16 באוקטובר, 2006

נסיך מצרים

ביקור במסעדה המצרית של ג'ולי בנווה צדק הרגיש לנו כמו רכבת לילה לקהיר

אם יש לכם זיקה כלשהי למצרים או למי שבא ממנה, אתם ודאי מכירים את מרק המוֹלוֹחייה שלשמו נקשרו כתרים ותארים. החדשות הטובות הן שלא מוכרחים להתנפל על מצרים תמימים ברחוב או לעשות עיניים לסגל הדיפלומטי הרלוונטי רק בשביל קערת מרק. אפשר פשוט ללכת לג'ולי – אגדה ילידת קהיר שמבשלת אוכל מצרי ביתי, טעים ומנחם ממש כאן, לא רחוק מהבית.

שבע שנים מגישה ג'ולי בנוה צדק את מיטב תבשילי הבית: במיה בעגבניות, מחשים (ממולאים) למיניהם, קציצות פראסה (כרישה), בלחאט (קציצות בקר חריפות), מדיאס (חצאי קישואים ממולאים בשר), מרלוזה (דגים חריפים), ארטישוק ממולא, עלי גפן, קציצות עוף חמוץ עם ירקות ועוד ועוד. יש אצלה חמישה שולחנות והמוני סירים צבעוניים, מה שמבטיח שתרגישו ממש כמו אצל אמא – גם אם הביולוגית שלכם נולדה בכלל בפרברי ורשה.

אנחנו יודעים שמולוחייה הוא מרק שנוי במחלוקת, ושלא כולם אוהבים את המרקם המיוחד שלו. אבל כמו כל הדברים הטובים בחיים, לא תדעו עד שלא תנסו. לדעתנו המשוחדת, זהו נסיך מצרים הבלתי מעורער, ולכן הביקור אצל ג'ולי הופך מבחינתנו לנסיעה מרגשת בקו תל אביב- קהיר, וכל זה בלי לצאת מהעיר.

אוכל מצרי ביתי – 35 ש"ח למנה (צמחונית או בשרית) + תוספות
ג'ולי אוזון, שבזי 59 (נוה צדק), תל אביב, טל': 03-5169334, פתוח כל יום בין 11:00-16:00, בשישי עד 15:30 (מולוחייה יש בימי רביעי ולפעמים בשישי, שאר התבשילים בהתאם לעונה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה