17 בספטמבר, 2017

צפיחית בדבש

תשע"ח, תראי איך אנחנו מתכננים להרים לך בערב הולדתך: לא עם עוגה אחת, אלא שתיים! מעולות, נימוחות, עשירות ולא מעיקות. שימי מים, אנחנו אוטוטו בדרך

יוהו! תשע"חי! אנחנו כבר רואים אותך שם מעבר לפינה, אל תתביישי. אנחנו הרי אוטוטו נפגשים, יושבים צפוף בשולחן החג ומתחילים להכיר באמת. יא, מעניין איזה טיפוס את. רגילה ומשעממת? מהירה ועצבנית? ארוכה וטרחנית? מה זה חשוב. העיקר שאת בטוח חדשה ונוצצת, ומזמנת לנו המון אפשרויות לטעות שוב, ליהנות שוב, לפשל, לזלול, לשכוח, לסלוח, לאחר כל בוקר, להימרח מול סדרות ולהיקרע מעייפות כל ערב. נשמע שהולך להיות לנו כיף ביחד.

אז הנה לכבודך, לא התעצלנו וטעמנו ויטרינת עוגות חג שלמה, רק כדי לבחור לך שתיים עם פרשנות מרעננת לעוגת דבש קלאסית, ושתיהן הכי ירימו לך ערב-הולדת כמו שצריך, תיהני:
#1 (בתמונה למעלה) המאפייה – "לחמים"
הקולקציה לחג – מגוונת ומרשימה: יש עוגות דבש קלאסיות רכות (בעיקר אחת גבוהה ומרשימה עם קישוטי פרחים, הדרים מיובשים, פיסטוקים ומקלות קינמון); עוגות תפוחים אפויות; חלות מרציפן; עוגיות מקוריות (כמו קוואקר ומייפל); עוגות מוס יפהפיות (עקיצת הדבורה עם קרם פטיסייר נהדר), חלות בדבש (כולל זו שקלועה כבר סביב כלי חרס בעבודת יד); ואפילו צנצנות ממתקים ופיצוחים בדבש.
האחת שלנו – "בבקה תפוחים" משגעת (בתחתית התמונה שלמעלה): עוגת שושני-תפוחים וקרם שקדים, מבצק שמרים קראנץ', עם תפוחים וקינמון במלית קרם מרציפן עשיר, ומעל – זיגוג סוכר חמצמץ וקישוט קליפת לימון מסוכרת. הקראנץ' נהדר ורך, התפוחים נהדרים ולא מכבידים במתיקות, המרציפן כמעט לא מורגש, אבל הטאץ' הלימוני שמעל? עושה את כל הטוויסט ומוסיף רעננות נעימה לכל ביס. מושלם עם תה לימונית לואיזה ודבש. כמובן.
כמה ומאיפה – 44 ש"ח לפס. להשיג בסניפי מאפיית לחמים בתל אביב – החשמונאים 103; שוק האיכרים המקורה, האנגר 12 נמל ת"א; שוק הכרמל, הכרמל 11; שרונה מרקט (מול הסופר פארם); אבן גבירול 125; ובאתר האינטרנט.

 

#2

בסבוסה די. עוגת בסבוסה, מתוך קולקציית החג של "ביסקוטי" (צילום: בועז לביא)

בסבוסה די. עוגת בסבוסה, מתוך קולקציית החג של "ביסקוטי" (צילום: בועז לביא)

המאפייה – "ביסקוטי"
הקולקציה לחג – רוסלה יונה, הקונדיטור-שפית הראשית עשתה לכם חיים חצי-קלים ומיקדה את החג סביב 5 עוגות יפות, גדולות ומעולות: פיננסייר דבש משובץ בטראפלס שוקולד בלגי; עוגת שמרים במילוי קרם פטיסייר, דבש הדרים ואגוזים; עוגת קרם יוגורט ותפוחים מקורמלים בדבש עם קרם יוגורט חמצמץ וציפוי נפאג' דבש עם בסיס בצק פריך. וכמובן – עוגת דבש קלאסית בתבנית אינגליש קייק.
האחת שלנו – "בסבוסה דבש" עגולה ומושלמת (בתמונה למעלה). עוגת סולת מסורתית ספוגה בסירופ דבש עם שומשום ושקדים פרוסים מעל. נימוחה, רטובה, עשירה בטעם, מתוקה באופן לא מעיק, וספוגית באופן לא חונק. נהדרת לצד אספרסו מריר ותפוח חמוץ.
כמה ומאיפה – 58 ש"ח (בקוטר 22 ס"מ). להשיג בחנויות "ביסקוטי" (הירקון 67 א.ת. בני ברק; העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה); או בהזמנה טלפונית לכל חלקי הארץ – 03.5704015/8 (כל מוצרי הקונדיטוריה הינם כשרים בהשגחת בד"צ בית יוסף).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה