02 ביוני, 2020

סיר הסיורים

תנו לדוד קישקה, חוקר מזון, תרבות וקולינריה, לבשל לכם חווית אוכל שכמוה לא טעמתם, מתובלת בסיפורים מגרים, לצד השפים הכי מעוררי תאבון וכזו שתשאיר טעם של ערך מוסף. המתכון לקישקה המושלם

כל ביס שתרצו לקחת. דוד קישקה, הטלפון הטעים הבא שלכם

אם עד היום, ובמיוחד בעונת הקורונה, כל מי ששלח לנו הודעה בסגנון "רעיון מקורי ליום הולדת לאבא במקום כרתים שביטלנו?" – ענינו באימוג'י של יד על המצח; הרי שהחל מהבוקר – יש לנו תשובה חדשה: נא לעצב לנו בדחיפות סמיילי עם משקפיים, שפם-זקן צרפתי ומזלג ביד; או כל דימוי שמייצג את דוד קישקה, המתנה הכי טעימה שאפשר לאחל.

כבן למשפחה צרפתית-בלגית (לאב מישל קישקה, מגדולי המאיירים והקריקטוריסטים בישראל), שגדל בבית עם מודעות קולינרית אנינה, לא יכול היה דוד שלא לפתח סקרנות בריאה מגיל צעיר לחומרי גלם ייחודיים ומשיכה אנתרופולוגית ליצרני-אוכל מקומיים. בהמשך, כשחי בפריז (1999-2004) החל לערוך מסעות-אוכל עם חברים ושפים ברחבי צרפת ובכל יעד גסטרונומי שהפעיל אצלו את בלוטות הטעם והעניין (מקסיקו, תאילנד, ארה"ב, ספרד, איטליה, איסטנבול, קופנהאגן, ועוד). כשחזר ארצה, ניהל במשך כמה שנים יחד עם בן כיתתו, רפי כהן, את מסעדת "רפאל", ולימים אף הקים את "פסטל" למרגלות מוזיאון תל אביב.

בשנים האחרונות, החליט לתלות את כל הסינרים לטובת כובע-טבח חדש – יו"ר "העמותה הישראלית לתרבות קולינרית", המקיימת כנסים עם אנשי אקדמיה ואוכל, מכל תחום ודיסציפלינה: שפים, חקלאים, עיתונאי אוכל, מלונאים, טכנאי מזון, תזונאים. כולם חוברים יחד כדי לקדם את הקולינריה המקומית כערך תרבותי ונכס לאומי (לא פחות מדיסק-און-קי). אבל אנחנו פה היום הודות למומחיות הכי מגרה שלו: לבשל חוויות אוכל מקוריות ויוצאות דופן, לפי מתכון שהוא יחבר מסך הפנטזיות והתקציב שלכם.

זה יכול להיות סיור-שוק עם סיפורים מאחורי הדוכנים שרק הוא מכיר. הרצאה וטעימות משף שאתם מריירים עליו כבר שנים. יום בעקבות התפתחות הסטריט-פוד בארץ או דווקא פירורי רכילות מתוכניות ריאליטי-אוכל (כמו למשל מהפקת "מאסטר שף", בה לקח חלק); וויקאנד בתי בד מעולים; טיול לחוות אורגניות; ביקור בחומוסיות או מחלבות-בוטיק שמתאים לכל גיל, ועוד; ככל שהדימיון והרעב שלכם גוברים. כך למשל כבר הוביל מיניבוס בשם "דוז פואה" שעצר ב-12 תחנות טעימות בימי האירוויזיון; וגם לקח חלק בהפקת שבוע מסעדות-פתוחות שהעניקו הצצה פנימית לכל מה שחם; ייעץ ואימן במטבחים; תיכנן ימי קונספט מיוחדים במלונות; ואפילו אירגן טיול בפרובנס לחברת-ענק (בחברת שף ענק). הכל מתובל תמיד בתוכן מרתק ומעורר תאבון, מפגשים עם יצרנים וחקלאים מקומיים שייכנסו לכם ישר ללב, עם תוספת של מידע גסטרונומי בצד, מונגש באופן קליל, הומוריסטי ושלא יושב כבד-בבטן.

אולם אחרי שכבר אירח אורחים חשובים מחו"ל עבור משרד התיירות וערך סיורים בכל העולם – תקופת הביות האחרונה רק הדגישה שוב כמה טעים, מסקרן ומפתיע לסייר דווקא פה בארץ בעקבות הסירים הכי אותנטיים והמאסטר-בשלנים האמיתיים, ולגלות ביס חדש בכל פעם; אפילו במחוזות ילדותו ובטרואר אליו הוא תמיד אוהב לחזור – העיר העתיקה בירושלים ואזור יהודה. קדימה, בדקו מי הזללן הבא שחוגג, צאו למסע שמשאיר טעם של ערך מוסף אמיתי ותגלו מי שם את הקיש בקישקה.

חוויות קולינריות בהתאמה אישית עם דוד קישקה – פרטים על סיורים קרובים והזמנות אישיות – באתר ובאינסטגרם (עוד בעמוד ה"עמותה הישראלית לתרבות קולינרית")

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה