21 במרץ, 2018

אדונית התבלינים ובתה

אליזבט וגל כץ, הן אם ובת שמעבירות סדנאות בישול וארוחות הודיות על פי מתכונים משפחתיים, שייקחו אתכם למסע קולינרי במומבאי, כמו שבחיים לא זללתם. היה טעים לכם ונמסטה

מעשה באשה מקסימה בשם אליזבט, ילידת הודו שעלתה ארצה בשנות ה-60, התמקמה לבסוף בקיבוץ גן שמואל, ואפתה מיני בצקים ועוגות להנאתה. במהלך ימי השבעה על אמה ("ננה"), גילתה מחדש במגירות ובכיסי המעילים את כל המתכונים הסודיים שלה למנות המעולות עליהן גדלה בבומביי, והחלה לבשל על פיהם ארוחות מקופדות וצבעוניות לקרובים ולחברים.

סיפורנו ממשיך עם בתה גל, שבאותם ימים התנסתה בהקמת ירידי לייפסטייל גדולים, בהם החליטה להציב גם דוכן לממכר המנות המיוחדות של אמה. שעה לתוך האירוע הראשון, כבר אפשר היה להכריז שני דברים:
1. הכל סולד אאוט! מצטערים. תחזרו מחר
2. שלאגר חדש נולד בישראל, ושמו "אמא הודית" (אפשר להציע "אליזבט המלכה"?)
כל מי שטעם – ביקש לזלול ולדעת עוד, עד שלפני 3 שנים נענו גל ואליזבט כץ לדרישה, ומאז הן מקדישות את מרצן וכשרונן להעברת סדנאות בישול הודי כיפיות וטעימות בקיבוץ מגל (או בכל בית וחלל מארח שתרצו). ובכולן תגלו – כמונו – קסם וצבע אחר באוויר, עם קורטוב כימיה והומור פנימי שיש רק בין אם לבת (לסבתא). חלום שלנו לשבת מסובין אצלכן בפסח (או, זה מה נשתנה!).

לאחר הסבר תיאורטי על עולם התבלינים העשיר של תת-היבשת הגדולה, יוגשו לכם (בכלים מסורתים יפים ובעיצוב אותנטי מוקפד) 12-14 מנות הודיות שיהממו לכם את כל 5 החושים, כשאת חלקן תזכו לבשל, וחלקן ישר לזלול. וכפי שגל אומרת: לא באתם פה לחתוך בצל. הכל קצוץ ומוכן מראש לידיים מתנסות. אליזבט תתבל לכם את חוברת המתכונים שתקבלו עם טיפים חשובים, תדגים שילובים נכונים, כמויות מדויקות, ותשים דגש על הזמן שמצריך כל מצרך ושלב, כדי לתפוס את הרגע ולהגיע לטעם האלוהי (סליחה, בודההי). למשל, כמה חשוב ששום יגע בשמן רותח ל-5 שניות בלבד, אחרת הדאל יצא לכם דל.

בעקבות קרייב גובר לאוכל הודי אמיתי, הן מזמינות לאחרונה גם לארוחות פופ-אפ, במהלכן 20 ברי מזל זוכים פשוט לזלול 17 מנות מתחלפות, החל בנאן, פאני פורי וטיקה מסאלה, ועד לאסי מנגו עם קינוח גולאב ג'אמון (וכפתור פתוח). אפשר גם להזמינן למשרדים, לימי הולדת או לקייטרינג. יש להן סדנאות לשפים שכוללות ליווי מקצועי, או סדנאות אונליין וסרטוני הדרכה. ומי שמעדיף בבית יכול להזמין טייקאווי, או דווקא להשתתף בערבי קונספט המוניים (לרווקים/ות, מורעבים/ות). ובכולן, לפני כל מנה, אליזבט ממליצה בחום: כדי להרגיש באמת את הטעם – עיצמו עיניים, ואולי תוכלו לשמוע את הצמידים של סבתא ננה כשהיא בוחשת. נמסטה.


"אמא הודית" – סדנאות בישול (3-4 שעות) – 350-400 ש"ח לאדם (10-12 משתתפים); ארוחת פופ-אפ (כשעה וחצי) – 350-450 ש"ח לזוג (20 משתתפים). מטבח כשר
סדנאות אפריל בקיבוץ מגל: 9.4 (צמחוני), 15.4 (טבעוני), 30.4 (בשרי); ארוחה ב"רוח שתות", גן שמואל, 26.4. לפרטים ולהרשמה
פייסבוק, אינסטגרם "אמא הודית" (או עקבו אחר גל כץ או אליזבט); טל': 054.2209053 (גל). עוד בקבוצה ובערוץ היוטיוב

 

הכל מואר. סדנאות וארוחות הודיות אסליות, "אמא הודית" (צילומים: שי נייבורג)

הכל מואר. סדנאות וארוחות הודיות אסליות, "אמא הודית" (צילומים: שי נייבורג)

 

הקפדה עד הטיק האחרון. "אמא הודית" (צילומים: שי נייבורג)

הקפדה עד הטיק האחרון. "אמא הודית" (צילומים: שי נייבורג)

 

יאפ, זכינו למלא! ממלאים פאני פורי בעדשים שחורות ותמרינדי (צילום שמאל: שי נייבורג)

יאפ, זכינו למלא! ממלאים פאני פורי בעדשים שחורות ותמרינדי (צילום שמאל: שי נייבורג)

 

מה הכרפס פה? צ'אי וצלחת הודית מסורתית, "אמא הודית" (צילומים: שי נייבורג)

סליחה, מה הכרפס פה? צ'אי וצלחת הודית מסורתית, "אמא הודית" (צילומים: שי נייבורג)

 

תרשמו אותנו לליל הסדר. סדנאות וארוחות הודיות של גל ואליזבט כץ (צילומים: שי נייבורג)

תרשמו אותנו לליל הסדר. סדנאות וארוחות הודיות של גל ואליזבט כץ (צילומים: שי נייבורג)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה