30 בנובמבר, 2010

אופרה אחרת

אם הזאטוטים שלכם לא חייבים את עדי הימלבלוי, מיכל ינאי ואורנה דץ בשביל להרגיש חנוכה - יש לנו הצעה קלאסית בשבילם

אחרי שפחות או יותר התאפסנו על מה נכון לתת לקטקטים שלנו לאכול, איך להלביש אותם בלי שידווחו עלינו למשרד ההזנחה, ואיזה בימבה קיבלה את תו התקן של הגננת עדה (לא עניין של מה בכך) – ההחלטה המלחיצה הבאה בתור היא כנראה לאן כדאי,  נכון ומומלץ לקחת את החבר'ס בחנוכה.

בין טרפת ההופעות, הפסטיבלים וההצגות רבות המשתתפים (תראו לנו סלב אחד פנוי השבוע), נתקלנו בהצעה חריגה בנוף, שנשמעה לנו די מאוזנת – והחלטנו להמר. מדובר בסדרה מיוחדת של התזמורת הקאמרית הישראלית לכל המשפחה, שהעמידה לאחרונה סדרת אופרות בעברית, על פי ארבעה סיפורים נפלאים וקלאסיים – סינדרלה, דירה להשכיר, פטר והזאב ונישואי פיגרו.

סחבנו איתנו עוד ילדון של הורים אסירי תודה מהגן (מחר בצהריים עליכם, ביי דה ווי) וצעדנו יחד בחשש קל ל-"סינדרלה" בביצוע חברי האופרה הישראלית במוזיאון תל אביב. כעבור כמה דקות עלה המסך והקטנים שלנו החלו להתהפנט מהצלילים, התלבושות והאווירה המיוחדת. אז נכון, לא את כל המילים הבנו, ונכון – לפעמים נאלצנו להקשיב לאמא מאחורינו מתרגמת לבתה את כל ההתפתחות. אבל 45 דקות אחרי זה גילינו שהיה שווה לתת קרדיט לילדים, ולעבור איתם יחד חוויה מוזיקלית מאתגרת, שהיא לא הצגה, לא פסטיגל, לא עדי הימלבלוי – ובכל זאת הלכלוכית שלנו צעקה מיד אחרי שנגמר – "עו'פעם!" (עם סיילנט דל"ת).

הקונצרט הבא בסדרה אגב, יהיה על פי "דירה להשכיר" ובו יכירו הילדים את דיירי הבניין המפורסם של לאה גולדברג דרך כלי התזמורת השונים ואף ישתפו פעולה עם הנגנים. גם אם חשבנו שעוד מעט מוקדם להעביר אותם (ואותנו) מהפיציקט של רינת לאופרה אמיתית, מהר מאוד גילינו כמה נחמד לחשוף אותם מדי פעם לחומרים מרתקים ולא שגרתיים – ולתת להם לשפוט לבד. אחרי הכול, הם גדלו יותר על בייבי-מוצארט, פחות על בייבי-ביונסה.

הסדרה "קונצרט למשפחה" של התזמורת הקאמרית הישראלית – 60 ש"ח לכרטיס (הנחות יוענקו לזכאים)
*שימו לב: לקונצרט הבא בלבד – "דירה להשכיר"- יוענק מבצע כרטיס 1+1 מתנה
2.12.10, בשעות 17:00 ו- 18:30, (הקונצרט אורך כ-45 דקות. מיועד לגילאי 3-8), מוזיאון תל אביב (אולם רקנאטי), שדרות שאול המלך 27, תל אביב
להזמנת כרטיסים – משרדי התזמורת הקאמרית הישראלית, טל': 03-5188845, שלוחות 5/6

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה