05 במאי, 2011

קיץ על החוף

הבירה הישראלית "אלכסנדר" הולכת להיות החברה הכי טובה שלנו (סורי, אסנת) לפחות עד החורף הבא

הקיץ כבר עוד שתי דקות כאן. וזה לא שלא ניסינו להתכחש לעניין ולהגיע עם שרוולים ארוכים למשרד ואף להזמין מרק בצהריים. אבל אגלי (ועיגולי) הזיעה הוכיחו שאין לנו ברירה, אלא להעביר את המזגן מאייקון השמש לכוכב השלג, לעבור לגופיות וכפכפים, ובעיקר להתחבר בזונדה למשהו נוזלי וצונן (או קר ועל מקל).

והשבוע, כשישבנו עם חברים בנמל תל אביב, מצאנו את ידידת הנפש שלנו לעונה הקרובה: הכירו את הבירה – "אלכסנדר". מבשלת הבירה הישראלית המייצרת את הבירה המדוברת, הוקמה ב-2008 בעמק חפר ליד נחל אלכסנדר, ולא רק קרויה על שמו אלא אף שואבת את סמל הזיהוי היפהפה שלה ממנו: צב מכונף, שמייצג גם את תושבי הנחל הוותיקים וגם את גישת המבשלה, כי דברים טובים יש לעשות לאט. צודקים. מאחורי התפישה העצלנית והכיפית הזו עומד המייסד אורי שגיא, טייס בחיל האוויר בעברו ובשלן בירה חובב בהווה, שהפך את התחביב למקצוע וסיים בהצלחה קורס הסמכה ל-Brew Master בארה"ב. אליו חברו בהמשך גם אביעם סלע – מומחה לוויסקי סינגל מאלט, פטריק ואן דאם (אין קשר לז'אן קלוד, שאלנו) – ברומייסטר מהולנד שהוסמך בקמפוס "ווינשטפן", ואף המסעדן הממולח יורם ירזין (מבעלי "טאפאס בשוק", "מוזס", "קפה איטליה", "זוזוברה" ועוד מסעדות שאנחנו אוהבים לזלול בהן).

כל החבר'ה הטובים האלה, הספיקו להוציא יחד כבר 3 טעמים שונים: Blond בהירה, יבשה ומאוזנת שחיבבנו מאוד; Ambree אדמונית בטעם קרמל ותבלינים מרירים; ובלאק כהה בניחוחות אספרסו ושוקולד מריר חזקים. את הבירות העשויות לתת, כשות ושמרים המיובאים מאירופה, אשר מתמזגים עם מים ישראלים שעברו טיפול וניקוי מוחלט – מייצרים "באלכסנדר" בטכניקות מסורתיות בעבודת יד, מעבירים ביקבוק ארוך במיוחד ללא פסטור וללא סינון.

והנה סידרנו לכם אורחת צוננת (במובן הנעים של המילה) למנגל של יום העצמאות.  

בירה "אלכסנדר" – 15 ש"ח לבקבוק, 90 ש"ח למארז שישייה ("אלכסנדר Black" הושקה במהדורה מוגבלת ומחירה לבקבוק – 17 ש"ח או 102 ש"ח למארז שישייה. ניתן לקנות מארז מעורב במבשלה עצמה).
להשיג בחנויות יין ברחבי הארץ או בחנות מרכז המבקרים של "מבשלת אלכסנדר", צבי הנחל 19 א.ת עמק חפר, טל' לתיאום ביקורים: 054-6752051 (אורל לאור)

שישייה למנגל. בירה "אלכסנדר" במארזים בשני טעמים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה