03 באוקטובר, 2018

קנדילנד

בלב "בית קנדינוף", מתחם אמנות יפואי, המשמש לתערוכות ולאירועי תרבות, נפתח גם בר-מסעדה משובח, המוציא את המיטב מתוצרת השוק המקומי. מזון לנשמה

בעוד אנחנו מבררים על תביעה ייצוגית למען נפגעי אסון אוגוספטמבר 2018, חיכינו בקוצר רוח לערב אחד בלו"ז ללא שום ארוחה משפחתית / לילה בחוף הבונים / בינג' על כל מה שפספסנו בנטפליקס בקיץ האחרון. וכשאותו ערב חופשי ומיוחל סופסוף הגיע, היתה לו כתובת אחת ברורה – "בית קנדינוף" ביפו, ה-מקום שכולם מדברים על ללכת אליו.

בחלל ששיכן בעבר את מסעדת "נועה" (של ניר צוק), נפתח בשנה החולפת מתחם אמנות המציע סטודיו'ס ליוצרים וחללי תצוגה לתערוכות מתחלפות של אמנים מהארץ ומחו"ל, כמו גם מרכז להעברת שיעורים והרצאות אמנות, אירועי תרבות ומכירות. בקומת הרחוב, וממש בחודשים האחרונים, הושק גם בר-מסעדה מופלא המגיש מנות יפואיות מעולות עם נטייה ים-תיכונית, לצד תפריט אלכוהול וקוקטיילים כיפים. על הייעוץ הקולינרי הופקד השף מעוטר המחמאות יוגב ירוס, וביחד עם השף הראשי – שאמי גולומב – רקחו תפריט מהודק עם מנות נהדרות, מבוססות על מיטב מתוצרת השווקים המקומיים. זה אומר שהכל – הירקות, הדגים, הבשר והמתוקים – מקבלים פה טיפול מינימלי ומדויק, בהגשה ישירה ולא מתחכמת, שמדגישה את הטריות ועושר הטעמים. וכמה פשוט – ככה נהנינו.
 
התיישבנו בחלל המרכזי, בין יצירות אמנות שהעיניים והריכוז ברחו אליהן כל הערב (סליחה ברוריש, להבא בואי עם רכילות פיקנטית יותר), וחלקנו כל מנה שעלתה לפנינו: "מסבחה לימה", קרם שעועית לימה עם גרגרים חמים בתוספת עגל וכבש קצוץ (48 ש"ח); "ברוסקטה באבאגנוש" – סלט חצילים חם ויוגורטחינה על 4 פרוסות לחם פרמזן מדהים קלוי עם קרמל רימונים חריף (הפתעת הערב, 38 ש"ח); "קלמרי "סקורדיליה" צרובים בסומק על קרם כתום וטעים משקדים, מעט שום, דלעת ופיסטוקים קלויים (מעדן שקשה לא ללקק את הצלוחית בסיומו, 54 ש"ח); "צ'יפס שבור" לקוביות עם גרידת לימון, פפריקה חריפה, פרמזן, אילוי מרווה ושום (26 ש"ח); וגם – "שווארמה מתנור האבן" שהורכבה מנתחי פרגית צרובה קצוצה גס, עשבים וטחינעמבה, והוגשה על פוקאצ'ה-זעתר פתוחה (58 ש"ח). והכל זרם ונעם וטעם לנו מאוד מאוד.

לקינוח, ובהמלצה חמה של הצוות (אין צורך ללחוץ לנו על הכפתורים, הם נפתחו לבד) – הלכנו על עוגת קרם סולת עם קצפת וסירופ מסטיקא, זעפרן ומי זאהר, אגוזים וקוקוס (מפתיע, נימוח ולא מתוק מדי, 38 ש"ח) פלוס מוס שוקולד כהה, עם שטרוייזל שקדים ורוטב קרמל-הל (38 ש"ח). אם מוסיפים את התערוכות הנוכחיות המרתקות שבמקום (כל המידע מעודכן באתר), יצא שהספקנו גם לטעום אמנות מקומית משובחת. זהו, אמא ואבא עשו וי על הכיף שלהם, הביאו את האיסרו-חג הבא, אין בעיה.

בית קנדינוף – הצורפים 14, יפו, טל': 03.6502938
מעכשיו פתוחים גם לבראנץ' בסופי שבוע (11:00-16:00)

נראה אתכם לא מלקקים את הצלחת כשהמלצר לא מסתכל. בית קנדינוף

נראה אתכם לא מלקקים את הצלחת כשהמלצר לא מסתכל. קנדינוף (צלם: אנטולי מיכאלו)

 

 

 

 

בוקר יפואי. בראנץ' חדש ב"קנדינוף" (צילום: אפיק גבאי)

קמה יפו, קמה. בראנץ' חדש ב"קנדינוף" (צילום: אפיק גבאי)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה