27 באפריל, 2006

השווארמה האלוהית

בטיול הבא לצפון, ובמקום להתפתות לפיתה עם הלבנה מתחת לגשר - נסו לזכור את הטיפ הבא: השווארמה בכפר יאסיף היא הדבר האמיתי

מזדמן לנו לנסוע לא מעט לגליל המערבי בשנים האחרונות. בדרך כלל יוצא לנו לעבור בכפר יאסיף. זהו כפר גדול, שהדרך הראשית עוברת ממש במרכזו ומייצרת מהומה לא קטנה של מכוניות ואנשים. מעל הבלגן הזה יש בלגן נוסף של המוני שלטים, שמכריזים על המוני העסקים הפזורים לאורך הכביש. ויש שם הכל, לרוב בזול. חומוס מצוין (יותר מאחד), איטליזים בחצי מחיר, שוק ירקות (לא תמיד) ואפילו מקרר קנינו שם פעם (לא חייבים). אבל הפנינה האמיתית היא השווארמה. רוב האנשים עוצרים אצל חאזן על הכביש, והשווארמה שלו בסדר גמור, אבל ההברקה היא בתוך הכפר.

קוראים למקום שווארמת מוראד כארם והיא ממוקמת ליד בניין המועצה (עולים מכיכר הכניסה החדשה עד ה-T, פונים שמאלה, 300 מטר בצד שמאל. הכי פשוט שתישאלו). מקום קטנטן, שפתוח מ-10:00 בבוקר עד שנגמר (בערך ב-4). כארם טוען שהוא היחיד שמשתמש בנתחי עגל לא קפואים ובכבש, אותם הוא קונה, ב-26 השנים בהן המקום קיים, מקרוב משפחה בשפרעם. זה לוקח זמן, כי תמיד יש תור, אבל שווה לחכות. כארם ידידותי מאוד ועושה כמעט הכל במקום – מוריד בשר מהשיפוד, ממלא את הפיתות, מוזג בירה ומרגיע את הלקוחות מזילי הריר שמולו.

ואז מקבלים פיתה עם תערובת בשר משובחת, בצל עם סומק, עגבניה וממרח שום. ניתן לקבל ערמת פלפלים חריפים בפנים (די קטלני לאשכנזים שבינינו), ולשפוך חריף וטחינה מעל. זה נורא טעים, וגם המין הנשי והמעודן התמכר לזה (בחיים לא ראיתי אותה אוכלת שווארמה אחרת). לאחרונה נוסף גם ברז בירה כך שהשמחה מושלמת. הצרה היחידה היא התזמון, יותר מפעם אחת הגענו וכבר לא נשאר כלום.

שווארמת "אבו מוראד כארם"
כפר יאסיף, על הכביש הראשי של הכפר (ליד המועצה), טל': 04-9965526, שני עד שבת 10:00-22:00, כשר (בלי תעודה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה