22 ביולי, 2014

אבודים בסלון

3 רעיונות למשחקים ביתיים שלא מצריכים כמעט כלום. רק ערימות של זמן ושיעמום בסלון. יש לנו בכמויות

ואחרי שהרכבנו ופירקנו כל פאזל בבית, הרסנו ערמת תפוחי אדמה בניסיון לייצר חותמות ביתיות ושלחנו את הילדים לסדר את החדר (שלנו! פעמיים!) יש אפעס תחושה של מיצוי. שלא לומר תחושה שאין לנו מושג איך נעבור את התקופה הזאת בלי אספקה שוטפת של ציפרלקס.

אז גייסנו את מיטב המוחות הצופיפניקים במערכת, ושלפנו רשימה התחלתית של משחקים ביתיים וקלים להפקה, שיוכלו להעביר לכם את הזמן בקצת יותר נעימים ובלי יותר מדי טרחה. נסו את זה, שלחו רעיונות משלכם כתגובה ואולי ביחד נצליח לייצר הפסקה פעילה הומניטרית (אלוהים יודע שאמא זקוקה לכזו):

#1
המשחק –
ארץ-עיר משפחתי אלטרנטיבי
מתאים ל- יודעי קרוא וכתוב בעברית
איך משחקים?
לוקחים דפים ועטים, מציירים טבלה בת מספר עמודות ומחליטים יחד על קטגוריות חדשות, שמתאימות לכל בני הבית, מקטן ועד גדול. נניח – דמות דיסני אהובה, כינויים שהייתי רוצה שיקראו לי, מאכלים שאני שונא, שמות משפחה של ילדים מהכיתה, טעמים חדשים לביסלי, תוספות לא הגיוניות לגלידה, מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול, גיבורי ספרים שאני זוכר, כוחות על שהייתי שמח לקבל, סלב מועדף, שירים מיוטיוב, ועוד ועוד. ובגרסת ההורים – מחלות שאני מדמיין שיש לי, אזרחויות שהייתי רוצה שיהיו לי ושכנים שהיינו שמחים לפגוש במקלט. "אל"ף…. סטופ! שי"ן! שלומי שבן!" (בעמודה "גברים שנתחתן איתם בגלגול הבא" כמובן).

#2
המשחק
– חפש ת'מטמון ביתי
מתאים ל– יודעי קרוא וכתוב באנגלית
איך משחקים?
מורידים לנייד את האפליקציה Home Treasure Hunt, שתעזור לכם שלב אחרי שלב להטמין בבית פתקים עם רמזים וחידות, ותגרום לילדים שלכם להתרוצץ בחיפושים שמעבירים את הזמן בצ'יק. את האפליקציה החמודה פיתח ישראל כץ, לאחר שבילה זמן עם האחייניות שלו וחשב על דרך נחמדה להעביר צהריים בבית. וזה הולך ככה: קחו פתקים, רשמו עליהם את המספר או המילה (באנגלית) שמציעה לכם האפליקציה (לילדים גדולים יותר יש חידות נוסח "איזה חודש מגיע אחרי יוני" או "איזה מספר מגיע אחרי 14" וכו'). ואז הטמינו את הפתק במקום כלשהוא בבית וצלמו את אזור המטמון בעזרת האפליקציה. כעת, העבירו לילדים את המכשיר הנייד בו צולמו המטמונים השונים, ותנו לוולפי השועל להוביל אותם מפתק לפתק, וממחבוא למחבוא. בכל פעם שימצאו פתק, יפתרו את החידה שרשומה בו ויקלידו את התשובה הנכונה בנייד – ייחשף בפניהם המיקום למטמון הבא. מי שיימצא ויפענח את כל החידות ייזכה בסוף לצילום סלפי מיוחד של מחפשי מטמון מקצוענים. בקיצור – שלום לך נמנום צהריים, התגעגענו.

להורדה למכשירי אנדרויד – לחצו כאן; ולמכשירי אייפון – כאן.

#3
המשחק
– "1500"
מתאים ל – יודעי ריצה ומשתפי פעולה בכל גיל כמעט
איך משחקים?
כותבים על נייר גדול "תפריט" או רשימה של חפצים קטנים בבית ולידם ניקוד. נניח: שרוכים – 2 נק', שלט של טלוויזיה – 3 נק', בובת פרווה – 1 נק', תחתונים של אבא – 2.5 נק', וכך הלאה. בסוף הרשימה הכניסו גם שלושה-ארבעה פריטים שקשה יותר להשיג ודורשים שיתוף פעולה מלא מצד כל המשתתפים, נניח פירמידה אנושית – 300 נק', הודעה מוקלטת של סבתא מברכת ברכה – 200 נק', ציור משותף – 400 נק', כדורי שוקולד – 500 נק' וכו'. המטרה היא להשיג תוך חצי שעה (או כמה זמן שצריך לשרוף) 1500 נקודות עגולות, לא פחות ולא יותר. והרעיון שמאחורי – אם הילדים יביאו אליכם רק חפצים קטנים הם לא יגיעו לניקוד המושלם, אבל ברגע שילכו על המשימות הקבוצתיות המורכבות – יש להם סיכוי לא רע לנצח מהר ובקלות. רגיעון לאמא – 2500 נק'. צאו לדרך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה