28 בינואר, 2016

אל תוך היער

לא ייאמן איך פספסנו כל השנים את יער קולה (או יער הכ"ח), הממוקם במרחק רבע שעה מאיתנו. לא תספיקו להירדם בדרך, והופ! אתם רובצים בין עצים ופטריות יער אמיתיות

לפעמים, הדברים הכי טובים נמצאים ממש מתחת לאף בלי שאנחנו שמים לב אליהם (ולפעמים הם סתם תקועים מאחורי הפסטות במזווה). במשפט הפורצ'ן-קוקיז הזה נזכרנו כשהגענו בשבת האחרונה ליער מקסים, ירוק ומגניב שהתחבא לו כל השנים במרחק 15 דק' נסיעה מאיתנו, ועד היום לא נפגשנו. רגע, אתה בטינדר?

יער קוּלה (או "מגדל" בערבית, קרוי על שם מבצר קולה הגדול שבמרכזו), ממוקם קרוב לראש העין ובן שמן, ומציע שבילי טיולים קלילים כולל שביל ישראל שעובר דרכו, מסלולי אופניים חמודים (כמו זה שמוביל מ"י-ם אל ים" ומחבר בין ירושלים לת"א), כבישי עפר לטרקטורוניסטים, אטרקציות היסטוריות (אוהבי אנדרטאות, תתכוננו לכייף) ושלל אופציות למיטיבי לכת נמרצים. אבל לנו, הספיקה לגמרי קרחת יער חצי בצל–חצי בשמש, שחיכתה רק לנו ממש ליד החניה, ולא הצריכה אפילו לפרוק את הבימבה. מעבר לספסלי פיקניק וספוטים ייעודיים לאנשי המנגלינג והמינגלינג, מצאנו גם נדנדות, מגלשה, ארגזי חול נקיים ומתקנים לילדים שמשתעממים מהשיחות של הגדולים.

נפלנו על שבת חמימה ומושלמת לרביצת חוץ – פרשנו מחצלות והתחלנו ליישר פלסטיקים מפוצצים בפיצוחים, סנדביצ'ים, פירות, גבינות ודובונים. זוג חכם אחד שהצטרף, פתח אוהל משחקים קטן לילדים (טיפ המאה!) ואיפשר לכולנו ליהנות משעת שקט וצחוקים לא מבוטלת. אם תגיעו בימי שני עד שישי בבוקר, שווה להשאיר מקום גם למנה מ"החומוס של הג'ינג'י" המעולה מקיבוץ עינת, על פניו תחלפו בדרך אל היער. ואם תהיו ילדים טובים ותצאו ממש בקרוב לדרך – אולי תצליחו למצוא כמונו פטריות לבנות ויפהפיות למרגלות עצי האורן הגבוהים, שמוסיפות לכל החווייה המרנינה נדבך אירופאי-דרדסי-משהו.

בקיצור, מי שגר באזור (תאספו אותנו?), ולא מכיר עדיין – הגיע הזמן. קוּלה רבע שעה נסיעה.

יער קוּלה (מכונה גם יער הכ"ח) – – מכביש 444 פונים שמאלה לתוך כביש 465 ואז שוב שמאלה לכיוון יער קולה (או חפשו "אנדרטת כ"ח" בווייז)

 

טעם החיים. מתקני משחקים ביער קולה

טעם החיים. מתקני משחקים ביער קולה

 

הטובים לטרקטורון. שבילי טיולים בקולה

הטובים לטרקטורון. שבילי טיולים בקולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה