22 במרץ, 2012

אחו שילינג

לפני שכל הירוק ייעלם לנו (ולא יחזור עד השנה הבאה), יצאנו לצוד לעצמנו אחו פרטי ועוד כמה נקודות חובה בגליל המערבי. כולן מחכות גם לכם

אם יש משהו כיפי בעונת המעבר הנוכחית (בהנחה שאתם לא אלרגיים לקיקיון מצוי) הוא שמספיק להרחיק חצי שעת נסיעה מהעיר, ולפתע – לאן שלא תסתכלו – הכול ירוק, פורח ואביבי, במובן הכי מרחיב ריאות ונפש שאפשר. כבעיטת פתיחה לעונת הטיולים, העמסנו בשבת שעברה על הרכב שני חברים מיטיבי לכת וג'יפיאס, ונחתנו בגליל המערבי. אז ללא כל אזהרת מסע, קבלו מאיתנו ארבע נקודות חובה להרכבת טיול מושלם (קצת טבע, קצת אמנות, הרבה אוכל ולינה) שתוכלו לחבר ביניהן, להרחיב בעוד נקודות או לצמצם, והכי חשוב – הן יפתו אתכם לצאת החוצה לפני שכל הירוק הזה נעלם לנו ל(כמעט) שנה שלמה:

#1
צדנו לנו אחו:
עלינו על כביש 899 משלומי לכיוון מזרח, נכנסנו למושב יערה, וחיפשנו דרך עפר (שמתאימה גם למי שלא הצטייד בג'יפ) המובילה לפארק גורן. בדרך תפסנו אחו יפהפה, עמוס חרציות, חרדלים, שאריות אחרונות של כלניות, רקפות ועוד מיליון פרחי בר לבנים, ורודים וסגלגלים, שלא הכרנו בשם. שאפנו אוויר צלול של אחרי הגשם, תצפתנו על המונפור והתמכרנו לקרני השמש האביביות.

 

נווה חמציצים. הפריחה שתפסנו באחו

 

#2
עברנו לחלק האמנותי:
בקיבוץ כברי, באטלייה של יחיאל שמי, מוצגת בימים אלו (ועד אחרי פסח) תערוכתו של הפסל יעקב דורצ'ין, בה תוכלו להתרשם מעבודות בפורמט קטן שיצר מברזל. סמדר שינדלר, האוצרת, מספרת כי דורצ'ין הוא ממשיך טבעי של מסורת פיסול אשר יצירתו של שמי משמשת לה אב-טיפוס. למרות כבדות וקושי החומר, יעניקו לכם עבודותיו תחושות של רכות, ריחוף ואפילו חושניות.

 

נכסי צאן ברזל. יעקב דורצ'ין, "מלאך קרוע", 2011, ברזל (צילום: שרית עוזיאל)

 

 

#3
לנשנוש צהריים
נחתנו בכפר כליל השליו, היישר בקפה ההודי-צמחוני "קפה כליל". הזמנו מגש טאלי (מנות אורז, צ'פאטי וירקות שונים), הוספנו קציצות בורגול טעימות, סיידר חם ומתוק, ולקינוח – חיסלנו עוגת שוקולד דחוסה, ביתית ומעולה. ברקע ניגנו בגיטרה שתי בחורות חמודות, ואנחנו, כהרגלנו, התחלנו לברר על קניית בית באזור.

#4
לסיום
יום ארוך ומשגע, קפצנו לעכו – להציץ במלון הבוטיק החדש "האפנדי", שנפתח לפני שלושה שבועות ומחבר שני בתים עתיקים, המשקיפים לים. הבעלים אורי ירמיאס (ממסעדת "אורי בורי") יזם פרויקט שחזור מורכב בפיקוח רשות העתיקות, ובעזרת צוות התכנון והעיצוב של המלון (אורית קולונימוס, רונית רייק וארנון ניר). רסטורטורים הוטסו במיוחד מאיטליה, לצורך שחזור ציורי התקרות והקירות שנמצאו במקום, ונוצרו בשנת 1878. גם אם לא תזמינו לילה ב"האפנדי", תוכלו ליהנות מבר-היין הצלבני ששופץ במרתף, ובעיקר מטיפולי החמאם התורכי בן ה-400 שנה, ששומר במלואו.

צאו לדרך!


חמים על החמאם. מלון בוטיק "האפנדי" בעכו (צילום: אסף פינצ'וק)

 

 

אטלייה שמי – כניסה חופשית. קיבוץ כברי, פתוח בשלישי, רביעי ושבת, 15.00-11:00 או בתיאום מראש – טל': 04-9952709, או 052-8840215 (סמדר)

קפה כליל – פתוח בימים חמישי, שישי שבת. לפרטים נוספים – אתר "כליל".


מלון "האפנדי" – לואי התשיעי, עכו. להזמנות ופרטים נוספים – טל': 074-7299799.

קרדיט לצילומים: שרית עוזיאל, אסף פינצ'וק.

[PSGallery=b2jojn8tgk]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה