25 בנובמבר, 2013

אין יור פייס

אלבומי הפייסבוק שמשמחים לנו את הוול ובטוח שווים לייק שלכם (אם לא שלושה). כתבה ראשונה במסורת שמתחילה עכשיו

מי או מה שוטף לכם את הפיד בפייסבוק? קדימה, לא להתבייש. עשיתם לייק לעמוד "חתולים שמתנהגים ממש כמו בני אדם"? או "סטטוסים שרק חיפאים מבינים"? אולי אתם רק עוקבים אחרי עמוד הקבוצה של הגן?

הנה לדוגמא מספר אלבומי פייסבוק כיפים, מושקעים וחכמים, שלעשות להם לייק זה אנדרסטייטמנט. כולם משמחים לנו את הוול עם כל פוסט חדש שעולה ומרחיקים בעוד כמה דקות את טבלת האקסל ההיא שאנחנו כבר שבוע מאחרים להגיש. בוס, רק עוד SHARE אחד ואנחנו איתך.

#1 (בתמונה למעלה)
האלבום / העמוד View TLV
המהות – תמונות שחור-לבניות מהפנטות מתל אביב של פעם
מה בדפדוף -בכל יומיים בערך עולים לעמוד צילומים נוסטלגיים מרהיבים מהימים שתל אביב היתה רק חולות וקיוסקים. למקרה שלא זיהיתם את המיקום (בלי הפיח והבר רפאלי שמכסים את הבניין כיום), תמצאו לצד כל תמונה פירוט של הכתובת המדויקת ומשפט קטן על מה בדיוק הלך שם, לפני שנולדתם. על העמוד והאלבום העצום (661 צילומים בינתיים) אחראי האתר "VTLV: תל אביב הוירטואלית" שמאפשר ממש לטייל ולנווט מכל בית אל כל בית שתרצו בעיר, ומאגד בין היתר גם כתובות גרפיטי מפורסמות, גינות, גלריות ואתרים אגדיים שהיו ואינם. זה המקום לגלות מה הסיפור שעומד מאחורי הבית שסבתא כמעט קנתה בנווה צדק (יופי של חושים, סבתוש). 
ממתי התמכרנו
– מהתמונה הזו של כיכר דיזנגוף המקורית משנות השלושים. מי בא להזדנגף?
איפה רואים עודבאתר הבית VTLV, שמכיל את כל הסיפורים ואינדקסים תל אביביים חיונים.

 

#2

ממסיבת רווקות, דרך הכספומט ועד שפעת קיץ. "דברים שמעצבנים אותי"

האלבום – "דברים שמעצבנים אותי"
המהות – טורי קומיקס המתארים באופן מדויק את כל מה שמעצבן את עינת צרפתי המאיירת (ואתכם)
מה בדפדוף – מה שהחל כפרויקט קטן לאחד הקורסים שלקחה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, הפך לאחד העמודים האהובים בפייסוש (מעל 28 אלף מלייקקים עצבניים), בו עולים טורים מאוירים להפליא באדום-שחור-לבן, במגוון נושאים כאובים שבטוח מעצבנים גם אתכם "ביקור באיקאה" (גירושין בקופה המהירה, מישהו?), "לסדר את הארון", "לזרוק את הזבל", או סתם "קולורבי" (ושאר ירקות מרגיזים). חוץ מהסבר אחרי שלבי-העצבים שחווה הדמות הראשית, תמצאו בכל טור עוד דוגמאות קטנות שמרחיבות בנושא ותתי עצבים מצחיקים. האיורים משעשעים, הבחירות מדויקות והכתיבה נועצת בדיוק את מה שעובר לנו בראש לפחות פעם ביום.
ממתי התמכרנו – מהטור של חנוכה שעבר, שכלל קיטלוג הסביבונים המעצבנים ביותר. גברת, את מדברת מגרוננו.
איפה רואים עודבבלוג המלא "דברים שמעצבנים אותי", ובאתר הרשמי של עינת צרפתי.

 

 

 

#3


אפשר הכול בלארג'? מתוך אלבום החולצות של חנוך מרמרי



האלבום
החולצות של חנוך מרמרי
המהות – אוסף טי שירטס חכמות שחנוך מדפיס (ומצולם בהן!)
מה בדפדוף – עשרות חולצות טי שירט שונות שהעיתונאי, העורך והסאטיריקן הממולח חנוך מרמרי (מחבורת "ניקוי ראש", "העולם הזה", מייסד "העיר", עורך "הארץ" לשעבר, מנכ"ל "ישראלים להצלת הדמוקרטיה", ועוד…) הדפיס ונהג להעלות לעמוד הפייסבוק האישי שלו. חלקן מעבירות אמירה חברתית נוקבת בשתי מילים ("נעים להדיר", "דורש שימוע", "יורד עשירון"); חלקן משדרות את הלך הרוח שחנוך קם איתו בבוקר ("חושב מחוץ לאסלה" או "פיניתי מדיח") ואת כולן היינו שמחים לגנוב לו ולהכין מהן קולקציה. האלבום אמנם נגנז בינתיים, אבל עדיין כיף לשוטט בו ולתהות על הטוקבקים שחנוך וודאי קיבל אחרי שהסתובב יום שלם עם "במה אוכל לעזור?".
ממתי התמכרנו – מהחולצה הזו של "מבטיח לאכזב!" שהחלה את האוסף (כשחנוך הלך עם בתו להדפיס חולצות עבור מסע ונתקף דחף שאינו בר כיבוש). לדבריו – כיוון שהאלבום נסגר לעת עתה – עמד בהבטחתו.
איפה רואים עוד – בעמוד האישי שמכיל עוד פנינים וטורים מעולים של חנוך.

#4

קל לעיכול. מתוך "טבעונים שמדכאים אותי"

האלבום – "טבעונים שמדכאים אותי"
המהות – פרסום תמונות של מנות טבעוניות מהרשת לצד תיאור קומי מטלטל
מה בדפדוף – תקשיבו, אנחנו לא יודעים מי אחראי על הדבר הזה, אבל מדובר באחד האלבומים היותר מצחיקים שנתקלנו בהם מעולם. כל מנה טבעונית שעולה לעמוד – ולא ברור אם היא אחרי או לפני הכנה – מלווה בהערה עוקצנית וקורעת, שמצד אחד חושפת אותנו לעולמם של אנשים טובים ובריאים מאיתנו; אבל מצד שני מוכיחה שלביבות דוחן בסילאן אינן אפשרות לגיטימית לצהריים. במילים אחרות: גארי יורופסקי, זה לא בשבילך.
ממתי התמכרנומהתמונה הזו שזכתה להאשטאג "ארטיקים טבעוניים שנראים כמו היטלר". אומ-נומ-נומ-נום.
איפה רואים עוד – בעמוד הפייסבוק הרשמי.

 

ארבעה אלבומי פייסבוק שמשמחים לנו את הוול ובטוח שווים לייק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה