29 בנובמבר, 2012

ערגה לערוגה

גנן אורגני וחמוד שמצאנו מביא עד אלינו הביתה תוצרת טריה ושתילים אורגניים שאפשר לגדל בבית. ירוק זה הירוק החדש

כל פעם מחדש אנחנו נשבעים שזהו. לא קונים יותר ירקות מהמחלקה המעופשת בסופר ומעכשיו עושים רק שוק. אבל אז בערב, מגיחה המציאות ואיתה קרייבינג למינסטרונה, ואנחנו נשברים ורצים לקנות עגבניות שפג תוקפן אחרי שעתיים. חברה טובה, שכל סלט אצלה נראה כמו מנת גמר במאסטר שף, גילתה לנו את הסוד: אל מגירת הירקות שלה נכנסים רק משלוחים מהגינה האורגנית של אודי כספי. לא פחות.

אודי ממושב בית יצחק מתחזק כבר 8 שנים חלקה בת 10 דונם שכל כולה אורגנית, מפוקחת ומאושרת, שזה אומר בלי שום התערבות כימית, ועם מסז' ביולוגי הכולל שמנים ומינרלים מן הצומח בלבד. אודי מתכנן מראש מה לשתול בגינה ובחממות בהתאם לעונה, משלים חוסרים אצל חקלאים אורגנים שכנים (כמו פירות, ביצים או תפוחי אדמה), ואז שולח ללקוחות טבלת אקסל נוחה לחישוב, עם התפריט המלא והערות במקום (כמה גדול זה מלפפון הולנדי, עד כמה חריף הפלפל, כבר ימים ייקח לאבוקדו להבשיל ואם הבטטה יצאה יפה או לא). כל מה שנשאר זה למלא כמויות בטבלה ולקבל חזרה הכול טרי ברמת "הרגע נקטף", נקי מרגבי אדמה וארוז טיפ-טופ עד הבית, ביום החלוקה שלכם. מי שממש רוצה להשקיע בסלט ובמרפסת יכול אפילו להזמין זרעים, שתילים או עציצים אורגניים שגדלו בחלקה, ולטפח בעצמו (בעזרת עצות וטיפים מאודי) ערוגה ביתית של בצל ירוק, אפונה, תות שדה ועוד. החברה שלנו, ארנבת זללנית של ירוקים, אומרת שרק מהגינה של אודי מגיעים עלים נקיים, טריים וטעימים באמת, כולל אלה שקשה להשיג – כמו קייל ירוק ואדום, כוכבי המרק החדשים שלה.

אגב, אם אתם פריקים של לבחור בעצמכם, מומלץ להגיע לחנות האורגנית הממוקמת באמצע הגינה או לימי קטיף משפחתיים המתקיימים מדי פעם. בשתי מילים? נשתלנו במקום.

הגינה האורגנית בבית יצחק – משלוח – 20 ש"ח; מחירים לדוגמא: עגבניה – 5.90 ש"ח לק"ג; פטרוזיליה / עירית / טימין / אורגנו / מליסה ועוד – 4.90 ש"ח לחבילה; זרעים (אורוגולה, סלק, מנגולד וכו') – 5 ש"ח; שתילים (חסלה מסולסלת, ברוקולי, כרישה וכו') – 1 ש"ח; עציץ (תות, שמיר, תרד וכו') – 5 ש"ח.
להזמנות ופרטים נוספים – הגינה האורגנית, דרך השרון 76, מושב בית יצחק, טל': 052-4485528, caspi71@gmail.com


התעדכנו בפייסבוק מה נקטף מדי יום
: www.facebook.com/ginaorganit


ימי ואזורי חלוקה
שני: בני ציון, חרות, בצרה, צורן, קדימה והסביבה; שלישי: ת"א; רביעי: קיסריה, מכמורת, בית ינאי ונתניה; חמישי: מושבי החוף, כפר שמריהו, הרצליה, אבן יהודה ועוד.

 

 

אורגנית אורבנית. הגינה האחורית שלנו עם שתילים של אודי: קולורבי, אפונה, תרד, חסות, פטרוזיליה

 

 

 

בקרוב תהיו סלט. המשלוח מ"הגינה האורגנית"

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה