27 בספטמבר, 2010

אוליבר טוויסט

גם אם נתקעתם ברחוב ללא שם באמצע עיירת נופש קטנה וטיפוסית באנגליה, ואפילו אם לא התקשרתם להודיע שאתם בדרך – יש לכם עדיין סיכוי לא רע לאכול באחת מהמסעדות האיטלקיות של השף ג'יימי אוליבר

בין אם אתם מחשיבים את המטבח האנגלי כמשובח ואנין טעם ובין אם פיש אנד צ'יפס זה ממש לא אתם, קשה להתווכח עם העובדה כי מכל השפים בעולם, נשמח לאמץ את האטיטוד לבישול של גורדון רמזי, היצירתיות של נייג'לה לוסון ובעיקר – את הקסם וההגשה של ג'יימי אוליבר, המכונה "השף הערום". איכשהוא, וכמעט לא משנה מה הבחורצ'יק הזה מכין (או לובש), בזכות כמויות הצ'ארם שהוא מוסיף לתוכניות הבישול ולספרים שלו – תמצאו אותנו תמיד נמשכים להקשיב, לטעום ולהתנסות – גם כשמדובר בגרסה שלו לפאטה לוף.

וכשחברים טובים סיפרו על מסעדה של ג'יימי אוליבר שלא צריך להזמין בה שולחן 3 שנים מראש – החלטנו לרשום לפנינו (ולפניכם) מיד. בביקורם האחרון בלונדון ואחרי חמישה ימי שופינג אקסטרים (תשלום 3 מתוך 12 יורד ממש עכשיו), החליטו החברים לצאת קצת מהעיר לסיבוב כפרים אנגלי, שמחליף את הנוף בעיניים ללא צורך להחליף נעליים. במרחק שעת נסיעה מלונדון, הגיעו אל עיירת Bath המקסימה והאופנתית, שכשמה שימשה בעבר כעיירת קייט ובה עדיין ניתן למצוא מרחצאות רומיים בשלמותם, תכנון ארכיטקטוני מרהיב שנחשב כפורץ דרך – לצד חנויות ספרים ובגדים בסטייל סופר עדכני.

לאחר בירור קצת אצל המקומיים לגבי אפשרויות הצהריים, מצאו את עצמם החברים יושבים כאמור ללא רישום מראש במסעדה האיטלקית שפתח ג'יימי אוליבר במרכז העיר – כחלק מרשת "Jamie's Italian". אחרי מספר דקות וצלוחיות זיתים טעימות שחיכו להם באיזור ההמתנה המדליק, הובלו החבר'ה לשולחן ולא הפסיקו להתרשם מהעיצוב האורבני שהציץ מכל פינה וכלל בין היתר קיר עם טפט בהדפס ווספות, מטבח פתוח ועליז, תנועת מלצרים בלתי פוסקת ואווירה שמחה וסואנת, שהשתלבה נפלא עם הנופים הירוקים והשקטים שבחוץ.

בכל מנה שבחרו הרגישו מיד את הרעננות והשימוש בירקות ובתבלינים מהאזור ונהנו מהחיבור שבין מטבח איטלקי עכשווי לבין הפשטות שבשיטות הבישול של ג'יימי. לאחר שחזרו, גילו כי ברשת קיימים עוד 12 סניפים הפזורים בכל רחבי אנגליה, מאוקספורד ועד ליברפול, אשר בכולם אין צורך להזמין מקום מראש (עד 8 אנשים) כחלק משאיפתו של אוליבר ליצור מסעדות באווירה שכונתית ובהשראת ה"שולחן האיטלקי" – המאפשרות לכולם לשבת יחד, לחלוק מנות נהדרות, להירגע ולאכול במחיר המתאים לכל כיס.

לסיכום, ובפעם הבאה שתבקרו בממלכה, יש גם לכם סיכוי לא רע להציץ ל"שף הערום" – אפילו אם אתם תקועים באיזה כפר עם אווירת "על תבונה ורגישות" פוגשת את "ציפורים מתות בסתר".

מסעדה איטלקית של השף ג'יימי אוליבר (לשולחנות של 8-14 אנשים ניתן להזמין מראש באתר)
Jamie's Italian, Bath
10 Milsom Place
Bath, BA1 1BZ
טל':
01225-51-00-51

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה