18 ביוני, 2014

אמנות ההורות

שתי סדנאות יצירה מגניבות (וממוזגות!) לילדים שתפסנו במוזיאון תל אביב העבירו צהריים אמנותי וכיפי במיוחד. וריאציה של וורהול על המקרר מישהו?

כשהילד שלכם קם בבוקר במצב רוח מעולה, תדעו שזה סימן מוסכם: "אני רוצה לעשות איתך משהו אחר הצהריים", הוא יגיד בטון מתוק, שלא תוכלו לעמוד בפניו, ואז יוסיף: "אז תכינו כמה אפשרויות, ואני כבר אבחר". רציתם ילדים אסרטיביים? קיבלתם. רציתם חופש בחירה? בבקשה. רציתם אוברדראפט? לא רציתם, אבל מי שואל בכלל. בכל מקרה, שלא תהיה טעות: גם אנחנו למודי אכזבות, מצולקי שעות סיפור ומנוסים מדי בחלטורות שהתחזו לזמן איכות, ואחרי שלוש דקות כבר ביאסו את הגדולים ושיעממו את הקטנים. יש מעט מאד מקומות שלא נופלים בהם אף פעם: מקומות שמשקיעים מחשבה, זמן ומשאבים כדי שגם הילדים וגם ההורים ייהנו (ואפילו, מה אתם יודעים, יעבירו את הסלולרי לרטט!). מוזיאון תל אביב הוא אחד מהם, אם לא בראש הרשימה. גם אם יכריזו שם מחר על סדנת יצירה בנושא דו"ח מבקר המדינה, אנחנו נמהר לעמוד בתור, כדי לא להיתקע בלי כרטיסים.

לאחרונה השתתפנו שם בשתי סדנאות מקסימות ואינטליגנטיות. באחת מהן (יצירה בעקבות ויק מוניס) ההורים השתתפו עם הילדים, ובשנייה (הדפס רשת בעקבות אנדי וורהול) אמרנו שאין לנו ברירה, הילד לא מוכן שנעזוב אותו לרגע – וקיבלנו אישור מיוחד להשתתף גם. הילד, כמובן, לא ראה אותנו ממטר – אבל אנחנו זכינו להכין במו ידינו הדפס רשת לפי צעצוע שהבאנו מהבית. בהתחלה ראינו מצגת, ושמענו הסבר על אנדי וורהול ועל הטכניקה המיוחדת שלו, ואז התנסינו בהדפסים צבעוניים ולמדנו, בעשר אצבעות, מה זה "נגטיב" ו"פוזיטיב". הבובה שהילד הביא מהבית – בובת דרק שארפ ממכבי ת"א, אם אתם מוכרחים לדעת – זכתה לשני הדפסים מהממים שנלקחו הביתה בגאווה רבה. אמא, בתורה, עשתה קצת פדיחות וגם הדפס של חביתה ועוד אחד שלא יצא לה כל כך. ככה זה, אלוהים לא מחלק לכולם את אותו כישרון.

כמה שבועות מאוחר יותר השתתפנו ב-"מציור לצילום" – סדנה יצירה בעקבות התערוכה המדוברת "ויק מוניס: תמונות מכל דבר". למדנו על שילוב החומרים שמאפיין את היצירה של מוניס והכנו עבודות משלנו תוך שימוש בחול צבעוני, נצנצים ודבק – וצילום של היצירה במצלמת פולארויד. חזרנו הביתה עם צ'ארלי צ'פלין, מרלין מונרו ומונה ליזה, ובארוחת צהריים כבר דסקסנו ברצינות תהומית אפשרות של פתיחת גלריה משפחתית. שתי הסדנאות, אגב, יתקיימו עוד פעמיים-שלוש וזהו, כך שזאת הזדמנות אחרונה לבילוי ממוזג שכולל גם תערוכה וגם סדנת יצירה. אם היינו יכולים – היינו באים עוד פעם אחת, רק כדי להתחבא שם עד שעת הסגירה ולהישאר כל הלילה לבדנו עם כל הצבעים, ההדפסים, המסגרות והמכחולים. ואף מילה לסדרנים.

"מציור לצילום" סדנה יצירה לילדים בעקבות תערוכת "ויק מוניס: תמונות מכל דבר" – 65 ש"ח לילד + מלווה; 10 ש"ח לילד נוסף (לבני 10-6, בליווי מבוגר).
התאריכים הבאים – ימי שני 23.6; 30.6 ויום רביעי 25.6, 16:30-17:30.

סדנת הדפס רשת לילדים בעקבות התערוכה האינטראקטיבית "אנדי וורהול: ציור של צעצוע" – 80-90 ש"ח (לבני 8-12).
התאריכים הבאים – מחר, חמישי 19.6, 17:00-19:00 (80 ש"ח); ויום שבת 28.6, 10:00-12:00 (90 ש"ח).

לשתי הסדנאות יש להזמין כרטיסים מראש בקופת מוזיאון תל אביב לאמנות, טל: 03-607702003-6077020. עוד מידע כאן.

[PSGallery=d93322108ms]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה