29 בדצמבר, 2010

אז מה נשמע?

אתר רצועות המוזיקה Muse Radio של לילי ואוליביה יכניס אתכם לאווירה טובה בהבטחה

בוא נפתח את זה: אין דרך אמיתית לשמוע מוזיקה בעבודה ולצאת מזה בשלום. אחד חייב להיות דבוק לגלגל"צ, השני מכריח את כולם להקשיב לזהבי , יש את זה שהכין מיקס רוק כבד שעוזר לו להירגע, ויש את זאת עם האטמים, שגם וואקום ריק גורם לה לאבד את זה. בעיה. ואצלנו – שלא סיימנו עדיין לפתח טעם מוזיקלי מובחן (אלא אם כן "טראש" זה מובחן) – הבעיה חמורה עוד יותר. מה שומעים?

פתרון ביניים שמצאנו והוכיח את עצמו בלפחות 4 בתי עסק וסלון אחד – הוא MuseRadio.fm – אתר לשמיעת והורדת פלייליסטים מרגיעים, משמחים, מקוריים והכי חשוב – שהורכבו על ידי אנשים אמיתיים (ולא בעזרת השאפל). או ליתר דיוק – על ידי לילי ואוליביה (Lilly Ladjevardi & Olivia Koerfer). לילי היא החוקרת המוזיקלית של ערוץ BBC WORLD, אוליביה היא מעצבת גרפית וטכנאית מומחית, ושתיהן חברות טובות שגרות במרחק נסיעת אופניים זו מזו בנוטינג היל, לונדון. את האתר המגניב והמזמין שלהן, הקימו ויצרו בעשרים אצבעות וארבע אוזניים משובחות, אחרי ששמו לב כי רוב אתרי המוזיקה מסתמכים על פונקציות שמחברות רנדומלית בין מילות חיפוש כדי ליצור פלייליסטים להאזנה. כך החליטו ליצור פלטפורמה שתייצג בחירות שנעשו מתוך חשיבה אמיתית, שתחשוף גילויים מוזיקליים ואמנים חדשים מרחבי העולם, שתעזור לברור מוזיקה טובה מתוך השפע הגדול שקיים ברשת, ואפילו תציע רצועות בהתאמה אישית לבתי עסק. אך בעיקר בעיקר? שתהיה פשוטה מאוד לתפעול והאזנה, עם מינימום התעסקות.

בראיון שערכו עם השלוחה האינטרנטית של המגזין Dossier (לו הכינו במיוחד את הפלייסליסט הזה) מספרות לילי ואוליביה כי הכל החל עם ניוזלטרים ששלחו לחברים (וחברים של חברים), מהם יכלו להוריד מיקסים היישר למחשב. בין כוס תה לכוס תה, התרחב הרעיון לכדי אתר נקי, המרכז כיום רק את המוזיקה שהן הכי אוהבות לשמוע ולחלוק. כל רצועה שהכינו משלבת בין אמנים ידועים פחות לידועים יותר, נוסתה, נבחנה (בנסיעות ברחבי העיר ומצבי רוח מתחלפים) ונבחרה בפינצטה. יש את "sunny afternoon" שהתגלה כמעורר השראה בשעות קשות; יש את "it's only Rock and Roll" המצוין (שלא מתאים בכלל כשמגיעים אורחים למשרד); יש את "we need love" שגמר אותנו לחלוטין בכל ריפליי; ויש רצועת קריסמס משובחת – שהכניסה לאווירה חגיגית וחורפית.

רגע לפני שמתחילות צריבות הדיסקים לסילבסטר הפרטי שארגנתם בסלון (אנחנו בדרך עם סנגריה!), תנו צ'אנס ללילי ואוליביה. מקסימום תגלו שהן קלעו בול.

אתר MuseRadio.fm – האזנה חופשית
(ניתן להוריד בתשלום לנגני מוזיקה דרך iTunes ואמאזון)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה