16 במאי, 2013

אוסף פרטי

לתוך אלבום אינטרנטי חלומי העלתה מורן אריה את כל שכיות החמדה שצברה במשך שנים. מתי עושים החלפות?

הקטע הבא מוקדש באהבה לכל האגרניות והאגרניות, שמפתחים חיבה אמיתית לכרטיסי קולנוע, נקשרים קשר משפחתי לעט נשוך ואהבת אמת לקערה חלודה שסבתא כבר עמדה לזרוק. במקום לתת לעולם להמשיך להציק לכם ולהפציר בכם להשליך הכול – למה שלא תפיקו מהאוסף שלכם פנינה כמו זו של מורן אריה?

ראו איזה פלא: עם הכשרון הנכון, הראייה והליקוט המדויק, הצליחה מורן, בוגרת לימודי אמנות במדרשה בבית ברל, להפוך את הבייביז שלה לתערוכה אינטרנטית שקשה להפסיק לבהות בה. בפוטו-בלוג קטן, או אלבום פתוח וסופר-אישי בשם "אוסף, דברים", מסבירה מורן כי לאחר 6 שנים ועשרות פריטים קטנים ונוסטלגיים שאימצה אליה למדפים, התעורר בה רצון לבדוק את הקשר בינהם וליצור מילון פרטי אולטימטיבי משלה, שיגדיר ויחבר בין תמונה לטקסט, ובעיקר יעשה סדר בכל האובסס הזה. מהאוסף העצום והיפה (שממשיך אגב לגדול מדי יום), בחרה ומיפתה 79 אייטמים בלבד, צילמה בסגנון פולארוידי עדין, כתבה הסבר קצר ונתנה פורקן למטען הרגשי העצום שהם נושאים עבורה. כך נולד בחודש שעבר אוסף מושלם ומהודק לו היא קוראת "טיפולוגיה אמוציונלאית". אנחנו קוראים לזה פשוט קנאה: יש שם מצלמת לומוגרף עתיקה, פיגורינה של הנסיך הקטן, קרוסלות מיניאטוריות, תיבת נגינה מפח, פנקס עם מאה מילים שמורן אוהבת במיוחד, אקורדיונים ישנים, ערכת תפירה בצורת מזוודת נסיעות, ומיני אוצרות קטנים שעושים לאספנים שמח בלב, בלי להתאמץ. מספיק לדעת שהידית של הגרמופון מסתובבת או שהרדיו המיניאטורי עובד כדי להתאהב באוסף כולו וביכולת האוצרות של מורן.

אז עכשיו אחד משניים: או שתדפדפו שם איתנו עד מחרתיים ותתאווררו קצת מערוץ 20, או שתיקחו השראה ותתחילו לקטלג בבית את הפיצ'פקעס הקטנים שהכי מגדירים אתכם. מחדד שהוא גם גלובוס? זה הקיו שלך.

לאתר "אוסף, דברים" של מורן אריה

 

 

אובססיה שלום. מתוך "אוסף, דברים" של מורן אריה

 

 

 

אוסף קלוריות נחשב לנו? "אוסף, דברים" של מורן אריה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה