11 באוגוסט, 2011

קלוד, ללוש

איך מכינים פלסטלינה ביתית? שאלה במקום

מחפשים בילוי ממוזג, שמשלב יצירה, בישול, מוטוריקה עדינה וסתם כיף גדול? לכו על השיגוע החדש: בצק משחק צבעוני תוצרת בית. מוכנים?

החומרים: 2 כוסות קמח, 2 כוסות מים, כוס מלח, 2 כפות שמן צמחי, כף קרם טרטר (להשיג במדף התבלינים), צבע מאכל נוזלי או אבקתי או תרכיז מיץ פטל ושמן ארומטי או תמצית וניל להוספת ריח נעים. מערבבים את כל זה ללא הפסקה, בסיר קטן מעל אש קטנה. הבצק יתחיל להתעבות עד שיקבל מרקם של פירה (או של, ובכן, פליידו). כשהבצק יתחיל להיפרד משולי הסיר לכיוון המרכז, הורידו מהאש והניחו להתקרר. אם הבצק דביק מאד, בשלו עוד קצת. שימו את הגוש על השיש או על משטח סיליקון, ולושו במרץ עד שיהיה רך מאד. חלקו לכדורים והוסיפו צבע מאכל לפי הצורך: טיפת צבע מאכל בתוך גומה בכדור הבצק, ואז לישה בתנועות קיפול (השתמשו בכפפות כדי לא להכתים את הידיים). צביעה בתרכיז של פטל תצא 'חלשה' יותר מצבע מאכל. הבצק הביתי אינו רעיל אבל מומלץ מאד להרחיקו מחיות הבית, שהמליחות הגבוהה שלו מסוכנת להם. את הבצק כדאי לאחסן במיכל אטום, ואם הוא מתייבש – הוסיפו לו מעט מים ולושו שוב. אגב, דמויות שיצרתם בבצק ביתי ניתן לאפות עד להתקשות בתנור האפייה. זהו, הורים מצטיינים שכמוכם. הרווחתם את האייס קפה שלכם ביושר.

– וכדי להיכנס לאווירה המתאימה, אנחנו ממליצים בחום לצייד את הטף בסינרי הוויניל הצבעוניים של "שוקולה", בעיצוב נורית רוזנר, שקל לנגב מכל פירור ונתז בעזרת מטלית לחה. הסינרים של שוקולה, שמגיעים בשלל צבעי הקשת, מתאימים לבנים ולבנות (עד גיל 6) וניתנים לכביסה (עד 30 מעלות).

סינר ילדים של שוקולה –  60 ש"ח. להשיג אצל המעצבת: 054-4616003, rosners@bezeqint.net, ובפייסבוק.

 

שובו של הויניל. סינר של "שוקולה" (צילום: רועי גליץ)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה