16 ביוני, 2021

קוראים לזה לקרוא

כמיטב המסורת, לרגל חג הספר העברי, ביקשנו מחברי המערכת להמליץ על הספר האחרון שקראו (או הקריאו) בשקיקה ובלי להניח מהיד. גם אם קרה לפני שהם עשו מנוי ל"נטפליקס". בואו להיזכר איתנו מה זה לדפדף, לשקוע, להתנתק

#1 "שרוכים" / "תעלול" / "שבועת אמונים" דומניקו סטרנונה (בהוצאת כתר, כריכה רכה, 264 עמ) – 35 ש"ח
דבר הממליצה, ענת בנדורי: ""3 ספרונים (בכריכה רכה) מאת הסופר והעיתונאי האיטלקי דומניקו סטרנונה (החשוד כבעלה של אלנה פרנטה). סיפורי חיים כתובים בשפה קולחת וישירה חולפים על פני עשורים. מתעכבים על רגעים. משפטים ושנחרטים, פרטים קטנים. מבט דק אבחנה על אהבה והזירה המשפחתית. למי שמתרגשים מאלנה פרנטה; לכאלה שאוהבים שמספרים להם סיפור; למי שמתקשה להתמודד עם מאות עמודים – בפורמט ידידותי ונעים למגע – הנה ההזדמנות שלכם להשאב בתענוג לחיים של אחרים, באווירה איטלקית מהורהרת, ובלי נטפליקס!"

 

#2 "מתגלגלת", ויקטוריה ג'יימיסון (הוצאת הכורסא-מודן, 240 עמ') – 45 ש"ח


דבר הממליץ, שי זגורי: ""אביב בתי הצעירה (בת 9.5), לקחה את הספר בשתי ידיה וקראה על אסטריד גיבורת הרולר-דרבי (ענף ספורט אנרגטי וחדש, תכירו) – כמעט ללא הפסקה. בקצב ממוצע של 85 עמודים לשעה! ומאז היא ממליצה בחום לכולם. תתגלגלו.."

 

#3 "המקובל: רומן קולנועי", סמיון וינוקור – 70 ש"ח


דבר הממליצה, רחל ענני-קשי: "זה סיפור על מי שנחשב גדול המקובלים, "בעל הסולם", הרב יהודה אשלג, שפתח לעולם את ספר הזוהר. הספר סוקר את חייו, כילד סקרן וחולמני שגדל בוורשה של סוף המאה התשע עשרה, ומתפתח בהדרגה למסע הרפתקאות עוצר נשימה. יהודה נחשף לקוראים כאישיות עטופת סוד, מורכבת ומהפכנית. הספר מפגיש בין דמויות אגדיות ומנהיגים גדולים, שדרכיהן מצטלבות והופכות את חוויית הקריאה למרגשת ורבת עוצמה. אהבתי מאוד, מרתק ממש. קראתי ללא הפסקה!"

 

#4 "נערה עם קעקוע דרקון", סטיג לרסון (הוצאת מודן, 512 עמ') – החל מ-26 ש"ח לעותק דיגיטלי


דבר הממליצה, יעל רוטנברג: "בדרך כלל אני מספיקה לקרוא ספרים רק בחופשות, כי שגרת היום-יום לא מאפשרת לי את זה. אז את "נערה עם קעקוע דרקון" – ספר ה-מתח של הסופר השוודי סטיג לרסון המשובח, התחלתי לקרוא בשקיקה באחת החופשות, אבל אז הקורונה הגיעה – והחופשה המתוכננת הבאה התבטלה. אז סוף הספר עדיין מחכה לי (וגם הסרט!). אבל מי שמכור למתח, דרמה, פשע, חקירות ודפיקות לב כמוני – זה הספר!"

 

#5 " סופרג'ף", מט קאר (כנרת-זמורה-דביר, 36 עמ') – 40 ש"ח; "גור חתול אדם ארוך שיער", אתגר קרת (כנרת-זמורה-דביר, 42 עמ') – 46 ש"ח


דבר הממליצה, עדיאל ביטון: "יש לי שתי בנות תאומות (בנות רבע ל-6), כל אחת עם הטעם והבחירות שלה, מהתסרוקת בבוקר ועד מה אוכלים בערב. כולל שעת סיפור. והחיים הכפולים לא מאפשרים לי להגיע לחומרי קריאה לא מנוקדים עבורי… אז ממליצה על הלהיטים שהן הכי-הכי אוהבות. יובל בחרה להמליץ על 'גור חתול אדם ארוך שיער', בו לא ברור לגמרי מתי מתחיל הדימיון ומתי נכנסת המציאות, בדיוק כמו היצירות של קרת למבוגרים, ומוסרת שהיא "פשוט אוהבת אותו", ואן מכריעה שאין על 'סופרג'ף' העטלף ו"שהוא פשוט גיבור אמיתי". טוב, לעומת עטלף הקורונה…"

 

#6 "הבוקר בא תמיד" – שִׁיבָּטָה טוֹיוֹ (הוצאת לוקוס, 64 עמ') – 50 ש"ח


דבר הממליצה, הדס שניידר: "ספר השירים של שִׁיבָּטָה טוֹיוֹ הוא מארז נהדר של חוכמת חיים, שמחת חיים, אהבת טבע, עדינות, צניעות וצחוק שלוקטו לאורך של מאה שנות חיים. ככה זה כשאישה יפנית מתחילה לכתוב שירה אחרי גיל 92, היא כבר יודעת שאלו הדברים הקטנים בחיים שנותנים משמעות – הרוח, אור השמש, כוס קפה או כתיבה – הם תמיד שם להפיג את הבדידות והפחד מהזיקנה והמוות, ואם נשכיל להתבונן ולשמוח בהם, נצליח להאמין, גם בגיל 98, הגיל בו טויו הייתה כשהספר הזה ראה אור, שהבוקר בא תמיד"

“לֹא מְשַׁנֶּה כַּמָּה קָשֶׁה לָךְ / אוֹ כַּמָּה עָצוּב / אֵין טַעַם לִשְׁקֹעַ בָּזֶה / פִּתְחִי אֶת הַבֶּרֶז עַד הַסּוֹף / הַנִּיחִי לִדְמָעוֹת לִגְאוֹת / וְאָז בּוֹאִי, נִשְׁתֶּה יַחַד קָפֶה טָרִי”

 

#7 "הסיפור שאינו נגמר", מיכאל אנדה (כנרת-זמורה-דביר, 480 עמ') – 49 ש"ח


דבר הממליץ, נועם ויזר: "ספר הפנטזיה הראשון של כולנו, שאני נהנה לחזור ולקרוא בו אחת לכמה שנים. מלא דימיון, שמח ומרגש, ששואב אותך לעולמו המופלא מהעמוד הראשון. סיפור בתוך סיפור שכיף בכל גיל להיזכר בו, בדמויות הצבעוניות ובחיבור שבין עולם הדימיון והמציאות. מומלץ לכל מי שלא מכיר, וגם למי שגדל על הסרט, לחזור וליהנות מהקלאסיקה של אנדה, הכיף שאינו נגמר…"

 

#8 "בוהן הפנדה: עיונים נוספים בתולדות הטבע" – סטיבן ג'יי גולד (הוצאת דביר, 323 עמ') – 40 ש"ח


דבר הממליץ, אורי בנדורי:"אני אוהב את הסופר והמדען סטיבן גולד המון שנים. הוא ביולוג אבולוציוני והיסטוריון של המדע, שכתב המון ספרי מדע פופולרי. הוא כותב נפלא, מנגיש את התיאוריות המדעיות בצורה פשוטה ומושכת. הוא ממשיך דרכו של אחד המדענים האהובים והחשובים בתולדות האנושות: צ'ארלס דארווין ותורת האבולוציה שלו ('הברירה הטבעית'). הוא גם לוחם ללא חת באנשי הבריאתנות (המאמינים שהעולם נברא לפני 5000 שנה על ידי אלוהים). "בוהן הפנדה" הוא אחד מספריו הידועים ובו אוסף מאמרים הדנים בשאלות שונות מתולדות הטבע כמו: מה היינו קודם – נבונים יותר או זקופים? מדוע נולדים גברים ונשים במספרים כמעט זהים? כיצד משקפת התפתחותו של מיקי מאוס את התפתחותנו שלנו? מה אפשר ללמוד מן ה'בוהן' הפלאית של הפנדה? אם אתם אוהבים מדע ובמיוחד ביולוגיה, ומחפשים הסברים על תופעות מעניינות מעולמות אלה, יחד עם הסבר על האבולוציה והברירה הטבעית לפי דרווין, ספר זה בשבילכם. לרשימת ספריו המלאה – כאן"

 

#9 סדרת "שומרת הערים האבודות", שאנון מסנג'ר (כתר, 456 עמ') – 33 ש"ח


דבר הממליצה, מיכל גלר: "רשות ההמלצה עוברת לתולעת הספרים הכי ידענית בבית, בני – אסא זרדז, שגומע ספרים עבי כרס תוך ימים ספורים, ונכנס לכל חדר עם כרך חדש ומזמן השתקעות. לאחרונה אסא החל לצלול לסדרת ספרי המתח "שומרת הערים האבודות" (בתרגומה המופלא של גליה אלוני-דגן), ובמילותיו: "העלילה מותחת, מעניינת וסוחפת! סיימתי לקרוא את כל ספרי 'הארי פוטר' ואת כל סדרת 'ריק ריירדן', ואני ממליץ לכל מי שבראש שלי ואוהב את הסגנון – להמשיך מיד לסדרה המעולה הזו. הדבר היחיד שפחות אהבתי, הוא שהסופרת מעניקה לדמויות המבוגרות תגובות רגשיות של ילדים. אבל אני בכל זאת מחכה בקוצר רוח לספר החמישי, שיגיע לחנויות בתחילת יולי!".

 

#10 "משלנו", עינת נתן (כנרת זמורה דביר, 256 עמ') – 88 ש"ח


דבר הממליצה, גלי שני: בתור אמא ל-3 בנות, אחת מהן עוד דקה בת מצווה והאמצעית מתנהגת מלידה כטינאייג'ר, הייתי חייבת לעצמי את הכרך השני בתנ"ך של עינת נתן. מורת נבוכים להורים מובכים. את ספרה הקודם שתורגם למיליון שפות העולם, "חיימשלי", גמעתי בשקיקה וקניתי לכל חברותיי כשיצא. את החדש לקחתי לידיי מלאת כוונות להספיק לפני שהן חוצות את גיל העשרה, אבל עוד לא סיימתי. בינתיים, ועוד לפני שאני מגיעה למסקנות – בקשה אישית: אפשר שיישארו קטנים לעד? תודה".

 

#11 "תפילילה", מיכל כהן-חי ומאיה חנוך (ידיעות ספרים, 34 עמ') – 50 ש"ח


דבר הממליצה, ליטל היבנר: ""ספר קסום, שכבר הפך לרב-מכר, הלוקח אותנו לעולם החלומות והשינה בצורה ענוגה ונעימה, במעין מסע יחד עם הילדים, עד שכולם נרדמים, כולל המקריאים המנקרים. בהחלט ספר אהוב עליי ועל הילדים, מצליח לנו בכל פעם!"

 

#12 "ישנוני, חבר טוב ללילה טוב", דרו דיוולט (עם-עובד, 40 עמ') – 33 ש"ח


דבר הממליצה, יעל בן יהודה: "אוף כמה היה לי קשה לבחור רק אחד! ספרים זו ההוצאה הכי גדולה אצלנו, ובעיקר, בואו, ספרים לילדים. יש לי שניים מהם בבית (ילדים, כן?) ולכל אחד בערך 7 מדפים עמוסים וקורסים מספרים משובחים, כאלו שכיף לקרוא שוב ושוב ושוב. אנחנו בוחרים כל אחד בקפידה ולפי אמות מידה וסטנדרט גבוה (שיקלול של איורים שווים, מוסר השכל כלשהוא ומדד ההנאה של שני הצדדים מהספר). השלאגר הקודם שלנו למשל, שקורע אותם בכל פעם מחדש, הוא "הספר בלי תמונות" ((מומלץ ביותר, אף / כיוון שאין בו ולו איור אחד). אבל הלהיט האחרון בבית, שכבר הפכנו לתסכית שכיף לקרוא בתפקידים וקולות, הוא "ישנוני, חבר טוב ללילה טוב": ההורים של רודריק (לא נגמר לנו מהשם הזה!) מותשים משעת ההשכבה הבלתי נגמרת, אז הם רוכשים בובת "ישנוני" שאמורה לעזור לו להירדם ובלי תירוצים. הבעיה היא שלישנוני יש שיטות משלו, ורודריק, ובכן, עומד לטעום מדייסת-משחת-השיניים שהוא עצמו מבשל בכל לילה, ולא להבין מאיפה הנחירה הראשונה שלו עומדת להגיע. צפו לדמעות של צחוק ולהומור פנימי שמדבר גם לגדולים (כמו הכרה בכך שלא ברור איזו מן בובה זו בכלל – אייל? דובי?) עד שתגלו שהשיטה של ישנוני היא כנראה הטיפ ההורי שחיפשתם כל השנים. אה! חפשו את ההפתעה באיור האחרון: בובת "חבר טוב לבוקר טוב"… זה כבר הגיע לאמזון??"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה