24 באוקטובר, 2010

עושות סיפור מכל דבר

בובות בד בעלות סיפור מיוחד הן התחלה טובה לפיתוח חברים דמיוניים אצל הילד

עד היום אנחנו זוכרים איך סחבנו את מורטַדילה פומרנץ – בובת הכרוב שלנו – לכל מקום אפשרי. מעבר לשם ושם משפחה, דאגנו להמציא לה גם רקע, תחביבים, מקצוע, חברים, ת.ז, אלרגיות מיוחדות ותיק בביטוח לאומי. מבחינתנו העולם שרקמנו סביב מורטדילה הוא מה שהפך אותה מבובה – לחברה (והתשובה היא כן, כבר אז לא היו לנו חיים). צעצועים או חפצים עם סיפורים אמיתיים ומשמעותיים יותר – הוא בדיוק מה שתמצאו בחנות גלריית "במעגל" של רות ברכר.

רות היא מנהלת בית-ספר יסודי שהחליטה לעשות הסבה (כמה ימי הורים אפשר לסבול באמת?) ופתחה לפני מספר שבועות חנות וגלריה מדליקה בשוק היווני ביפו – האזור הצבעוני בו נולדה וגדלה. מאחורי כל פריט שמתארח אצלה בגלריה תמצאו סיפור מיוחד (אותו תשמח רות לספר לכם) – כמו סלים קלועים של נשים כפריות מהגליל, רישומים של תל אביב יפו, יצירות אמנות מנייר, נעלי וינטג' מניו יורק ואיטליה, ועוד. אנחנו כמובן נמשכנו ישר לסדרת בובות בד מקסימה לחלוטין, שחשפה בפנינו את עמותת "ערוס אלבחר – לאישה ביפו" ("כלת הים" בערבית). כבר נשמע כמו התחלה של סיפור.

את העמותה פתחו בשנת 2007 תושבות יפו ובראשן ספא יונס, עובדת סוציאלית המתמחה בלימודי נשים ומגדר. ספא הרגישה צורך ליצור גוף ראשון מסוגו ביפו, שינוהל על ידי נשים, יהווה מרחב מוגן עבורן ויוקדש למען צרכיהן, העצמתן האישית, הכלכלית והיצירתית של נשים ערביות המתגוררות בעיר. השנה, במסגרת אחד הפרוייקטים שיזמה העמותה – עיצבו, תפרו ושיווקו בעצמן קבוצת נשים ערביות שקיבלו הכשרה וליווי מקצועי – בובות בד צבעוניות ומשמחות ביותר. הבובות שעשויות מחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה, מרכיבות יחד סדרה שלמה הנמכרת בחנויות אמנות ומוזיאונים תחת השם "JaffaDoll". כל בובה בסדרה היא אחת ויחידה במינה, מייצגת ונתפרת סביב סיפור חייה של חברת העמותה שיצרה אותה ונועדה לחבר בין הנשים השונות בקהילה, אך בעיקר- להצית את הדימיון של מי שיקבל אותה מתנה.

דקה לפני שיתחילו לצבור 1,000 חברים אונליין, אולי שווה להכיר לילדים חברים חדשים מבד וללמד אותם על הדרך מאיפה מגיעה המילה סחבק.   

בובת בד בעבודת יד – 80-90 ש"ח (תלוי בגודל)
להשיג בגלריית "במעגל – חפצים עם סיפורים", אלעזר בן יוסיי 3, יפו, טל': 077-7571308, 052-3426974 (שימו לב לשעות הפתיחה: שני-חמישי – 10:00-17:00, שישי – 10:00-15:00)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה