28 באפריל, 2011

קטיף וטף

מתי בפעם האחרונה ביקרתם בפרדס? קדימה, בואו לסחוט משהו

שאלה מתקילה: מתי, לאחרונה, הרמתם מבט וראיתם מולכם פרדס עמוס פירות? ומתי עצרתם את האוטו, נכנסתם לאותו פרדס, עצרתם כדי לשאוף ריח הדרים בצילם של העצים, וקטפתם, לגמרי בידיים, תפוז שמנמן ועסיסי? נסו להתמקד: בשנות השבעים המאוחרות? שנות השמונים המוקדמות? המממ. אך אל דאגה, התיקון בדרך: פתק שקיבלנו מהגננת הוביל לכך שמצאנו את עצמנו, ביום שמש מקסים, מוקפים בחבורת ילדים עליזים, בלב פרדס אמיתי לגמרי.

ולא סתם פרדס, אלא פרדס מינקוב – הפרדס הראשון של העיר רחובות, שהמבנים המקוריים שהיו בו שוחזרו למופת וכיום הוא פועל כאתר מבקרים בחסות המועצה לשימור אתרים, במטרה לשמר ולשחזר את מורשת הפרדס והעבודה העברית. במסגרת הביקור, הוצמדה לילדים מדריכה שהסבירה להם על פירות ההדר, הפרדס והמתקנים השונים, ליוותה אותם בעבודות יצירה ובאפיית פיתות בטאבון, וקינחה – תרתי משמע – בקטיף, סחיטה ושתייה של מיץ כתום ומתוק היישר מהעצים/המסחטות/הקנקנים. בבית האריזה המשוחזר פגשו הילדים בובות של פועלים ופועלות בלבוש אותנטי, וחזרו הביתה כשהם מדיפים ניחוח ארצישראלי נוסטלגי מתוק. האמת? היה יום נעים ורגוע במיוחד, צולמו תמונות הורסות (סבתא השתגעה מרוב אושר) ואפילו קיבלנו ערך מוסף חינוכי (לא, מתוק של אמא, מיץ תפוזים לא גדל בבקבוקים שבפיצוציה).

ב"פרדס מינקוב" מקיימים גם פעילויות מאורגנות לגנים, לבתי ספר וגם למבוגרים, ואפשר לערוך שם ימי הולדת, מסיבות סוף שנה ואירועים משפחתיים. משפחות שרוצות להגיע עצמאית צריכות לתאם מראש את הביקור, ואנחנו אומרים – שווה, שווה, שווה. קחו את החותנת, את הגיס, את הדודה והדוד וצאו עם הילדים למקום שמצליח לשלב את ארצישראל היפה (והלא ממוסחרת) עם אקשן אביבי באווירה בלתי שגרתית. מובטח לכם שתחזרו סחוטים, אך מרוצים.

פרדס מינקוב – פעילויות לילדים: ביקורי משפחות בעיקר בחגים ובשבתות, בתיאום מראש – 30 ש"ח לילד (מגיל 3) ו-10 ש"ח להורה
לפרטים נוספים – טל': 08-9469197

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה