03 ביוני, 2013

פריחת הניגירי

3 פריטים מיפן מכניסים הביתה משב רוח רענן ותחושת געגוע למקום בו לא ביקרנו מעולם

יכול להיות שזה בגלל המרוץ למיליון, ויכול להיות שזה בגלל ששוב המארחת במסעדה האסייתית התורנית אמרה ש"אין מקום, תתקשרו עוד חודשיים". אבל פתאום התעורר בנו געגוע עז למקום שלא היינו בו אף פעם: יפן.

וכך, בזמן שאנחנו מפנטזים על שדירת עצי דובדבן בגינה וילדים שקדים קידה לפני שהם טורקים את הדלת, החלטנו לדגום בצ'ופסטיקס פריטים שיכניסו משב רוח יפני אמיתי הביתה וניחוחות שלא מכאן. קבלו את השלישייה הראשונה (הכי פנג שוואי), פלוס לינק לאחד מסרטי הדוקו-סושי הכי מגרים שראינו. אף מילה על וואשי טייפ:

#1 (בתמונה למעלה)
מה – סינר אוכל יפני לתינוקות, Baby Bib, עשוי מבד קימונו קייצי מודפס, 100% כותנה, עם פנימית מבד מגבת מרכך.
כמה ומאיפה – 115 ש"ח, מהגלריה והחנות היפנית Hibino, יבנה 30 (פינת אחד העם), תל אביב, טל': 03-5160352, ראשון-חמישי 10:00-22:00, שישי 10:00-16:00.
איך תכניסו עוד קצת יפן הביתה – קנו דפי אצות והתגלגלו בהם בסלון, רע לא יכול לצאת מזה.

 

#2

אחד לאדממה, אחד לקליפות. קערות מקוריות מיפן של NOOK

מה – קערת "פריחת השזיף" (UME), מיוצרת ביפן, קטנה ומהממת, מתאימה בול למנת אדממה.
כמה ומאיפה – 55 ש"ח (במקום 85 ש"ח), מהחנות היפנית המסורתית NOOK (ויש עוד המון כלים ועניינים מהממים, כדאי להציץ).
איך תכניסו עוד קצת יפן הביתה – הציעו לבן הזוג לשחק ב"גיישה ולוחם סומו", בלי להתחייב מי זה מי.

 

 

#3

סגרו, סגרו את האור. "בשבח הצללים" - ג'ונאיצ'ירו טניזקי

מה – הספר היפהפה "בשבח הצללים", מאת גדול הסופרים ג'וּנְאִיצִ'ירוֹ טַנִיזַקִי, המתאר את המשיכה היפנית אל חדרים וחפצים אפלים, בניגוד לאור המודרני החשמלי והחדרים המוארים במערב. כל מה שרציתם לדעת על אסתיקה יפנית, החל מקערית מרק ועד מכחול כתיבה.
כמה ומאיפה – 59 ש"ח (תירגם: דורון ב. כהן, 88 עמ', הוצאת אסיה), מחנות ההוצאה.
איך תכניסו עוד קצת יפן הביתה – מזגו תה לספלים קטנים, שבו בחלוקים על השטיח מסביב לשולחן בסלון, ובצעו חרקירי כשאחד הילדים מתעורר.

 

#4

אין לצפות ללא הטלפון של אונמי בהישג יד. "חלומות הסושי של ג'ירו"

ולסיום, אם עדיין לא צפיתם, "חלומות הסושי של ג'ירו" הוא סרט דוקו מקסים ומגרה ביותר על הסושי-שף היחיד שזכה ב-3 כוכבי מישלן ביפן, והכי בצדק. מהמסעדונת הקטנה שלו, הממוקמת ליד תחנת רכבת תחתית בטוקיו, אצבעות הקסם של גי'רו בן ה-85, מכינות כבר עשרות שנים את מנות הנגירי היפות בעולם, מתובלות בחוכמות חיים וטיפים על איך שומרים על רמת דיוק וחיך אנין טעם לאורך זמן, איך גורמים לילדים שלנו לרדוף אחרי החלומות שלהם, על עקשנות, תמריצים, חזון, וקצת וואסאבי בצד. נסו לחפש את הסרט בשידורים חוזרים ב-"יס דוקו", "האוזן השלישית", או לצפות בו פה בחלקים (תרגום לאנגלית).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה