

בכל הנוגע למרצ'נדייז של דיסני, ועם כל הכבוד לספלים, מחזיקי המפתחות והפאזלים, אין פריט שווה יותר לאספנות מאשר ה"figurines" – הבובות המיניאטוריות הפלסטיקיות של הדמויות האהובות על ילדים ומבוגרים בכל גיל. עד לפני כמה שנים, כל בובה כזו שנשאה את שם המותג "דיסני" תאמה תמיד את המקור והיתה הרבה יותר כיפית מכל ברבי בלונדינית, דובי רך או פוני קטן.

עם השנים הפיגורינז, שבארץ היה אפשר להשיגן בעיקר כהפתעות בארוחות הילדים במקדונלד'ס, הדרדרו משמעותית. אחת הסיבות היא מדיניות הוזלת החומרים, שכללה ייצור בובות מעוותות במדינות רחוקות על ידי כוח עבודה זול. מי שהזדמן לו לבקר בחנות דיסני בשנים האחרונות ונתקל בבובה של בת הים הקטנה שיוצרה באינדונזיה ונראית כאילו פניה הושחתו בתאונה איומה עם גופרה חומצתית, יודע למה אנחנו מתכוונים.

זו הסיבה שהתרגשנו באמת כשחלפנו על פני חלון הראווה של שלומפי, חנות צעצועים קטנה ומתוקה. ראינו שם מיניאטורות של פינוקיו, דמבו, במבי, שלגיה וכל גמדיה, סינדרלה ובעצם כל הנסיכות, דונלד דאק ובני משפחתו, פיטר פן, אלדין והדובדבן שבקצפת – המכשפות לדורותיהן, שנראו בדיוק כמו המקור.  שלומפי, שקיימת כבר כ-17 שנים, מנוהלת על ידי חגית, אישה שמבינה באמת בצעצועים ורואה בעבודתה סוג של שליחות. יש שם משחקי מחשבה, קלפי אספנים, צעצועי עץ והמון דברים מגניבים, אבל כאמור מה שמצליח למשוך את העין הוא בעיקר הבובות המרהיבות של דיסני. "התחלתי עם הדמויות של דיסני לפני 4 שנים והתלהבתי מהמוצרים האלה כבר מההתחלה", מגלה חגית. "למרות שזה מלאי מאוד יקר, אני דואגת שיהיה לי מגוון מאוד רחב כשאני מזמינה מהיבואן. יש לי לקוחות קבועים, אספנים, ואני מקשיבה להם ואם אני מאתרת פריט שחסר להם אני שומרת ומודיעה להם. האוסף שלי התפתח כבר מעבר לדיסני לדמויות אחרות, ועכשיו יש לי למשל משחק שח נדיר של שרק, או דמויות מדהימות של הסימפסונים שהיו לי בקיץ שעבר. אני תמיד מחפשת, מוצאת, מביאה, והשירות האישי מאוד חשוב לי".

אנחנו ראינו במפגש המקרי כסימן גורלי להמשיך את האוסף שנזנח לו אי שם בשנות התשעים, ורכשנו מיד את אורסולה, מכשפת הים, שמצאה את מקומה על הטלוויזיה בסלון, ליד במבי. שתהיה לו לאם.

 

בובת דיסני – 39 ש"ח
להשיג בשלומפי – קינג ג'ורג' 49, תל אביב, טל': 03-6299314

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה