23 ביולי, 2018

איך אומרים נדיר בפולנית?

הכירו את הגלריה הראשונה והיחידה בארץ המתמחה בכרזות אמנות נדירות ומרהיבות שהשתמרו מהמאה הקודמת בפולין. כזה אין לסבתא שלכם, גורנישט

כולם יודעים שעונת המובינג מגיעה לנקודת רתיחה (ולציד ארגזים אלים באזור הירקות של הסופר) בערך בתקופה זו של השנה. ואם יש לכם איזה סטודנט שמפנה חדר בקרוב, חברים לקראת רילוקיישן או סבתא שבדיוק קיבלה מרפסת מקבלן – הנה מתנת חנוכת התמ"א האולטימטיבית, שתוציא אתכם הכי פולניה שאפשר (כי מי זה בא בידיים ריקות?!):

יעל אסיא, מעצבת פנים בהכשרתה, הרגישה כי בכל חלל שעיצבה, לא מצאה מענה מקורי מספיק בתחום סטיילינג לקירות. משהו שיהיה צבעוני ועם נוכחות, שלא יעלה הון ובכל זאת יהיה אמנותי וכזה שאין לאף אחד בבלוק. תוך כדי שיטוטים בפינטרסט – החלה לשמור בצד פוסטרים מיוחדים שמשכו את עיניה. אחרי שצברה כמה תמונות, גילתה להפתעתה שכולן מגיעות תמיד מאותו מקור – גלריות לאמנות בקרקוב או ורשה, המחזיקות כרזות ופרסומות לאירועי תרבות שצוירו ידנית בשנות ה-50 וה-60, שרדו באורח פלא, קולפו בזהירות מהקירות והטפטים והשתמרו כמעט ללא פגע. כל אחת עם סגנון וצבעוניות ייחודיים, טיפוגרפיה מקורית ובנושאים מתחלפים. אך כולן משתייכות לזרם אמנות שהתפתח בעקבות הצלחת אמני התקופה ליצור לראשונה כאוות נפשם, בתוך גבולות המשטר. יעל מספרת כי השלטון דאז אסר ככל הנראה באותן שנים כל ביטוי אמנותי, למעט הכנת מודעות לפרסום סרטים, הצגות, אופרות או מופעי קרקס שהורשו להופיע. כך שבתחום הצר שנשאר ללא התערבות, יכלו האמנים להביע עצמם בחופשיות, התפרסמו מאוד, פתחו בתי ספר מתמחים, זכו למעמד נחשב ולביקוש גדול, עד היום.

יעל שהחלה לנסוע בקביעות לפולין (כדי לייבא כרזות לעצמה וללקוחותיה, ובהמשך עבור הגלריה שפתחה בשנה האחרונה), רוכשת בכל פעם הדפסות איכותיות יפהפיות ומהימנות למקור, ואז סורקת ומפיקה מהן מה שתבקשו: תמונה על בד קנבס, על נייר צילום, על זכוכית, כטפט למסדרון או עבודת מתכת קטנה לשולחן. בגלריה במושב מגשימים תוכלו להתרשם מהצבעוניות ולדמיין כיצד העבודה תראה בסלון שלכם, במשרד או מעל הקומודה של סבא.

נשאר רק לשבת ולבהות בחושך. ג'נקויה, באמת לא הייתם צריכים.

כרזות אמנות נדירות מפולין – החל מ-470 ש"ח. המחיר תלוי בגודל ובחומרי העבודה
להשיג בגלריית FINE ART, טל': 054.4417864 (יעל), מושב מגשימים. פייסבוק

 

 

זה כל מה שהבאתם? נו, שוין. כרזות אמנותיות לאירועי תרבות מפולין

זה כל מה שהבאתם? נו, שוין. כרזות אמנותיות לאירועי תרבות מפולין

 

 

מסע אמנות לפולין. הכרזות של FINE ART

מסע אמנות לפולין. הכרזות של FINE ART

 

הכי מקורי בשטייטל. להשיג בכל מידה שתרצו, FINE ART

הכי מקורי בשטייטל. להשיג בכל מידה שתרצו, FINE ART

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה