21 בספטמבר, 2015

איך שלאגר נולד

הסדרה "חגיגה לעיניים" של הערוץ הראשון עושה כבוד לקולנוע הישראלי, מימיו הראשונים ועד המרוץ אחר האוסקר הזר

פססט… אז מה, יש תוכניות לערב כיפור? כלומר סליחות והליכות ודיוושים וסמול טוק על הגשר, ברור, ברור. אבל מה אחרי? איך מעבירים אצלכם 20 ומשהו שעות של שקט?

יש מי ששותה את ההדממה הטלוויזיונית בצמא ומתענג על כל רגע נטול סמי הכבאי, יש מי שמנקה אבק ממדף הספרים (טיפ חשוב: לכו לפי שביל ההמלצות שבונה לכם פה עטרה אופק!), ויש אותנו, ותסלחו לנו כן? (אתם חייבים, זה כיפור) שמתכוונים לשבת מול המחשב ולצפות ברצף בסדרה המצוינת שכשמה כן היא: "חגיגה לעיניים".

אם עדיין לא שמעתם, מדובר בסדרת רטרוספקטיבה ששודרה עד לא מזמן בערוץ הראשון ועושה כבוד (למי למי?) לקולנוע הישראלי, מימי סאלח וקזבלן ועד יוסי וג'אגר. הסדרה שצולמה במשך למעלה משנתיים, נערכה לפי סדר כרונולוגי ל-10 פרקים המוקדשים גם לנושא רוחבי כמו במאי מרכזי או ז'אנר (כולל פרק בונוס בנושא פסי הקול הגדולים). היוצרים (קרדיטים למטה) הצליחו להשיג למעלה מ-150 מרואיינים – שחקנים, במאים, מפיקים, תאורנים וקולנוענים משלנו (חלקם כבר לא איתנו), ובעיקר לשלב ברגישות קטעים מ-250 סרטים שאפילו לא ידענו שהופקו כאן. חוץ מקטעי "מייקינג אוף" שצולמו על הסטים (הכי מעניין!) או סרטים ביתיים שלא שודרו עד היום, תיחשפו כאמור להמון ראיונות מעולים, למשל עם חיים טופול שמספר אנקדוטות מעבודתו עם אפרים קישון, או יהורם גאון שמסגיר את שיטות העבודה הקיצוניות של מנחם גולן, או הליידי הראשונה של הקולנוע – גילה אלמגור, המהפך של אורי זוהר, הסרטים של עמוס גוטמן, מיכל בת אדם או רוניץ אלקבץ, איתן פוקס, זאב רווח, אסי דיין ז"ל, ההצלחה של יוסף סידר, משה איבגי, ועוד המון.

שבו על האוצר הזה מחר או בכל יום, בחנו את עצמכם מה כבר ראיתם ומה חובה להשלים (מרתון כיפור הבא: עמוס גיתאי!) וארגנו לעצמכם ערב שלאגר.


הסדרה "חגיגה לעיניים" – חינם בצפייה ישירה ביוטיוב, או באתר, וגם ב-VOD או באפליקציית הערוץ הראשון בנייד. הפרק הבא ישודר בערוץ הראשון ב-28.9, 14:00 (ש.ח)
הפקה:
עלמה הפקות, במאית: נואית גבע, עורך תוכן: יאיר רווה, מפיק ויוצר: אריק ברנשטיין, תסריטאי: שי להב

זיכרונות סינמגרפיים. מתוך "אסקימו לימון", חגיגה לעיניים

סינמה אסקימו. מתוך "אסקימו לימון", חגיגה לעיניים

 

 

כל הכוכבים שלנו. שייקה אופיר ב-"השוטר אזולאי"; יוסף שילוח ב-"אלכס חולה אהבה"

כל הכוכבים שלנו. שייקה אופיר ב-"השוטר אזולאי"; יוסף שילוח ב-"אלכס חולה אהבה"

 

 

אנשי הקולנוע. חיים בוזגלו (למעלה) וזאב רווח, "חגיגה לעיניים"

אנשי הקולנוע. חיים בוזגלו (למעלה) וזאב רווח, "חגיגה לעיניים"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה