27 בינואר, 2016

אנשים זה כל הסיפור

התערוכה "אנשים" המורכבת מעבודות דיוקן מאוסף יגאל אהובי, הזכירה לנו מהו כוחו של פורטרט. סלפי זה לא

הפניה הבאה מיועדת לכל צלמי הסלפי המדופלמים, מחליפי תמונת הפרופיל האדוקים, וכל מי שמעלה לאינסטגרם את הילד מפהק ובטוח שיצא לו מינימום אנני לייבוביץ': אם זה לא תלוי כרגע אצל יגאל אהובי, אנחנו לא מעוניינים, תודה. וזו הסיבה:
 
תערוכת "אנשים" שהורכבה בדייקנות מתוך אוסף העבודות של האספן יגאל אהובי ומוצגת כעת בגלריה האוניברסיטאית בתל אביב, הזכירה לנו כמה כוח יש בפורטרטים נקיים, בפנים אנושיות ובצילום עצמתי שמספר סיפור שלם בלי מילים. האוסף הפרטי העצום שבנה אהובי במשך העשור האחרון, המכיל כ-1,500 עבודות ישראליות, כמו גם יצירות קאנוניות בינלאומיות – נפתח לציבור ואנשי מקצוע לצרכי לימוד, ומוצג בשנים האחרונות בסדרת תערוכות בנושאים מתחלפים. הפעם, התערוכה החמישית (שאצר ברגישות מתן דאובה), עוסקת בדיוקן האנושי ובגישות עכשוויות להצגתו; אם בעזרת דימויים מעולם הפרסום, הדגשת סטריאוטיפים, או מוטיבים קלאסיים של ציור דיוקנאות. בין היצירות מאת שמות כמו ריצ'רד אבדון, אנדי וורהול, דרור דאום, ניר הוד, רוברט מייפלת'ורפ, מיכל נאמן, יגאל תומרקין ואחרים – תפסו אותנו שתי עבודות חזקות במיוחד, אשר טרם הוצגו בארץ, וגם לכם כדאי:
1. המיצג "100 שנים" של הצלם הנס-פיטר פלדמן, בנוי מ-101 תצלומי שחור-לבן של בני אדם בגילאים עוקבים – החל מפעוט בן כמה חודשים ועד גברת מרשימה אחת בת 100, שנתלו ברצף זה לצד זה. כל צילום מושך ומעניין יותר מקודמו, והערך המצטבר של הסדרה כולה עולה ככל שתסרקו את החדר.
2. עבודת הווידאו "פנים בהמון" של אלכס פרגר, מציגה ב-3 מסכים מקבילים, סרט מפעים בן פחות מ-12 דקות של אישה יפהפייה המנסה לפלס דרכה בין המון אנשים. אין שום סיכוי להתעלם מהפנים האלה.
 
ומה אנחנו לומדים מזה? בפעם הבאה שמישהו ינדנד לנו עם סרטון קלוז-אפ של הילדה מרסיטל ט"ו בשבט, אפשר פשוט לומר בעדינות – "זה לא זה, אהובי".
 

תערוכת "אנשים: עבודות מאוסף יגאל אהובי לאמנות" (אוצר: מתן דאובה) – עד 29.4.16 (כניסה ללא תשלום)
בגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר, חיים לבנון 54, תל אביב. עבודות ופרטים בפייסבוק ובאינסטגרם (primafaciex#).
במסגרת התערוכה, יתקיימו 3 אירועי "פנים אל פנים" במהלכם האמנית נעם ונקרט ואמנים אורחים יציירו את המבקרים ויעניקו להם את דיוקנם (בתאריכים – 5.2, 11.3, 24.3). 

 

 

משנה לשנה. המיצב "100 שנים" (2001), הנס-פיטר פלדמן

משנה לשנה. המיצב "100 שנים" (2001), הנס-פיטר פלדמן

 

 

הפייסבוק האמיתי. מתוך "100 שנים", בתערוכת "אנשים"

הפייסבוק האמיתי. מתוך "100 שנים", הנס-פיטר פלדמן, בתערוכת "אנשים"

 

 

מאפס ל-100. עבודות מתוך "100 שנים", הנס-פיטר פלדמן, בתערוכת "אנשים"

מאפס ל-100. עבודות מתוך "100 שנים", הנס-פיטר פלדמן, בתערוכת "אנשים"

 

 

או, זה פייס. מתוך "פנים בהמון" (2013), אלכס פרגר

או, זה פייס. מתוך "פנים בהמון" (2013), אלכס פרגר

 

 

פנים אמיתיות. מתוך "פנים בהמון", אלכס פרגר, בתערוכת "אנשים"

פנים אמיתיות. מתוך "פנים בהמון", אלכס פרגר, בתערוכת "אנשים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה