12 באפריל, 2016

תעשו יאסו

2 עניינים יווניים שחשוב לדעת לפני הנסיעה בפסח לכרתים: מותג הטיפוח הכי שווה שלנו מגיע בכלל מאתונה, וספר מסע האוכל של צביקי עשת מתובל בכל מה שטעים ביוון. ארזנו לכם

מי בקהל כבר יושב על כרטיס לפסח לאתונה? ומי לכרתים? מישהו תפס ישירה למיקונוס בליל הסדר? בקיצור, אנחנו שוב נשארים לבד בחול המועד, זה מה שאתם אומרים לנו. לפחות יש לנו את 2 העניינים הבאים להתנחם בהם: סבון גוף ממותג הטיפוח היווני שהכי מטריף לנו את חדר האמבטיה, וגם ספר מתכונים עבה, חדש ומרהיב ביופיו, שכולו שיר הלל למטבח המקומי. כך תתארגנו לפני, אחרי ותוך כדי הנסיעה לאי הכי יאסו שאפשר:

#1 מההספר "Greko: מטבח יווני" של צביקי עשת (מתכונים: אליאב גולדנברג, כתיבה: נעמי אבליוביץ', 380 עמ') – 160 ש"ח לאחר הנחה בחנות הספר "גרקו", במסעדה ובאתר; וגם בחנות "המגדלור")
המהות – ספר מסע-אוכל הראשון והמקיף בעברית למתכונים מהמטבח הכי יאמי-תיכוני
ועוד קצת – אחרי עשרות טיולים לאורך 25 שנה לכל כפר ואי במדינה הטעימה הזאת, פלוס מסעדה משגשגת שכולה מוקדשת למטבח היווני, זה היה רק עניין של זמן עד שהמסעדן צביקי עשת יוציא ספר מסע ומתכונים שעוזר גם למי שלא השיג שולחן בטברנה – להכין בבית מנות אסליות כמו "קלמריה-גמיסטה" (קלמרי ממולא בשרימפס ופטה) או "לחנודולמדס" (עלי כרוב ממולאים בבשר ואורז ברוטב לימון), וכמובן – סופלאקי קבב, אבל אמיתי. כל המתכונים מוגשים עם צילומים מהממים בצד, מתובלים עם סיפורי דרך מבעלי האוזריות, הקצבים, האופים והחקלאים שתרמו מהשראתם. מעבר לחוקרי אוכל מקומיים, נעזר צביקי גם בשף המסעדה, אליאב גולדנברג, שכתב והתאים את כל המתכונים המדהימים שנבחרו לספר – אל חומרי הגלם שתוכלו להשיג בישראל בקלות. אבל הכי שוס? בעמודים האחרונים מחכה לכם רשימת כתובות שצביקי ריכז, עם המסעדות הנסתרות, שווקים שווים וחמארות לא תיירותיות באתונה והסביבה, מאפיות בכרתים, טברנה בסלוניקי, מזקקת אוזו בלסבוס ועוד. אל תפתחו שמן זית בלעדיו.

#2 מה – KORRES
המהות – מותג מוצרי טיפוח מכל הטוב שיש לגן העדן היווני להציע
ועוד קצת – הודות למלון מופרז אחד שהרשינו לעצמנו לקחת בנסיעה קודמת לאתונה, התוודעו הנקבוביות שלנו למותג המקומי, הטבעי והמהמם Korres, המציע שורת מוצרי טיפוח שווה (ומעוצבת יפהפה) לכל חלק בגוף: ניקוי ואנטי אייג'ינג לפנים, שמפואים ומוצרי עיצוב לשיער, לקים, שפתונים, בשמים, וגם גרומינג לשפם וללחי הגברית, ואפילו סירופ לגרון (!) וחליטות לשתיה – והכל מצמחים ומפירות טבעיים הנמצאים באי היווני, וידועים בסגולותיהם החיוניות. בתור התחלה, לקחנו איתנו מהחנות בשדה התעופה את ג'ל המקלחת ההיסטרי שלהם על בסיס יסמין, ועוד אחד עם תאנים (בתמונה למעלה, מושלמיסוס), ומאז הגוף שלנו רוקד בדוּש כמו זורבה. אל תחזרו בלי לפחות שניים במזוודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה