13 בנובמבר, 2011

איזה טיפוס

הספר "האדם החופשי" עוזר לכם להבין טוב יותר את אישיותכם, ובעיקר למה אתם רואים את החיים ככה ואחרים בדיוק להפך. זהירות, שלום-בית בדרך

לפני כמה ימים, ואחרי שעשה סדר בספרייה, הביא איתו מישהו למשרד את "האדם החופשי" – ספר האַניאַגְרַם של בני לוז, וגמר לכולנו על היעילות. עד שש בערב ניסינו לזהות מי טיפוס מגשר, מי יעיל, מי תומך ומי גומר את החלב לכולם. ונסביר: אניאגרם, הוא מעין כלי פסיכולוגי קדום שמציע תרשים מעניין הממפה את כולנו ל-9 טיפוסים שונים, שרואים את המציאות ופועלים בעולם דרך 9 פילטרים, דפוסי חשיבה ומניעים אחרים. זיהוי נכון של הפילטר שלכם, עוזר להבין טוב יותר למה אתם חייבים לפעול כך ואחרים ממש להיפך, ואולי אפילו לפתח חמלה כלפי הזולת וחיים רגועים יותר בבית. אמן.

כדי להבין בעזרת מודל ה-Enneagram (מיוונית, אנאה – תשע, גרם – רישום) איפה אתם ממוקמים בתרשים המעוגל, מציע לוז בספרו תשעה שאלונים מדוייקים שיעזרו לכם לגשש האם אתם יותר טיפוס 3 (השאפתן והיעיל) או דווקא מס' 7 (האופטימי ומלא החיוניות). כיוון שההבחנה אינה פשוטה ומובנית מאליה, אחרי שתתחילו לזהות את עצמכם (ותוך כדי – גם את שאר המשפחה כולל הבייביסיטר) תוכלו להעמיק בפרק המוקדש לחקר הטיפוס שלכם ולגלות אם צדקתם, או להמשיך הלאה ולהציץ בפרקים האחרים, שיתנו שפה וכלים להבין את הסובבים אתכם. בני לוז, גנן ומעצב גנים במקצועו, החל לפני שנים לטפח לא רק ביגוניות, אלא בעיקר את פנימיותו בעזרת ספר אניאגרם באנגלית שנתן לו חבר. הפקפוק הראשוני הוביל בהמשך לקריאה ומחקר ארוך שנים, עורר חשק עז לתרגם את הספר לילדיו, והוליד לבסוף גרסה משובחת וקולחת משלו. אגב, תשכחו מתחזית אסטרולוגית שבה כל עקרב הוא גם קצת דלי באופק – כאן קשה לכופף, או יותר נכון קל להבחין עד כמה אנחנו שונים ומייחסים חשיבות אחרת לדברים. מלבד השאלונים, מחכים לכם בספר גם איורים, שירים, נקודות התאמה בין טיפוסים, ובעצם כל מה שאתם צריכים כדי לקבל תשובה מלאה לשאלה למה אתם שוטפים כלים בשנייה שהונחו בכיור, בעוד טיפוסים מסויימים (אהממ, אהממ,) לא ישימו לב גם אם חייהם תלויים בכך.

בקיצור, אם הטיפול הזוגי קצת תקוע, קחו את "האדם החופשי" לידיים, העמיקו בו ובכם, ותראו איך פתאום אתם כבר לא חייבים להרוג את הטיפוס הזה שנוחר לידכם.

"האדם החופשי – דרך האניאגרם" – מאת בני לוז (הוצאת אלטרנטיבות, 358 עמ') – 96 ש"ח
להשיג דרך אתר המחבר בני לוז (וגם דרך אתר ההוצאה ובחנויות הספרים). שימו לב: מדי שנה פותח בני לוז קבוצת לימוד למעוניינים להעמיק בנושא אניאגרם, לפרטים נוספים – לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה