15 בנובמבר, 2011

אורז לבד

מסעדת בליני הוותיקה מציעה לכם למשך חודשיים בלבד ריזוטו סביצ'ה, סושי איטלקי ועוד מנות חדשות המבוססות על אורז שיש להשיג רק בטוסקנה

גם לנו קרה ששאלנו חבר רק מתוך נימוס "מה חדש?" וקיבלנו בחזרה רשימת שווִיץ כזאת שחבל שפתחנו את זה. הרי כולם יודעים שהתשובה המקובלת היא "שעמום המחץ. מה אצלכם?" ולא סבב שואו-אוף על הילדים, הבית שאתם משפצים והכרטיסים שבדיוק הזמנתם לקאריביים. בדיוק בגלל כללי הנימוס הבלתי רשמיים האלה, שמחנו מאוד כשהמלצר ב-"בליני" לא פצח ב"תרצו לשמוע על הספיישלים שלנו?" אלא פשוט נתן לנו לגלות אותם בעצמנו. הכי נכון.

כך יצא, שממש במקרה (נשבעים!) שמנו את האצבע על "ריזו לה סביצ'ה", אחת מתוך שורת מנות חדשות המבוססות על טהרת האורז, שהתווספו בתחילת החודש לתפריט האיטלקי הוותיק של "בליני", ברחבת נווה-צדק, כמעט בלי שידענו. ועכשיו גם אתם יודעים: במהלך נובמבר – דצמבר, תוכלו ליהנות ממגוון גרסאות ריזוטו ופרשנויות עם גישה יצירתית על מנות אורז קלאסיות מהמטבח הסיציליאני, הוניציאני, הטוסקני או הלומברדי שבצפון איטליה. ביניהן למשל תמצאו מרק עגבניות עם כדורי אורז ממולאים במוצרלה ופרשוטו; סקאלופ Risi e Bisi – עגל ביין עם תבשיל אורז; או פרוטה די נגרה – תערובת פירות ים על מצע ריזוטו שחור. אנחנו כאמור בחרנו בסביצ'ה סלמון, שהגיע טרי ומשולב בתוך ריזוטו לימוני קר מושלם, על מצע קרפצ'יו סלק דק ומרענן, ברוטב עדין וטעים טעים, שהתאים לנו בול למשבצת ארוחת לילה מאוחרת. לבסוף, ביקשנו כמו תמיד עוד מנת לחם הבית (עם זיתים ועגבניות מיובשות) כדי לא להשאיר אף טיפת רוטב מאחורינו. אבל זה לא חדש. מה אצלכם?

מנת ריזו לה סביצ'ה – 48 ש"ח (מתוך מנות האורז המיוחדות שיוגשו לצד התפריט הרגיל של בליני במהלך חודשי נובמבר- דצמבר)
בליני, יחיאלי 6, מרכז סוזן דלל (נווה צדק), תל-אביב, טל': 03-5178486, שעות פעילות – ראשון-שבת – 12:00-24:00

 

 

מרגישים בוונציה. ארנצ'יני קון-סופה (צילום: בועז לביא)

 

 

וואו, אותו אורז בגישה כל כך שונה. סושי איטליאנו (צילום: בועז לביא)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה