18 בספטמבר, 2016

סיור בספרה הלבנה

יקב SPHERA משיק בסופ"ש הקרוב מרכז מבקרים חדש בעמק האלה, ומזמין אתכם להיכנס לעולם שכולו יין לבן עדין, מתוחכם ומעולה. ככה חולצים שנה חדשה

יותר משזה חג משפחתי, שפותח שנה חדשה, עונה חדשה וכל הקלישאות – מבחינתנו ראש השנה הוא קודם כל חג לבן. הזדמנות לשים מאחור את הימים הצהובים והמאובקים, להיזכר איך אנחנו נראים בגוון הכי מפחיד בסקאלה, לבדוק שכל המפות צחות מכתמים ולהגיש עוגת גבינה חגיגית (דודה בטי, זה הקטע שלנו, תתרחקי). ולצד כל זה, להוציא מהמקרר יין לבן (שנשאר משבועות). הכי מתאים. וכל זה עלה לנו בעקבות סיור במרכז המבקרים החדש של היקב עטור השבחים – Sphera, שמתמקד אך ורק בלבן-הלבן הזה.

לאחר שסיים לימודי אונולוגיה בבורגון, צרפת, ושימש במשך עשור כיינן ראשי ביקב "עמק האלה", החליט דורון רב הון לפתוח יקב בוטיק משלו, שיתמחה ביינות הלבנים שהוא וסימה זוגתו הכי אוהבים, שכל כך מתאימים לאקלים המקומי והכי מאתגרים לעשייה. אך בעיקר כי הגיע הזמן לחזק ולהכיר לקהל את העושר שיש בגוון הלבן (אנחנו מכירים רק אוף-ווייט). בכרמים של היקב בעמק האלה, גדלים אם כן רק זנים לבנים, מבוקבקים מאז 2012, תחת שתי סדרות – White Concepts – המציעה לבנים זניים, בלנדים או מבעבעים; והסדרה הגבוהה יותר – White Signature, המוקדשת ליין שתסס שנה בחביות עץ אלון צרפתי, יושן עוד 10 חודשים בבקבוקים ממוספרים במהדורה מוגבלת, ומזקק את שיא העשייה של היקב (וכוונת היינן). כולם עדינים, מלאים ניואנסים ועומק מורכב של טעמים, ופשוט – מעולים (אם יורשה לנו להנמיך לרגע את ההתפלספות).

ממש לאחרונה, הועתק היקב מקיבוץ גת לגבעת ישעיהו, וממנו סימה ודורון מוציאים סיורים כיפים וקרובים לכרמים, לאדמה ולסיפור האהבה שלהם לגפנים (ובכלל). בתיאום מראש תוכלו להגיע הנה (מומלץ בשישי הקרוב! פרטים למטה) וליהנות מסיבוב יפהפה וטעימות מכל הכוכבים עטורי הפרסים הבינלאומיים שלהם (ששווה להחזיק במרתף היינות שלכם כל השנה): שרדונה זני, סוביניון בלאן, רזלינג זני ועוד 2 בלנדים מיוחדים. בין שלוק לשלוק, תוזמנו לנשנש לחמים מהמאפייה הכי טובה בעמק ("לחמל'ה", זוכרים?), עם שמן זית מקומי וכל דבר אחר שתרצו לגלגל על הלשון. רק תבקשו.
 
סימה מספרת שגם השם שבחרו ליקב, נועד להדגיש את החוויה שהיין שלהם מבקש לייצר: טעימה עגולה, מאוזנת ושלמה, בעשייה הוליסטית, טבעית ושקופה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות – אבל עם הטאץ' האמנותי שלהם. ברוכים הבאים לספרה הלבנה.

יקב Sphera החדש – אירוע השקה בשישי-שבת הקרובים, 23-24.9.16, 10:00-15:00 – כניסה וטעימה חופשית של בלנדים, מוזיקה חיה ומכירת מארזים חגיגיים
מושב גבעת ישעיהו ("יקב ספרה" בווייז), טל': 02.9938577, 054.5905727 (סיורים בתיאום מראש לאורך כל השבוע – 60 ש"ח למשתתף, יינות – החל מ-99 ש"ח). להשיג גם ברשתות "דרך היין", Wine & More ובחנויות יין מובחרות. פייסבוק.

 

סיפור אהבה ללבן. היקב החדש, של סימה ודורון רב הון

סיפור אהבה ללבן. היקב החדש, של סימה ודורון רב הון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה