17 בינואר, 2012

בריאה, רזה ויפה

עטרה אופק גומעת בצמא את ספרה החדש של התזונאית רחל טלשיר. העתיד נראה טוב, ליידיז

ידעתי, ידעתי שהכותרת תמגנט אתכן, ובכוונה אני לא כותבת אתכם, כי אין כמעט סיכוי שגבר הטרוסקסואלי יאמץ את "השיטה הסודית" (וחבל), אבל זה באמת מה שהיא מבטיחה וגם מקיימת, בתנאי שתאמצו לפחות חלק נכבד ממאה הכללים שבספר. אני, שתמיד סברתי שאני יודעת לא מעט על תזונה נכונה, והייתי מרוצה למדי מהתזונה שלי שהחשבתי כסופר-בריאה, וגם מקפידה לקרוא את מדורה הוותיק של רחל טלשיר ב"הארץ" ("לאכול או לא לאכול") מאז היווסדו – התחלתי לקרוא בספר וחטפתי בומבה לפנים. איזה יודעת ואיזה נעליים.

טלשיר מציגה ומפרטת את ארבע שיטות התזונה החיוניות, למיטב ניסיונה והכרתה, לכל אדם במסעו לעבר הבריאות האופטימלית: שיטת קינגסטון (בעיקר ירקות ופירות, בלי קפה, מלח, אלכוהול, טיגון ותרופות, וכמעט בלי לשתות), שיטת ויגמורטנקו (שילוב תורותיהן של ויקטוריה בוטנקו ואן ויגמור, שיטה הדוגלת בעלים ירוקים ובהפיכתם לשייק או לרסק ירוק), צום סוכר (הכולל הימנעות גם מכל ממתיק טבעי ומלאכותי אחר) והשיטה המצפונית (לאכול רק מה שלא מזיק כמעט לשום יצור חי בפרט ולכדור הארץ בכלל). משסיימת לקרוא את 80 הכללים של 4 השיטות הנ"ל (20 כללים בכל שיטה), את מגיעה בזחילה לפרק האחרון ול-20 הכללים של השיטה הסודית, שיעזרו לך להרכיב בעצמך את השיטה המתאימה לך אישית. כלל 84 הכי נחמד: מותר לפעמים לחרוג מהכללים, לא קרה כלום. בסוף כל שיטה יש גם מתכונים.

עד כאן חפירה, וכעת להפתעות: זה שציות לכללים יעשה אותנו בריאות ומאושרות, יכולנו לנחש גם בלי לפתוח את הספר, אבל הידעתן ששתיית (הרבה) שייק ירוק מטשטשת קמטים ומחזירה שער שיבה לצבעו המקורי? ואף משפרת את מראה הציפורניים והשיער והשיניים והעיניים? על הדרך מורידים במשקל, גם לפי שאר השיטות (צום סוכר מרזה פלאים, מניסיון), נפטרים מאלרגיות ומריח פה וגוף, מתחסנים מפני נזקי שמש, נראים צעירים ב-10 שנים ומרגישים צעירים ב-20 שנה (לא מומלץ לבני 25 ומטה), אבל הקטע עם השיבה והקמטים הרס אותי סופית. הספר כתוב בשיא הבהירות, רהוט ומשכנע להפליא (בהנחה שמי שיטרח לקרוא בו בעיון הוא כבר חצי משוכנע מראש); השאלה היא רק עד כמה את בשלה לשינוי, או לחלופין דוגלת בשיטות בריאותיות מנוגדות. וכעת, אם תסלחו לי, אני הולכת ללקט צרור עלים ירוקים.

"השיטה הסודית" – 100 כללים פשוטים לאכילה בריאה, מאת רחל טלשיר (איורים: עמוס בידרמן, הוצאת כתר, כריכה רכה, 222 עמ' כולל אינדקס) – 98 ש"ח (מחיר קטלוגי מלא, לפני הנחות ומבצעים)
להשיג בחנויות ובאתרי הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה