09 בפברואר, 2020

סלייס מפיל

פיצריית "פיצה פיל" שבצפון תל אביב, מציעה מנות מקוריות, שילובים מפתיעים, ובעיקר מוכיחה סופית - הגודל ועוד איך קובע. בואו בצום

תודו שאם הייתם לבד בעולם, ואף אחד לא היה רואה, הייתם מצליחים להתגבר בעצמכם על מגש פיצה גם בלי לחלוק עם עוד נפש, קל. בואו נגיד את זה ככה – אם זו כל ארוחת הערב שלנו (בלי כנפי צ'ילי וקלחוני תירס בהתחלה) – תגידו תודה אם השארנו לכם את השקית של התבלין לנשנוש. והנה, כמו מישהו ראה אותנו בגרגרותנו, בא יזם צעיר ומפתיע וחשב על קונספט, ובכן, גדול: פיצת ענק, אבל ממש. כזו עוד לא ראינו, עוד לא אכלנו, עוד לא סיימנו עד היום.
 
בנקודה שמסתמנת יותר ויותר כתחנת חובה לרעבתנים צפוניים – צומת הפיל בצפון תל אביב, בואכם רמת השרונה – נפתחה לאחרונה פיצריית "פיצה פיל", שקרויה לא רק על שם המסעדה המיתולוגית שפעלה פה ממול במשך שנים והותירה לצומת את שמה, אלא כנראה גם על שום גודלה: 60 ס"מ קוטר. משהו כמו לאכול גלגל-אפניים כן? או גודל סטנדרטי – אם אתם אכן פילים. מאחורי הרעיון הגדול עומד איתי רונן, יליד כפר ורדים שחקר את הסביבה, קלט מיד מה חסר פה לזלילה אזורית נסע לאיטליה לספוג רעיונות ומתכונים מקומיים והחל לפתח שילובים מפתיעים, מנות מקוריות וקונספט שיבלוט מעל כל הקראסט הרגיל שמסביב. בנובמבר האחרון, חמוש בתנור איטלקי מקצועי ומיוחד לגודל אקסטרה-אקסטרה-לארג'יו, פתח את הפיצרייה הכיפית והצעירה הזו, שמציעה לכם להתלבט בין למשל פיצה עם צ'יפס וגבינה צ'דר מגורדת מעל; לבין פיצה סגולה עם רוטב סלק, בטטה, זוקיני, מוצרלה ורוקט; או דווקא פיצה 'פריטה' מטוגנת כמו שבנאפולי אוהבים לזלול, עם מוצרלה, פרמז'ן ורוטב עגבניות. יש גם פיצת פירות ים (עם מולים, קלאמרי ושרימפס על רוטב עגבניות ופטרוזיליה) ואפילו פיצת אננס כיפית (ד"ש מהסטייה שלנו) שמשלבת בין מתוק לטאץ' צ'ילי. אבל מי שאוהב את הסלייס הכי ספייס – שילך על פיצה חריפה עם עגבניות טריות, בצל סגול, מוצרלה, פרמז'ן ופלפלים חריפים על בסיס רוטב עגבניות חריף. וכולן טעימות לאורך כל הדרך, עם בצק נהדר עד השוליים ורטבים מעולים ומושקעים.
 
אם הייתם חכמים והשארתם מקום מראש – יש גם סלטים טריים לפתיחה, ואפילו שילוב מושלם בין העולמות – סלט שוק המוגש בתוך קערת-לחם קריספית, עם ירקות וקרעי מוצרלה. לקינוח (במידה ואתם בצום כבר שבוע לפני ניתוח להוספת קיבה), נסו את פיצות הקינוח המגרות, עם רוטב מ-3 סוגי שוקולד ותוספות כמו שברי מקרונים, חלבה, קוקוס ומקופלת. קדימה, מי בא להפסיד איתנו פה בהתערבות?
 
אנחנו הלכנו על הרכבה אישית (חצי פפרוני-אננס, חצי זוקיני-זיתים-ארטישוק), התמודדנו כמו גדולים עם 2 משולשים וחצי, נתנו את הכי חזק שלנו ברביעי, הגברנו בשישי והתכסינו לישון עם האחרון. היה מפיל.


מגש פיצה ענק – 85-100 ש"ח (ניתן לרכוש במקום משולש בודד, או פיצה גודל אישי)

"פיצה פיל", משה סנה 54, תל אביב. ניתן לשבת במקום, לקחת TA או במשלוח לשכונות צפון תל אביב עד רמת השרון, טל': 03.6537414, 11:30-חצות. פייסבוק, אינסטגרם

 

גם המגוון בענק. פיצות פיל (צילום: אפיק גבאי)

גם המגוון בענק. פיצות פיל (צילום: אפיק גבאי)

 

תשאירו מקום. סלט שוק בלחם, וסלט קיסר

תשאירו מקום עלאק. סלט שוק בלחם, וסלט קיסר

 

לאכול בגדול. PIZZA PIL

למי יש גגון להלוות לנו? PIZZA PIL

 

ומה אתם לוקחים? PIZZA PIL (צילום: אפיק גבאי)

יא, תודה, ומה אתם מזמינים בשבילכם? PIZZA PIL (צילום: אפיק גבאי)

 

מושחתים, בתאבון. פיצות קינוח

מושחתים? תלמדו משהו. פיצות קינוח

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה