31 במאי, 2007

אמנות עכשיו

מוזיאון Palais de Tokyo לאמנות עכשווית ונגישה בפריז נותן פייט רציני לכל גלריה טרנדית ואפילו למועדונים הכי היפסטרים בעיר

פריז, שהגיית שמה מלווה תמיד באנחה של שביעות רצון, היא עיר שנקשרים בה כתרים רבים. המלכנו אותה כבר על האוכל שבה, על היין ועל הקסם אבל כמו כל תייר לטווח קצר, בבואנו לעיר אירופאית דחוף לנו לראות קצת אמנות. אנחנו שספונים בין הספה למרקע מגלים שם בחוץ בכל פעם מחדש שהאמנות היא בנפשנו. פריז אמנם מציעה אמנות ומוזיאונים לכל דורש אבל לעומת אחיותיה הלונדונית והברלינאית – היא אולי קצת פחות חזקה באמנות עכשווית.

אבל גם בעיר שסוגדת למסורתיות אפשר למצוא מוסדות אמנותיים רעננים ומעודכנים. מוזיאון Palais de Tokyo ממוקם בבניין בסגנון ארט דקו שנבנה ב-1937 ונפתח שוב ב-2001 אחרי שהארכיטקטים הצרפתיים אן לקטון וזא'ן פיליפ ואסאל יצרו ממנו חלל גדול ופתוח בעל מראה קשוח המזכיר יותר אתר בנייה.

Palais de Tokyo הוא מקום די עצבני ובעל דופק מהיר. מדובר בחלל טרנדי עם אמנות לא אורתודוקסית בעליל ותוכניה אמביציוזית שמאפשר לאמנים ניסיוניים טווח הבעה ופעולה רחב. התערוכות בו מתחלפות לעיתים קרובות וכמעט בטוח שתפלו על משהו מעניין ומרגש. אנחנו ראינו שם כמה תערוכות בלתי נשכחות שבהתאם לתפיסת המוזיאון היו נגישות ולא מורמות מעם. לא בכדי המוזיאון פתוח עד חצות ואפשר למצוא בו שלל די.ג'ייז שמנגנים סטים של צ'יל אאוט נעים. עשינו לעצמנו חשק.

Palais de Tokyo
13, avenue du Président-Wilson, 75116, paris
Tel – 00-33-1-47235401
כניסה – 6 אורו
www.palaisdetokyo.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה