17 ביוני, 2013

צאן ברזל

עטרה אופק מכריזה על גל רומנים גראפיים למבוגרים ומצרפת עוד ספר מניעת מחלות מנצח, שיהיה לכם לבריאות

את "הנכס" החדש של רותו מודן יצא לי לקרוא בסמיכות ל"הדור השני" של מישל קישקה, ואף שהם שונים לגמרי זה מזה בסגנון ובתוכן, היה כזה כיף לבלות איתם שנדמה לי שסוגת הרומן הגראפי עומדת להיות הדבר הלוהט הבא בשדה הספרות – השילוב האולטימטיבי בין ספר וסרט! חוויית הקריאה קלה ונעימה גם אם התוכן כבד (אצל קישקה), העיניים חופזות על פני הטקסט ומשתהות בהנאה על כל ציור כדי לקלוט את כל הרמזים והניואנסים, והדפים נהפכים מאליהם – בדיוק מה שקורא בן ימינו צריך כדי להימלט מפיתויי המסכים הממכרים ולשקוע בספר. ואצל רותו מודן, שסגנונה מעודן ומדויק וצבעוני להרהיב, ברור לך מראש שמדובר בדליקטס. כאן היא לוקחת אותנו למסע שורשים בפולין עם מיקה וסבתא שלה, וזה הרבה יותר מרתק וסוחף ונוגע ללב ומצחיק ממה שזה נשמע, ובעיקר רומנטי להפליא. פנקו בו את עצמכם ואת אהוביכם ולא תתחרטו. לא רוצה לפזר פה ספוילרים, כי הספר גדוש בהפתעות, רק להבטיח לכם שיש פה ממתק משובח שיענג את כל בני הבית, מגיל 12 עד 120.

"הנכס" – רומן גראפי, כתבה וציירה: רותו מודן (הוצאת עם עובד, 222 עמ') – 64 ש"ח באדרבא, או 79 ש"ח במגדלור, במקום 128 ש"ח מחיר מלא

העיקר הבריאות

א-מן. "הקץ למחלות" - ד"ר דייוויד אגוס

בעודי מעלעלת בספרו החדש של ד"ר אגוס הגיעה אמא שלי לביקור וחטפה לי את הספר: "הקץ למחלות? גם אני רוצה!" אמרה הגברת, שהיא אמנם בריאה (טפו-טפו) אבל כשמתקרבים ל-80 יש בכל זאת כל מיני צורעס שעדיף להתרחק מהן במידת האפשר. כבעלת ניסיון, נהגתי בחוכמה ולא התווכחתי איתה, גם מפני שהעלעול המוקדם נראה מבטיח: ספר שלא מנסה להגיד לקורא מה לאכול ואיך לחיות, אלא בעיקר מלמד אותו להתייחס לגופו כאל מערכת מורכבת ושלמה, תוך ניפוץ תפישות מוטעות הנוגעות לבריאותו, במטרה להימנע מסרטן ומחלות אחרות. רשות הדיבור לאמא:

"אתחיל בטוב – אין ספק שהדוקטור יודע על מה הוא מדבר וכדאי להקשיב לו, אבל מרוב מלים והסברים הקורא עלול ללכת לאיבוד. מי שיצלח את כל עמודיו העמוסים לעייפה יהפוך בעצמו לדוקטור חכם, או שידלג בקלילות בין הנושאים הרלוונטיים לו ויחכים בכל זאת. יש שם המון הסברים רפואיים שעלולים לשעמם הדיוטות כמוני: מרופא אני לא מבקשת מידע רפואי מסובך אלא בעיקר מצוות עשה-ואל-תעשה, בהתאם לנתונים הגופניים והנפשיים שלי. מה שכן, שמחתי לקרוא שהוא מתנגד לצריכת מולטי-ויטמינים, בדיוק כמוני. אז החברים שלי קצת זקנים מכדי שאמליץ להם לשנות הרגלי חיים, אבל לחברים שלך ושל הנכדות שלי אמליץ בחום לקרוא – עם דילוגים מתבקשים. זה מה שאני עשיתי, אפילו שהדילוגים שלי כבר לא מה שהיו פעם." עוד פרטים כאן. וגם התרגום בסדר.

"הקץ למחלות", מאת ד"ר דיוויד אגוס (מאנגלית: גיא הרלינג, הוצאת מטר, 339 עמ') – 71.30 ש"ח בבוקמי, במקום 98 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה