28 בנובמבר, 2010

אור מתוך השחור

המגדלור, חנות ספרים במתחם גן החשמל, היא ללא ספק בשורה תרבותית משמחת

קבלנו משימה: לבדר את הבת הניו-יורקית של השכנה שלנו בביקורה הראשון בישראל. וואה, וואה, מאיפה מתחילים? זריחה במצדה – פחות בשבילנו, סיור בירושלים – גם אנחנו צריכים מדריך, ונווה צדק – יש לה כזה מתחת לבית. החלטנו ללכת על בטוח (חניה-ווייז) ולקפוץ איתה למתחם גן החשמל בתל אביב כדי לראות מה התחדש (מאז שכולם עברו שם לפשפשים). אחרי סיבוב בחנויות הבגדים הותיקות, סנדביץ' ב-Loveat וטבילת שמש בגינה – נפלנו על חנות הספרים החדשה "המגדלור" – והרגשנו בבת אחת כמו תיירים שאיבדו את הקבוצה.

"המגדלור" שנפתחה בספטמבר האחרון, מצטרפת בשמחה לשורת חנויות ספרים עצמאיות ("חותם", "תולעת ספרים", "סיפור פשוט", "ספרים בבזל" ועוד) ומכניסה לגן החשמל פן תרבותי-חו"לניקי ומדליק. בין מדפי הספרים העמוסים, עם דגש על הוצאות עצמאיות ואיכותיות מישראל ומחו"ל, אפשר לשבת, לדפדף ולקרוא, להכיר מקרוב את הטעם המשובח של בעלות המקום רונה יצחקי ודליה שלף (המקפידות לבחור כותרים שהיו שמחות לתת או לקבל מתנה בעצמן), ולקבל המלצה כנה מאוהבות ספרים אמיתיות.

לצד הספרים החדשים, מצאנו גם ספרי יד שנייה (שאריות משוק "קח-תן" האחרון), ספרים ותיקים שכמעט שכחנו מהם, ספרי אמנות מדהימים שתמיד רצינו לקנות בחו"ל והתקמצנו על האובר-ווייט, ספרי עיצוב, אופנה, אקולוגיה, פוליטיקה, והמון ספרי ילדים ומשחקים הקשורים לעולם הספרות – הממתינים לשעת הסיפור השבועית בחנות. בקרוב יעלה גם אתר מקוון ומושקע, בו תוכלו לקנות ספרים אונליין, להזמין כאלה שקשה להשיג, ובעיקר לקבל המלצות לפי סיווגים ותחומים מיוחדים.

בהמשך מבטיחות רונה ודליה יתקיימו בחנות תערוכות איורי ספרים, אירועי ספרות ושירה שכונתיים, ואפילו מפגשים עם סופרים, יוצרים, מבקרים ועוד. כעבור שעה, ובלי להסתבך עם לחפש ספר רביעי במאה, יצאנו מסודרים עם מתנות חנוכה לחצי משפחה, מזוודה מלאה במזכרות לתיירת מניו יורק, והבטחה כי שומרים לנו מקום טוב לשעת סיפור הבאה. זהו. עכשיו רק נשאר לברר עבור הבת של השכנה –  האו דוּ יוּ סיי 'עַם הסֵפֶר' באנגלית.

חנות ספרים "המגדלור" – הנחות לאורך כל חג חנוכה: 30% על ספרי הוצאת רסלינג, 20% על ספרי "על השולחן", ספרי קריאה נבחרים וספרי ילדים חדשים ב-39.90 ש"ח (כמו "סעודה אצל המלכה" ו-"הדוב שאהב לבנות מטוסים").
"המגדלור", הרכבת 4 (מתחם גן החשמל), תל אביב, טל': 03-6868225, לעדכונים והמלצות על ספרים ואירועים – היכנסו לעמוד הפייסבוק

*שעת הסיפור הבאה בחנות (יום שני, 6.12.10, 16:30) תוקדש לפעילות צביעה, הדבקה וקריאה של "תולה רואה ירח מלא" ו"יום נפלא" מאת הסופר והמאייר קווין הנקס. הכניסה חינם, מתאים לגילאי 5-3. מספר המקומות מוגבל – מומלץ להירשם מראש בטלפון או במייל info@hamigdalor.net


 

התחלנו רומן חדש. המגדלור (צילום: בן בנחורין)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה