10 ביוני, 2012

אמנות ליגה

האמן עידו שמי משלב בעבודותיו את שתי האהבות הגדולות שלו: כדורגל בכלל, והפועל תל אביב בפרט. הכירו את האדם שבשבילו כדורגל זו אמנות, ואמנות זה כדורגל

שלשום הפציעו משחקי היורו אל כר הדשא הפולני, ועולם הכדורגל כמרקחה. אם אתם מצוידים באוהד/ת שרופ/ה בבית, תנחומינו. בחודש הקרוב תעסקו בעיקר בפינוי בקבוקי בירה ריקים, מאפרות גדושות וקליפות גרעינים, בעוד אתם תוהים מיהו לעזאזל העדר השואג שהתנחל אצלכם בסלון. האוהדים, מצידם, ימשיכו לטפח את תרבות היורו שלהם, ולהעשיר את השפה העברית באינספור הטיות פעלים ושמות תואר חדשים (שרובם, מן הסתם, יופנו אל השופט וקרובי משפחתו מדרגה ראשונה).

לא שאנחנו מעוניינים לזרות לכם מלח על הפיצוחים (שהרי ידוע שאיטליה הציעה לארח את הטורניר, ובסוף זכתה הקומבינה הפולנו-אוקראינית), אבל אפילו לנו ברור שהקרב אבוד מראש, ויש לכולנו שתי אפשרויות: או להסתגר בחדר הסמוך ולדהור על האינטרנט עד יעבור זעם (בהצלחה לבוחרים באופציה זו. משחק הגמר באחד ביולי) או להצטרף לחוגגים, ואף לקשט את הבית בהתאם בעבודותיו של האמן עידו שמי, שאין מתאים ממנו לשלב כדורגל, תל אביב ותרבות מסוג חדש: שמי, אמן עצמאי רב תחומי (שהקים וניהל את ה"דינמו דבש" המיתולוגי), יוצר אמנות מגוונת מאד (מגלויות ועד מיצבי ענק) שעוסקת בחלקה הגדול בכדורגל בכלל, ובהפועל ת"א בפרט. יש לו, לשמי, שפת קומיקס מגניבה שדרכה הוא מעביר מסרים תרבותיים נוקבים: "באנו חושך לגרש", למשל, היא סיסמתה של תנועת "ישראבילי" שהקים לפני כחמש שנים – התנועה הפוזיטיבית/אקטיבית שאנשיה דאגו להציב את פסל הברווז של דודו גבע ז"ל על גג עיריית תל אביב. עבודות של שמי הוצגו במוזיאונים בארץ ובעולם (המיצב "משחקים אולימפיים" הוצג במהלך אולימפיאדת בייג’ין) וכמה מהן הוצגו עד אתמול בתערוכת "יש אליפות!" במוזיאון ארץ ישראל (לא הייתם? קבלו כרטיס אדום).

אם אתם אוהדי כדורגל ו/או אמנות, קבלו המלצה חמה ונצלו את פסקי הזמן בשידורי "ספורט1" כדי לבקר באתר המשגע או בחנות האונליין החדשה של שמי, ולהתחדש בכמה מרצ'נדייז שווים (כבר ראיתם את עץ הריח שלו, בצורת אוהד מזיע? ענק). הישר מהמשרד הממוזג, בבעיטה שכמוה טרם נראתה, אנחנו מחזירים את השידור לאולפן.

עבודות של האמן עידו שמי – החל מ-15 ש"ח (לגלויה מאויירת) ועד 320 ש"ח (לכרזת "ישראבילי" נדירה, חתומה על ידי האמן).
להשיג בחנות המרצ'נדייז של עידו שמי. לפרטים ועבודות נוספות – www.idoshemi.com (להצצה בסטודיו של עידו שמי – צפו בסרטון).

 

יצירתו של גול. תוך המוזאיקות של עידו שמי

 

 

חייבים כזה מעל הטלוויזיה. המוזיאקיות של עידו שמי

 

 

 

ישראבילי העולם, התאחדו. חולצת "ישראבילי" בעיצוב עידו שמי

 

 

 

פחות אבל עוד כואב. פרט מתוך עבודה "תוגת המפסידנים" של עידו שמי

 

 

מרצ'נדייז לאוהד השרוף. עבודות של עידו שמי לדינמו דבש, "ישראבילי" ועוד

 

 

 


[PSGallery=bu1h9tuwek]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה