19 בנובמבר, 2017

איטליה מעבר לפינה

"איטלקי מקומי", הוא שמה של מסעדה חדשה ונהדרת בנמל תל אביב, וגם ההגדרה הכי קולעת למטבח הנהדר שהיא מציעה לשוחרי איטליה, המבוסס כולו על חומרי גלם שנולדו כאן. שילוב פרפקטמנטה

חברים שחזרו מפירנצה לפני שבוע לא הפסיקו לדבר על ביאנלת-הפסטות שהלכה שם. קולגה שטס לוויקאנד בסורנטו לא חשש לסתום את הוואטצאפ המשרדי עם תמונות של פיצות ופירות ים. מאסטר שף התחילה עוד עונה. זהו, מבחינתנו יצאו 3 כוכבים בשמיים וזה הסימן שחיכינו לו כדי לנעוץ מסעדה איטלקית חדשה ומיד. אחרת זה ייגמר בטיסה לרומא. למזלה של רואת החשבון שלנו (סוזי, ווי לאב יו) נפתח בקיץ האחרון מקום שעונה בדיוק לקרייב וליתרת נקודות הנוסע המתמיד שלנו, וכשמו כן הוא: "איטלקי מקומי".
 
בפינה הדרומית של שוק הנמל בתל אביב, מול הים, הקרוסלה והדק הרטוב-תמיד, תמצאו בר תוסס והומה טבחים נמרצים, פלוס רחבה חיצונית גדולה וכיפית עם שולחנות עליהם נערמות מנות המצדיעות למטבח האיטלקי, אך לא שוכחות את השורשים. כל חומרי הגלם המשובחים נולדו כאן, הפסטות מוכנות במקום, כמו גם הברוסקטות, המתוקים, העוגות וכל דבר שיוצא ממטבח הקסם הזה. על התפריט העשיר והעונתי, אחראיות המסעדנית אדוה זמר והשפית עינב ברמן (אקסית "אורנה ואלה" ו"אסיף"), שעשו עבודת אוצרות וזיקקו לתוך הטווח שהגדירו כאיטלקי-מקומי, מנות מענגות שמשלבות את הטוב מכל העולמות, כמו למשל אצבעות חצילים מטוגנות באיולי זעפרן, או טורטליני לחי בציר בקר ולאבנה. נשאר רק לברר איך אומרים באיטלקית "כל מה שמוכן – יוצא" והשילוב המושלם – הושלם.
 
פצחנו עם מנת קרפצ'יו נתחי דג ים על מקבצי קוביות מיניאטוריות של מנגו, צ'ילי ואמרטו (56 ש"ח); לצדה קיבלנו צלחת פסגות אדומות מקרפצ'יו פילה בקר על גבעות אורוגולה שקושטו בפתיתי-שלג מצפתית "קדוש" (58 ש"ח), שתיהן ממחלקת "נאים/כבושים" בתפריט (ואכן היו נאות ביותר וכבשו אותנו במזלג אחד). המשכנו למנת "מטבח" של שרימפס, קלמרי ומולים גדולים בציר שרימפס, עגבניות צלויות ובזיליקום, לצד דיונות קטנות של קוסקוס לימוני (92 ש"ח). אבל השיא עוד לפנינו: מנת פילה מוסר ים בשרנית ונדיבה, על ניוקי פריכים מבחוץ ונימוחים מבפנים, עם מרמלדת שומר מופלאה שהכניסה ארומת אניס לכל ביס (באיטליה יודעים על זה?!) וקראסט פיסטוק מעל (108 ש"ח). ואז, בניגוד מוחלט למקום שנשאר בבטן, נלקחה החלטה להעמיק את המחקר על הבר עם המבורגר אנטריקוט ושורט-ריב, גבינת פרובולונה, איולי זעפרן וצ'יפס במתבל אריסה (64 ש"ח). היינו מספרים לכם שכל זה הסתיים עם קוקטייל וטארט קוקוס, קצפת ושקדים מהמם, אבל לא יפה להשוויץ.
 
אם גם לכם נדמה שמגיע לכם כל הטוב הזה, לכו לפי המוטו החדש שלנו: תחשבו איטלקי – תזללו לוקאלי.

מסעדת "איטלקי מקומי", האנגר 12, נמל תל אביב, שוק האוכל, תל אביב, טל': 03.7162757, 12:00-23:00.
בימי שישי ניתן לקחת אוכל מוכן הביתה; ויש גם תפריט בוקר. פייסבוק, אינסטגרם.

 

דרבי קרפצ'יוז. האדומים: בקר, אורוגולה וצפתית "קדוש"; הצהובים: דג ים, מנגו ואמרטו

דרבי קרפצ'יוז. האדומים: בקר, אורוגולה וצפתית "קדוש"; הצהובים: דג ים, מנגו ואמרטו

 

 

לא דידי, לוקאלי. מבחר ברוסקטות שנאפות במקום, "איטלקי מקומי"

לא דידי, לוקאלי. מבחר ברוסקטות שנאפות במקום, "איטלקי מקומי"

 

המוסר המקומי. מוסר ים על ניוקי פריכים ומרמלדת שומר, "איטלקי מקומי"

המוסר המקומי. מוסר ים על ניוקי פריכים ומרמלדת שומר, "איטלקי מקומי"

 

 

ללקק צלחות, עד קצה המגף. פירות ים וקוסקוס לימוני; וטארט קוקוס ושקדים

ללקק צלחות, עד קצה המגף. פירות ים וקוסקוס לימוני; וטארט קוקוס ושקדים, איטלקי מקומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה