13 ביוני, 2019

שטרודל דוט קום

גלידריה חדשה בתל אביב מציעה גלידות בטעמי קינוחים אוסטריים מסורתיים כמו שטרודל תפוחים, זאכר-טורט או עוגת לינצר, לצד ויטרינת מאפיים וינאיים ממתכונים ביתיים של השף גלסייר שטפן מאכר. זה הולך להיות קיץ אוסטרו-טעים

יכול להיות שהזיכרון שלנו נמס אבל אין סיכוי שהיה ככה חם בקיץ שעבר. לא הגיוני שאנחנו הולכים לזרוק את הפח וחוזרים עם כוויות דרגה 5. ובכן, מה עושה אדם שגר במדינת מדבר רותחת, מייגעת ומיוזעת 10 חודשים בשנה? בדיוק, עובר לאוסטריה. ואם אין לכם אפשרות – לפחות תביאו את אוסטריה הביתה. ליתר דיוק – לפריזר.

גלידריה וקונדיטוריית מתוקים בעבודת יד – סליחה, גלסרי ארטיזנלי – שנפתחה לאחרונה בטשרניחובסקי בתל אביב (דהיינו יש לכם איפה לקנח אחרי הסנדביצ'ים של "ברווזי" הסמוכים או הביסטרו החדש של יהלומה לוי השכן) – מציעה גלידות וקינוחים מאת השף-גלסייר האוסטרי, שטפן מאכר (כבר מרענן את הלשון). שטפן, יליד וינה, שלמד ביוטכנולוגיה ומזון, החליט להתחבר לזיקה למתוק עליה גדל ונסע להעמיק ברזי הכנת הגלידה ב"ג'לאטו נטורל אקדמי" שבטוסקנה. בתום התקופה, כשנדרש לפתח טעם משלו, חזר שטפן אל ילדותו ויצר גלידת לינצר-טורט מתובלת בקינמון וציפורן, בדיוק כמו זו שסבתו ואמו היו אופות. עם תגובות נלהבות, חזר לווינה וגילה כי לצד הקונדיטוריות המסורתיות – החלו להיפתח בעיר עוד ועוד גלידריות מודרניות, שנותנות פייט לאיטלקים והופכות את וינה לבירת ג'לטו תוססת. אחרי שעבד קצת בתחום, הכיר את קרן מישראל שביקרה בעיר, התאהב, עלה בעקבותיה ארצה לפני 7 שנים ובאביב האחרון – הקים גלידריה הקרויה על שמו – Stefan.

בהתאם לסטנדרט האירופאי, גם פה מכינים מעט טעמים, בכמויות קטנות ומחומרי גלם טבעיים בלבד (ללא משמרים או צבעי מאכל פיכסיים). יש גם גלידות ללא לקטוז, מופחתות סוכר וסורבטים מפירות טריים מהשוק הסמוך, המיוצרות כולן במלאכת יד מוקפדת מדי יום (ברמת לטחון פיסטוק-פיסטוק, לאפות בישקוטים לגלידת טירמיסו או להכין קרם אגוזים לגלידת נוטלה). יש פה טעמים קלאסיים כמו וניל מדגסקר, שוקולד בלגי, מאצ'ה או קרמל מלוח; וסורבטים של תות, מנגו, ג'ין-טוניק או לימון (שנסחט הבוקר). אבל עם כל הכבוד לגלידות נוטלה או מלבי-פטל (טבעונית ומהממת) – מלכי הוויטרינה פה הם ללא ספק טעמי העוגות על פי קינוחי-מולדתו, שיהפכו לקבועים בקלקר שלכם: גלידת שטרודל תפוחים לפי מתכון של סבתא-מאכר; גלידת פרעצל מתוקה-מלוחה; גלידת זאכר-טורט מתערובת שוקולד מריר ומרקחת משמש חמצמצה; וכמובן – גלידת לינצר שהחלה הכל, משופעת טעמים אגוזיים, תבלינים ודומדמניות. ואם זה לא מספיק זוסי בשבילכם, אופים ומגישים פה במקום את אותן עוגות בפורמט המקורי, לצד קינוחי דגל אוסטרו-מסורתיים, עוגיות טרייפל שוקולד, כדורי זאכר-בייטס, מילקשייקים או אפוגטו פיסטוק (באת לגמור אותנו, יא?).

בקיצור, לא משנה אם אתם אוהבים את השטרודל שלכם בוופל או על צלחת ליד אשפרשו קצר – בואו לזלול מהמאכר הכי זאכר בעיר.

גלידות וקינוחים אוסטריים – 13 ש"ח לכדור, 89 ש"ח לקילו. עוגות – 27-46 ש"ח.
"שטפן", טשרניחובסקי 21, תל אביב, ראשון-חמישי, 13:00-21:00, שישי 11:00-17:00, שבת 12:00-21:00; טל': 03.6799788, פייסבוק, אינסטגרם

 

לק מווינה. גלידת פרעצל; פלוס מגוון טעמי שטפן לדרך (צילום שמאל: אנטולי מיכאלו)

לק מווינה. גלידת פרעצל; פלוס מגוון טעמי שטפן לדרך (צילום שמאל: אנטולי מיכאלו)

 

אסטרו-אוסטרו. שוקולד-עוגיות; גלידת ועוגת שטרודל תפוחים (צילום שמאל: אנטולי מיכאלו)

אסטרו-אוסטרו. שוקולד-עוגיות; גלידת ועוגת שטרודל תפוחים (צילום שמאל: אנטולי מיכאלו)

 

 

 

הולכים גם על קינוחים, או שאתם משטפנים? שטרודל ביתי, וכדורי זאכר-בייטס, "שטפן"

הולכים גם על קינוחים, או שאתם משטפנים? שטרודל ביתי, וכדורי זאכר-בייטס, "שטפן"

 

קחו הפוגה לאפוגאטו. STEFAN Gelato (צילום ימין: אנטולי מיכאלו)

קחו הפוגה לאפוגאטו. STEFAN Gelato (צילום ימ
ין: אנטולי מיכאלו)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה