14 ביולי, 2011

פרובנס, מון אמור

קבלו בדרכונים שלופים את פרויקט הנסיעות האקסקלוסיבי שלנו - והפעם, שש המלצות סודיות על האזור בו נרצה לחיות ולהיקבר - פרובנס

#1
שם המקום:
Pâtisserie J.J. Lenoir / valbonne
המהות: פטיסיירי שישבור לכם את האמא של הדיאטה.
דבר המבקרגל אוחובסקי: "ז'אן ז'ק לנואה הוא הפטיסייר הכי נחמד, ולטעמי גם הכי מוצלח, בכל האזור שבין קאן וגראס. המאפיה/מעדניה/בית הקפה שלו נמצא בכפר המתוק וולבון (valbonne). זה לא כפר מפורסם כמו שכנו מוז'ן, ואולי בגלל זה הוא הרבה יותר ידידותי, רגוע, ופחות נותן תחושה של מלכודת תיירים. הפטיסרי של ז'אן ז'אק, שכולם קוראים לו ז'יז'י, נמצאת ברחוב העליון של הכפר, כמה עשרות מטרים מהרחבה העתיקה שמלאה מסעדות חביבות ובעיקר פיצריה גדולה, שבה אפשר לשבת בשמש ולאכול. אצל ז'יז'י יש רק שני שולחנות אבל שווה לחכות עד שהם יתפנו, (או לקנות ולקחת) כי המאפים שלו – למשל קרואסון השקדים, הם לא פחות משירה. חפשו במיוחד את האגס שמתחבא בתוך עוגיית בצק. אבל האמת? כל אקלייר שתשימו עליו יד יקח אתכם לגן עדן. ז'יז'י אגב לא מדבר אנגלית, אבל המילים 'ישראל' ו'תל אביב' ישמחו אותו מאוד. אז אל תתביישו".

 

Pâtisserie J.J. Lenoir
14 bd Carnot – 06560 VALBONNE – 04 93 12 07 52

culture-confiture-club.com

 

להתראות ביקיני. Pâtisserie J.J. Lenoir

 

שלום אהבה. Pâtisserie J.J. Lenoir

 

 

#2
שם המקום:
Le Clos Saint Pierre / Le Rouret
המהות: מסעדת מישלן באווירה משפחתית
דבר המבקר – גל אוחובסקי: "הכפר לה רורה (Le Rouret) הוא כפר קטן שאיש כמעט לא מכיר. וקצת בצדק. הוא לא שונה בכלום מהכפרים שמסביב. הוא לא יפה במיוחד, אין בו שום אטרקציות לתיירים או לתושבים. אבל יש בו דבר אחר שבשבילו שווה לעשות עיקוף של חצי שעה לכיוון הגבעות מקאן או מניס. בכפר הקטן לה רורה מסתתרת מסעדת כוכב אחד של מישלן הכי זולה בצרפת, שהיא גם אחת המסעדות החביבות בתבל.
השף דניאל אטלינגה ואשתו קתרין פתחו את המסעדה בשנת 2000. דניאל הולך כל בוקר לשוק, ומה שהוא מוצא שם הופך לתפריט אחיד, עם שתי אופציות לכל מנה. קתרין היא המארחת הנחמדה במסעדה השוכנת בבניין עתיק ויפיפה, שבקיץ גם יש לו מרפסת. לפני כמה שנים הם גם הוסיפו מלון קטן, כך שמי שמגיע בערב יכול להישאר לישון. האוכל ב-" Le Clos Saint Pierre" הוא הכי עדין ולא מתחכם. בישול צרפתי מסורתי, אבל לא כבד. המון ירקות, שדניאל עושה מהם מעדנים, ואווירה ידידותית. קתרין מדברת אנגלית, וגם המלצרים. בערב רגיל, עם יין, יוצאים שם בערך ב-75 יורו לבן אדם, שזה לא מעט אבל תענוג שאי אפשר לתאר".

5 place de l'Eglise, 06650 Le Rouret, France
04 93 77 39 18
www.le-clos-saint-pierre.com

 

טעים ומשפחתי. מסעדת ומלון Le Clos Saint Pierre

 

ירקות בכל הצורות. מסעדת ומלון Le Clos Saint Pierre

 

 

#3

שם המקום: Pizza Capri / Aix en Provence
המהות:
הפיצה הכי טעימה בפרובנס, או לפחות ב- Aix en provence.
דבר המבקר
עופר שני: "הזהירו אותנו שמדובר בפיצה הכי טובה באזור. הגענו לאקס, והתברר שהממליצים צדקו. לא נסגיר את מספר המשולשים המדויק שבלע כל אחד מאתנו, רק נרמוז שמדובר ביותר משלושה. גולת הכותרת היתה הפיצה עם הצ'וריסוס".

www.pizza-capri.fr

 

טעים אש. פיצריית Capri

 

לא עוצרת בשלוש. פיצריית Capri

 

 

#4
שם המקום:
Le Petit Nice / Marseille
המהות: מסעדה מעולה שמשקיפה על חוף סלעים מפתה.
דבר המבקר – עופר שני: "אנחנו אוהבים את מרסיי ולא מתביישים בזה. ושלא יספרו לנו שיש שם הרבה ערסים (כי גם אותם אנחנו אוהבים). את אחת מארוחות הצהריים המופלאות ביותר בחיינו חווינו בעיר הזו. אמנם מדובר במסעדת 3 כוכבים יקרה מאוד (מרק בויאבז, אמרנו?), אבל גם אם לא היינו אוכלים שם, מספיק להביט מהמרפסת שלה ולראות את האנשים האופטימיים וחסרי הדאגות משתזפים על החוף המסולע היורד אל הים. מראה שהוסיף בסביבות 5-7 שנים לתוחלת החיים שלנו. מצטערים שלא קנינו טי שירט של המקום או מינימום איזה כובע מצחייה".

www.petitnice-passedat.com

 

מפתה. החוף הנשקף ממסעדת Le Petit Nice

 

 

#5
שם המקום: Le Jardin de Lourmarin – Restaurant & Mini Golf / Lourmarin
המהות: מיני-גולף שממוקם בין שדות עמוסי ירקות ומסעדה שמגישה אוכל טעים ומפתיע.
דבר המבקר – עופר שני: "בדיוק ברגע בו חשבנו שכל מה שנחווה בפרובנס הוא מסעדות יוקרה עם כוכבי מישלן שהורגות אותנו לאט לאט עם תפריטי הטעימות המייגעים, גילינו את המקום הזה. בתוך הכפר בו חי ופעל הסופר אלבר קאמי שוכן לו המיני-גולף הקטנטן הזה, עם מסעדה משפחתית המגישה תפריט פרובנסאלי כפרי. המחירים זולים והמנות סוף הדרך שמאלה".

לפרטים נוספים על המסעדה והמיני-גולף
ואפשר לחפש גם כאן

 

סופרים כדורים תועים. מסעדת המיני-גולף Le Jardin de Lourmarin

 

הגן שסביב. Le Jardin de Lourmarin

 

 

#6
שם המקום
L'isle sur la Sorgue
המהות שוק עתיקות עמוס בכל טוב.
דבר המבקרת – מיכל גלר: "מדובר באחד הכפרים הכי מקסימים ושוקקים (כולל נהר שמקיף אותו עם ברווזים חמודים). כל ביקור בו גילינו משהו חדש ומספק אחר (כולל מסעדות מעלפות). אבל מעל הכל – אם מתחשק לכם לבקר בשוק עתיקות שמחזיק את מגוון הדוכנים הכי שיקי שיש – זה המקום (את המאפרה הכי יפה שלנו הבאנו משם). השוק ממוקם לאורך הכביש הראשי של הכפר, אין סיכוי שתפספסו, ומתקיים רק בימי ראשון. תגיעו כמה שיותר מוקדם".

לפרטים נוספים על הכפר

 

משקיפים על שוק העתיקות מעבר לנהר. L'isle sur la Sorgue

 

בדרך לגן עדן. רחוב קטן בכפר טיפוסי

 

# חשוב מאד – יש עוד המלצות מדהימות על פרובנס (מפעל ממתקים, בוטיקים באקס, מסעדות נוספות, המפעל של L'OCCITANE ועוד). נגיע אליהן בהמשך.

חכו בשבוע הבא למקבץ ההמלצות היקרות מפז על ברצלונה.


מחלון חדרנו. נוף פרובנסלי מנקודת תצפית עמומה


 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה