12 במאי, 2020

אביב ניעורים

הזדמנות אחרונה לנעוץ את הטרנד הכי מלבלב של העונה, ולתפוס זר "פיונים" הגדלים ממש כאן בגליל, ולראשונה, בשל מגבלות המצב - מיועדים אך ורק לוואזות הארצישאליות המצויות. מצאנו את התו הוורוד של התקופה

כדי שיהיה לכולנו חג קציר שמח. פרחי פיוני אחרונים לעונה, ישירות ממגדלי "אדמוניות הגליל"

אם הגעתם עד הלום; אם פיענחתם את טפסי הפעימה השניה של ביטוח לאומי; אם הצלחתם לענות בכפפות מזיעות לשיחה לא מזוהה מהסופר לתיאום תחליפים; אם סיימתם את ההסתגלות בקפסולת המסלול האיטי בגן (5 דק' ביום הראשון, 10 דק' ביום השני ואז נתראה לחצי שעה ביוני) – נשמע לנו שאתם ראויים לא רק לצל"ש התו הסגול, אלא גם לתו הוורוד, היפהפה והנדיר הבא:

במשך חודשיים בשנה, משפחת פרץ ממושב שומרה שבגליל, קוצרת ברינה את התבואה שבגינה היא זורעת כל השנה בגינה. כי עונת הפרחים בהם היא מגה-מתמחה, מרוכזת לחודשי אפריל-מאי בלבד, ושמם בישראל – אדמוניות, או " פּיונים" בלועזית (Peony). אולם כעת, ולאחר 19 שנים במהלכן הוקדשו וייועדו הפרחים בעיקר החו"לה (לבורסת הפרחים בהולנד ומשם לספקים באירופה ובארה"ב), הרי שבתקופה האחרונה ובשל הקפאת ערוצי הייצוא, מצאו עצמם בני המשפחה עומדים מול מקררים מלאים בקטיף יפהפה ויוקרתי שעלול להישלך לפח באין ולו כתובת אחת למשלוח. בפרץ תושייה, התאגד משק פרץ עם עוד מגדלים אדמוניים מהגולן, ובעזרת שמועות שנפוצו מפה-לוואטסאפ הציעו למכירה מקומית מהירה לפני פסח את התוצרת שנקטפה (וטרם נפתחה), ששונעה לראשונה ללקוחות ברי מזל ברחבי הארץ, במחיר עלות אפסי יחסית לשוק הבינלאומי. משהו כמו מבצע "אביב-ניעורים".

כעת, ולפני שפקעות הזהב הללו שוב נעלמות, מלאי חדש נקטף לחודש אחרון נוסף (הכי חג הקציר, מה אתם יודעים). מה שמאפשר לכם ליהנות בימים אלו מאחד הזנים היפים ביותר שהטבע – עם קצת תמיכה מיצחק פרץ – ברא: אחרי שנים שגידל עצי פרי משירים (אפרסקים, תפוחים ואגסים), החליט אב המשפחה לקנות פקעות קנה-שורש של אדמוניות, שהיו אז, לפני כמעט 2 עשורים, נדירות לגידול בארץ. בעזרת חבר-שותף ומומחה בפרחים, החל לנסות שיטות גידול שונות: שתל במיכלים גדולים או בחלקות פתוחות, שיחק עם הטמפרטורות, עם מבני החממות, עם כיוון המנהרות ועוד שלל טכניקות שרק – ובכן – יודע חקלאי פיקח. כשהפקעות סופסוף תפסו והמגדלים סיימו את עבודת השורשים, פנה השותף דווקא לגידול פירות, ואילו יצחק המשיך לשכלל, לעבות ולהתמקצע בפרחים (הכי הדשא של השכן מניב יותר). בהמשך, התגייסה המשפחה כולה לתרום את חלקה לחלקה, כך שכיום הם מגדלים יחד זני אדמוניות גדולים, סופר-עכשוויים, עם נוכחות מרשימה, תפרחת עשירה ועלי כותרת ורודים-לבנים שלא נגמרים; ואשר בעזרת טיפול נכון, ימשיכו להיפתח עוד ועוד מול עיניכם המשתאות.

לקראת שבועות, החג הכי לבן ומרים לטבע, רכזו הזמנה גדולה סביבכם (דירה 5, על כמה אנחנו רושמים אתכם?), חכו בסבלנות לימי המשלוח הדו-שבועי ולקופסאות הזרים הטריים (שמגיעים היישר מהאדמה, לא מהדלי בחנות) ועם קבלת הפרחים חדשו את חתך הגבעול והכניסו מיד למים. חזרו על כך כל יומיים-שלושה, וכשהזר ייפתח במלואו וישיב לכם אהבה – צלמו וצאו לקטוף באינסטגרם את תואר פיי ופיית הפיונים.

10 אדמוניות – כעת ב-50 ש"ח בלבד (משלוח חינם; מינימום הזמנה – 6 זרים; עד גמר המלאי)
להשיג במשק "אדמוניות הגליל" של משפחת פרץ, משלוח בימי שלישי ושישי בלבד; בטווח שבין נהריה-כרמיאל בצפון ועד בת-ים-חולון-יהוד בדרום (ובין כביש 2 ל-4 במזרח). לבירורים ולהזמנות – באתר ובפייסבוק

פייייייייייי איזה פיוני. חלקת האדמוניות הפתוחה

שאת הזן יש לשבמח, ולהיטיב בהרכבה. חממות אדמוניות הגליל, משק משפחת פרץ

4 thoughts on “אביב ניעורים

  1. תמי יעוז הגיב:

    חבל שצריך לקנות כל כך הרבה זרים.

  2. טניה הגיב:

    מצויין. אשמח לדעת מתי בפעם הבאה אתם במרכז? אני מפ״ת, אבל גמישה

  3. ארקדי הגיב:

    אני גר ברמלה עם אני יכול לשתול בגינה שלי אדניות כול מני צבאים, עם
    נתנת בקץ פרחים

  4. ארקדי הגיב:

    אני גר ברמלה עם אני יכול לשתול בגינה שלי אדמוניות כול מני צבאים, עם
    נתנת בקץ פרחים
    תני לי בבקשה הצעות איך לתפל בשביל לקבל פרחים
    בכבוד רב ארקדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה