09 בספטמבר, 2015

אנחנו זן נדיר

חומרי גלם יוצאי דופן שמצאנו בשוק הנמל הצליחו לרענן לנו את מגירת הירקות במקרר (זוזי חסה עגולה) ואפילו לתת רעיונות למנות חג מקוריות. פקוס, אתה אח

את שוק הנמל בנמל תל אביב אנחנו מכירים לא מאתמול ולא מהיום (שבו זללנו לשרי אנסקי חצי מדוכן הסנדביצ'ים ההיסטריים שלה שם). אבל רק לאחרונה, כחלק מהרצון לרענן את התפריט של שניצל-פתיתים-מלפפון, החלטנו להתנסות גם בחומרי גלם יוצאי דופן שהולכים שם, אלה שרק חקלאים קטנים יכולים להרשות לעצמם לקחת צ'אנס ולגדל. ובמילים אחרות – אם תמיד רציתם לטעום אבטיח צהוב, או אפרסק פחוס-פיתה, שיזף סיני, בטטה לבנה, פקוסים ארוכים ומיני זנים שהמקרר שלכם בטוח לא מכיר – זה המקום.
 
לקחנו לסיבוב בשוק חבר מאסטר-בשלן ומבין עניין, והחלטנו יחד לבשל משהו מדלעת ג'מסקווש ממשפחת הערמונים וומשני זנים של תמרים מיובשים ניסיוניים שיש להשיג רק כאן (ועוד אפילו אין להם שם). קצצנו, אפינו, תיבלנו, חיסלנו, ויצאנו עם מתכון קליל למנה ראשונה (או נשנוש), פלוס רעיון מדליק למנה מתוקה שמכינים בדקה. שתיהן יכולות להוסיף לשולחן החג שלכם הרבה עניין ואופציה לשיחות מכיוונים חדשים ("בסדר דוד בוצי, מלפפון זה בכלל פרי. מה שתגיד"). בתאבון!

#1 ג'מסקווש שמנת ופלפל חריף

המרכיבים:

דלעות ג'מסקווש (ממשק שוורץ שבמושב לימן)
שמן זית איכותי
שמנת חמוצה
פלפל חריף
מלח ים ופלפל גרוס

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומכניסים את הדלעות בשלמותן לחצי שעה.
2. מוציאים מהתנור, חוצים לשניים ומוציאים את הגרעינים בעזרת כף.
3. מזליפים שמן זית איכותי על החלק הכתום ומתבלים במלח ופלפל גרוס מעבירים את התנור למצב גריל ומכניסים את החצאים לעשר דקות נוספות.
4. בקערית מערבבים פלפל חריף קצוץ דק עם שמן זית מלח ופלפל.
5. יוצקים כפית שמנת חמוצה במרכז הדלעת ומפזרים מעליה את הפלפל.

#2 ג'מסקווש חמאה ותמרים

המרכיבים:

חופן תמרים מיובשים (של מורן תמרים מעמק הירדן)
דלעות ג'מסקווש
חמאה

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומכניסים את הדלעות בשלמותן לחצי שעה.
2. מוציאים מהתנור, חוצים לשניים ומוציאים את הגרעינים בעזרת כף.
3. מורחים את החלק הפנימי בחמאה ומניחים קוביית חמאה קטנה במרכז. מעבירים את התנור למצב גריל ומכניסים את החצאים לעשר דקות נוספות.
4. קוצצים תמרים מיובשים מזנים שונים ומפזרים בנדיבות.
5. מומלץ להגיש מיד בליווי כפיות אישיות.


ירקות ופירות מיוחדים ב"שוק הנמל" – לרגל החג: מארז שכולל דלעות ערמונים, תפוחים, דבש, שמן זית כתית, ספר המתכונים של מיכל אנסקי ועוד – 140 ש"ח. ניתן להזמין במשלוח.
האנגר 12, תל אביב, טלפקס: 077.5493094, שני-חמישי 09:00-20:00, שישי 07:00-17:00, שבת 08:00-19:00. בראשון הקרוב (13.9) השוק ייפתח במיוחד לחג באופן חד פעמי, 07:00-17:00.

 

אצה לי השוקה, אבטיח צהוב אקנה לי. עוד מהפירות המיוחדים בשוק הנמל

אצה לי השוקה, אבטיח צהוב אקנה לי. עוד מהפירות המיוחדים בשוק הנמל



 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה