03 בדצמבר, 2014

פועלי כל העולם, התאחדו!

"גאווה", סרט מקסים וקטן על מאבק אמיתי וגדול, בו שני מיעוטים מתגייסים זה למען האחר - הוציא אותנו עם חיוך, דמעות והשראה מחודשת לשרוף את הרחובות. בעלבתית, תיזהרי מאיתנו

יש לנו וידוי: כשאף אחד לא מסתכל, אנחנו אוהבים לבכות בסרטים. אבל ממש לבכות, חרחורים וקינוחי אף והכל. זה הממתק הקטן שלנו ואין כמעט סרט שבורח לנו בין הממחטות: "הקוסם מארץ עוץ", "אשמת הכוכבים", "בריג'יט ג'ונס", "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס". יו ניים איט. בכינו בכולם, וכשזה קורה, אנחנו אסירי תודה לתסריטאים שעזרו לנו לפרוק את כל מה שמבוגרים צריכים להחזיק עמוק בפנים כל הזמן. כך הרגשנו כשיצאנו מייבבים מהפרמיירה של "גאווה" (ממחר, חמישי, בבתי הקולנוע של "לב"), הסרט הבריטי החדש, המרגש ועטור הכוכבים (אימלדה סטנטון מ"וירה דרייק", דומיניק ווסט החתיך מ"הסמויה", ביל ניהיי מ"שודדי הקאריביים", ועוד).

הסרט המבוסס על סיפור אמיתי, מתרחש באנגליה של 1984 על רקע שביתת כורי הפחם שיצאו כנגד המדיניות הנוקשה של מרגרט תאצ'ר. קבוצה לונדונית קטנה של לסביות והומואים, שהיו בעצמם מיעוט נרדף משולל זכויות, מחליטה להקים ארגון קטן בשם "לסביות והומואים תומכים בכורי הפחם", שמטרתו ליצור קשרי ערבות הדדית עם קבוצת כורים (סטרייטים ביותר, יש לציין) בכפר קטן בוויילס. החששות והחשדות ההדדיים בין הקהילות השונות זו מזו בתכלית, מתפוגגים אט אט, הסטיגמות נשברות ונבנית חברוּת אמת מלאה בהומור ומכמירת לב (דמעות, זה הקיוּ שלכן).

הפסקול האייטיזי המושלם עם וואם!, ג'ימי סאמרוויל, קווין, פטשופ בויז, גרייס ג'ונס, פיט סיגר ועוד ענקים סוגר את פינת הנוסטלגיה וה-"פיל גוד מובי", והרי לפניכם שעתיים של אסקפיזם אל עולם שבו אין הבדל בין אדם לאדם, שבו אין חומות, שבו נדכאי כל העולם מאחדים שורות, שבו חלשים יכולים על חזקים. אם זו לא השראה, אנחנו לא יודעים מה כן. בקרוב אצלנו אמן.

ובתור התחלה, הנה לכם ערבות הדדית: אתם תלכו ל"גאווה", ואנחנו נתמקד במאבק הפרטי שלנו: יתושים בסתיו. מי בא איתנו לכיכר?


הסרט "גאווה" (במאי: מת'יו וורקוס, אנגליה, 2014, 120 דקות), מבוסס על סיפור אמיתי
ממחר, חמישי 4.12.14 ברשת בתי הקולנוע "לב". לצפייה בטריילר – לחצו כאן

 

מק'נולטי לנצח. דומיניק ווסט ב-גאווה

 

 

האייטיז חי ובועט. מתוך גאווה

 

 

צחוקים איתכן ליידיז. אימדלה סטנטון, מתוך גאווה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה