01 ביולי, 2020

פרוסת שפיות

מיזם מקומי, חדשני ופורץ דרך, מציע לחמים, שוקולד ופינוקים כמעט ללא-פחמימות, כדי לאפשר לסוכרתיים ולכל מי שחפץ בבריאותו - לזלול בלי לחשב פעמיים. טעם החטא, ללא גרם פשע

פחמי-מה? תזכירו לנו? הלחם החדשני של Eatsane, ללא פירור רגשות אשם

אם מעולם לא נתקלתם בצירוף A1C – מצבכם טוב. מדובר בשמה המקוצר של בדיקה המחשבת ממוצע של רמת סוכר בדם, שכל מי שחולה בסוכרת – מכיר היטב. אולם בקרוב, ייתכן שתתקלו בשם הזה בהקשר אופטימי בהרבה, מתנוסס על שלל מצרכים ופינוקים, מופחתי-פחמימות וסוכר באופן ניכר, ושלא מתפשרים על היאמי-פקטור, אפילו לא בפירור.

מאחורי המיזם החדשני, המקומי ופורץ הדרך עומדת ד"ר מריאלה גלאנט, אנדוקרינולוגית מומחית ואושיה בעלת שם עולמי בתחום סוכרת ותזונה, שתמיד ידעה מה הייעוד שלה, כבת לאב סוכרתי. אחרי שהתמחתה באוניברסטאות הארוורד וקולומביה, ועבדה בבית החולים "מאונט-סיני" בניו יורק – חזרה לישראל לנהל את היחידה למחקר קליני בסוכרת ב"הדסה – עין כרם", ובהמשך פתחה את "מרכז גלאנט" לטיפול ייחודי ורב-תחומי במחלה. בין לבין, ערכה ניסויים קליניים, כמו גם קולינריים במטבח ביתה, עד שייצרה עבור מטופליה פרלינים מעולים, להמתקת כל פגישה (כי אם כבר, אז שיהיה מושחת); עשויים שוקולד מריר, אגוזים ותבלינים ב-3 טעמים שונים, ובטכנולוגיה שהפתיחה את הערך הגליקמי באופן דרסטי ועם 2 גר' פחמימות לפרלין בלבד. חלום מתוק.

לפני 3 שנים, הגיע לפגישה עימה רן הירש, עורך-דין שחיפש לבתו שחלתה בסוכרת, מאכלים מתאימים וטעימים (תתפלאו כמה המבחר היה דל, ולא מבחינת פחמימות). ביס אחד מהשוקולד המפתיע והטוב – המריץ מיד את בלוטת היזמות של רן, שהציע למריאלה לבדוק יחד באילו עוד מאכלים ניתן להפחית פחמימות, סוכרים וכימיקלים פיכסיים, אבל להשאיר בפנים את כל הטעם והכיף. בעזרת צוות דיאטניות, רופאים ושפים, והרבה ניסוי ואפייה, הצליחו ראשית – הכי קרייב – לפתח לחם אוורירי, יציב, טעים ורגיל לגמרי (בקטע טוב, כן?), על בסיס קמחי אגוזים, שקדים וזרעים, עם כל מה שהגוף צריך (סיבים תזונתיים, ויטמינים וערכים טובים) וללא גרם חומרים משמרים או ממתיקים מזיקים. כך שבלי שהבלוטות שלכם ישימו לב, תצרכו רק 2.6 גר' פחמימות זמינות לפרוסה (לעומת 13-15 גר' פחמימות בלחם לבן); ובחישוב של 2 פרוסות ל-2 סנדביצ'ים – תוכלו כבר להפחית כ-50 גר' פחמימות בארוחת עשר אחת, שהן משהו כמו 12 כפיות סוכר. וזה רק על קצה המזלג.

נשמע מטורף? אז זהו, שבדיוק להיפך: לקו הלחמים המהפכניים שלהם, קראו Eatsane ("לאכול שפוי") כיוון שסופסוף לאנשים שסופרים פחמימות כדרך חיים, יש בחירה אמיתית גם בתחום המאנץ', ואפשרות לאכול ארוחת עשירה, עגולה ומזינה, עם לחם שמאזן את רמת הסוכר בגוף – ולא מרגיש כמו קרטון פרוס. בהמשך התברר שכל זה מדבר מאוד גם לספורטאים, לתזונאיות, לבריאותנים, למי שאין לו פנאי לטחון קמח שקדים או לחלוב ממרח לוז, וכמובן – לכל מי שרוצה להוריד קצת צמיגי-קורונה ולעצור את ההתמכרות הבלתי-בלתי לסוכר-קארבּז.

עבורם, ועבור כולנו בעצם, יושקו בקרוב עוד שלל פינוקים-שפויים: פיצות, פסטות, עוגיות, פיתות, לחמניות, מעדנים, חטיפים ואפילו גלידות; או בקיצור, כל החטאים שכיף לזלול, הולד דה פשע בצד. הכל אגב טבעוני, מיוצר כאן, עבר את הבדיקות המלאות, יעשיר את התפריט שלכם בכל טוב, ויזכיר לחושים איזה טעם יש לאוכל ללא אף מדבקת-סימון אדומה (יאוממי!).

מי שמחפש חיים קלים עוד יותר – שיירשם כמנוי-לחם קבוע, יבחר מראש מה וכמה, ויקבל הכל במשלוח – בכל זמן שנוח. שפויים, שלבו קצת "איטסיין" בתפריטי היום-יום (ילדים, מי רוצה פרנץ' טוסטוב?) ותראו איך גם אתם פתאום לא זוכרים: "רגע, פחמי-מה?"

מאכלי Eatsane (מבית A1C FOODS, טבעוני, כשר, מופחת פחמימות וללא סוכר) – מארז פרלינים (שוקולד, קפה או עם תבלינים) – 39.90 ש"ח; לחם – 24.90 ש"ח
להשיג ב-300 חנויות בריאות וטבע ברחבי הארץ; במשלוח אליכם, במנוי קבוע (ללא עלות נוספת או התחייבות) באתר EATSANE, או בטל': 03.6752000. פרטים בפייסבוק

אם אין לחם – שיאכלו איטסיין. כיכרות Eatsane, מלאים בשפיות ובכל טוב

מחזירים את השפיות לתפריט. Eatsane – ארוחה טעימה, רק בלי הפחמימה

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה