08 ביוני, 2015

פרויקט מסלול

המיזם של דיוויד לינץ', Interview Project, מסע ראיונות שערך ברחבי אמריקה והפך לתופעה אינטרנטית, הוא אחד האתרים המרגשים והמעניינים שראינו. אנשים בארה"ב, זה כל הסיפור

איפה דיוויד לינץ' תפס אתכם? כשפחדתם מ"איש הפיל" שלו? אולי כשניסיתם לפענח מה קורה ב"מלהולנד דרייב"? או כשהתמכרתם לסדרת המופת שיצר "טווין פיקס"? לא משנה איפה ומתי, נראה שכבר 40 שנה בערך לינץ' השובב הזה לא מפסיק לעורר אותנו ולאתגר אותנו.

אבל את הפרויקט האינטרנטי שלו, הכרנו רק לאחרונה. במהלך 70 ימים ב-2009, כשהוא חוצה את יבשת אמריקה עם צוות הפקה מסור למסע, יצרו דיוויד ובנו אוסטין לינץ' את המיזם המרגש – Interview Project. בכל מדינה אליה הגיעו מצאו טיפוס אחד, וישבו לשוחח איתו. כל ראיון בן 5 דקות או פחות פורש סיפור חיים קטן, אבל הכי אמיתי וכנה שאפשר. מכל שיחה יוצא ניצוץ שרק לינץ' יכול למצוא, ובעזרת הצילומים היפים – נוצר סרטון דוקומנטרי קצר ואיכותי. כך, אחרי 121 ראיונות (בינתיים) מכל נקודה בארה"ב, מתקבלת באתר היפה שהוקם לפרויקט, מפה אנושית מרתקת של אמריקה האמיתית, או סדרת רשת אתנוגרפית אם תרצו, אבל בלי פילטרים, בלי VIP, בלי תסריט ידוע מראש ובלי הפי אנד. תבלו.

לאתר וסדרת הרשת Interview Project – היכנסו לכאן (121 פרקים קצרצרים באנגלית ללא תרגום. במעבר עכבר על התמונות או המפה תוכלו לשמוע חלק מהפרק)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה