04 בנובמבר, 2010

אמנות הפיתוי

לפני או אחרי סיור במשכן לאמנות שבעין חרוד - מומלץ לטעום גם מיצירותיה של נעמי גבע, שפית ומנהלת בית הקפה "ביקלס" שבמרכז המשכן

בדיוק כמו שדיכאון זה תירוץ מעולה לשופינג, תותים הם תירוץ לקצפת והריון הוא תירוץ לדאבל מנת שווארמה-עם-חריף-ושים-לנו-הרבה-הרבה-צ'יפס, לפעמים – יש להודות – אמנות היא רק תירוץ לחנות המוזיאון, ולעיתים גם לבית הקפה שבמתחם שלו. אז נכון, זכורים לנו כמה מזנונים דלוחים שמקבלים אצלנו 3 כוכבי מישלן – רק בגלל שיש בהם כסא לשבת אחרי שעות של בהייה בציורי דת וקדושים מעונים. אבל יש גם קנטינות-מוזיאון שעוגת הגבינה במרפסת שלהם היתה סוג של רנסנס בשבילנו. כמו למשל בית הקפה "בִּיקֶלְס" – שהכרנו בתום סיור משגע בסוף השבוע הקודם במשכן לאמנות שבעין חרוד.

כשהוא מוקף גן פסלים יפהפה, בין פינות ירוקות ורומנטיות, מפיץ בית הקפה (הקרוי על שמו של אדריכל הבניין כולו – שמואל ביקלס) לעוברים והבוהים ביצירות המשכן – ניחוחות של מאזטים מפוסלים, עוגות אמנותיות ומנות משביעות וטעימות. על התפריט ובית הקפה אחראית נעמי גבע – עיתונאית בעברה ושפית בהווה – שתשמח להגיש לכם מנות בעבודת ידה, כמו פטה כבד בריבת בצל, מטיאס בשמנת ותפוחי עץ, חצילים קלויים וטחינה, סביצ'ה סלמון עם עדשים שחורות ועוד, המוגשים כולם עם לחם הבית, זיתים ושום קונפי בקרמל. יש גם קיש מנגולד או תרד, אגסים וגבינת סנט-מור, יש פאי אגסים מעולה, עוגת גבינה ועוד מיני קינוחים שנעמי מכינה יום יום באהבה גדולה.

לאורך קירות בית הקפה הותקנו מדפים עמוסים בספרי קריאה ועיון מקוטלגים להנאתכם. ואם במקרה סיימתם את הקיש אבל לא את הפרק – ניתן גם לרכוש כל ספר תמורת 5 שקלים בלבד, אותם פשוט משלשלים בצנצנת שליד המדף. סומכים עליכם.

וכך, עטופים בתחושת אמינות ואמנות, תוכלו להעביר בוקר שישי נאה בקריאה ונשנושים ולצאת הכי תרבותיים שאפשר – וזה עוד לפני שהצצתם בבורושור.

בית קפה ביקלס – מנות בעבודת יד של נעמי גבע: מזאטים – 22 ש"ח לצלוחית, קישים – 32 ש"ח, עוגות – 22 ש"ח
במשכן לאמנות עין חרוד (עמק יזרעאל המזרחי), פתוח בשעות פעילות המשכן אך סגור בימי שני, טלפקס: 04-6485509, 054-7002594 (רועי), bklscafe@gmail.com.
לתערוכות המוצגות כעת והוראות הגעה – היכנסו לאתר המשכן או התקשרו (בשעות הפעילות) לטל': 04-6486038, 04-6485701

[PSGallery=2e103okmlnl]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה